Calculati necesarul de calorii: este foarte usor cu aceasta formula

„Mananca mai putine calorii decat folosesti si vei slabi.” Sfat bun, dar nu reuseste din cauza unei intrebari: De unde stiu cate calorii consum? Calculatoarele de calorii de pe Internet pot oferi un ghid aproximativ, dar rareori sunt cu adevarat precise. Va vom spune doua formule cu ajutorul carora va puteti determina un pic mai precis necesarul de calorii. Si va arata ce altceva este important atunci cand numarati calorii. b2bcap.com

cuprins

  1. 1. Asa este compus necesarul de calorii
  2. 2. Cum influenteaza propriul tau organism rata metabolica bazala
  3. 3. Calculati necesarul de calorii cu formula Harris-Benedict si factorul PAL
  4. 3. payrolliras.net 1 Formula pentru barbati
  5. 3.2 Formula pentru femei
  6. 3.3 Factorul PAL
  7. 4. Calculati necesarul de calorii cu formula Katch-McArdle

Afisati mai multe

Acesta este modul in care este compus necesarul de calorii

Necesarul nostru de calorii este compus in general din rata metabolica bazala si caloriile de activitate. uyl.planeandpilot.com Primul descrie caloriile pe care le-am arde daca ne-am culca linistiti in pat toata ziua. Pentru a face acest lucru, insa, fiecare dintre activitatile noastre – chiar si mancarea – arde mai multe calorii. Putem chiar sa o descompunem putin mai precis. Urmatorii sase factori sunt importanti in consumul de calorii. nounicitygrowth.com Ultimele trei sunt desigur importante doar daca sunteti activ in sport:

  1. Rata metabolica bazala
  2. Efectul termic al alimentelor
  3. Miscarea in viata de zi cu zi (NEAT)
  4. Antrenamentul de forta
  5. Antrenamentul cardio
  6. Efect post-arsura

10.000 de pasi pe zi? Chiar ar trebui sa mergi atat de mult

Acesta este modul in care propriul tau organism influenteaza rata metabolica bazala

Poate ca ati vazut deja in tabelul nutritional de pe ambalajul alimentelor ca acesta precizeaza ce procent din necesarul caloric mediu al adultului este acoperit intr-o portie. 2.000 de calorii pe zi este de obicei valoarea de referinta. lamariteestateslate.net Cu toate acestea, este aproape imposibil sa se ofere o valoare medie realista. La urma urmei, fiecare corp este diferit. Consumul de calorii difera enorm doar intre barbati si femei, dar si inaltimea, greutatea, varsta si activitatea joaca un rol.

De asemenea, este esential cat de multa masa musculara si grasime exista in organism. tankstick.net Muschii ard calorii chiar si atunci cand sunt in repaus. O femeie de 30 de ani cu o inaltime de 1,70 m si o greutate de 65 de kilograme poate avea o rata metabolica bazala complet diferita in functie de cat de mare este procentul de grasime corporala. Prin urmare, exercitiile fizice regulate nu afecteaza doar caloriile de activitate, ci si rata metabolica bazala. Intr-una dintre formulele pe care vi le prezentam, se ia in considerare si procentul de grasime corporala. www.lendingcorp.net Puteti sa-l masurati fie cu o scala de analiza a grasimii corporale, fie cu un etrier, un cleste pentru grasime corporala.

O scara corespunzatoare este disponibila, de exemplu, pentru 32,99 euro pe Amazon:

Cantar digital de grasime corporala RENPHO

Acum de la 32,99 € pe Amazon

Pretul poate fi mai mare acum. Pret din 24 octombrie 2021, ora 16:08

Cu toate acestea, masurarea cu ajutorul scalelor este considerata a fi destul de imprecisa. Un etrier este mult mai ieftin si poate da rezultate mai precise daca il utilizati corect – sunt incluse instructiuni. usconcreteshow.com Clemele pentru grasime corporala sunt disponibile, de exemplu, la 8,95 euro pe Amazon:

Clesti pentru grasimi corporale si banda de masurare pentru corp – inclusiv software GRATUIT

Acum de la 9,90 € pe Amazon

Pretul poate fi mai mare acum. Pret din 24.10.2021 18:17

In cele din urma, metabolismul individual contribuie si el la rata metabolica bazala. www.permele.com Este greu de impachetat intr-o formula. Este influentata, printre altele, de flora intestinala; si dietele anterioare pot juca un rol. In plus, tinde sa incetineasca odata cu varsta.

V-ati saturat sa va calculati singur nevoile calorice? Un tracker de fitness are de obicei o functie care utilizeaza ritmul cardiac pentru a calcula consumul de calorii. www.alphagrowth.net Va vom arata care trackere de fitness sunt recomandate in special conform Stiftung Warentest: 

Fitness tracker pus la incercare: castigatorii testelor de la Stiftung Warentest

Calculati necesarul de calorii cu formula Harris-Benedict si factorul PAL

Cu aceste cunostinte anterioare, ar trebui sa puteti folosi cele mai populare doua formule pentru calcularea necesarului de calorii fara probleme. Prima formula functioneaza fara procentul de grasime corporala. A fost dezvoltat de JA Harris si FG Benedict in urma cu aproximativ 100 de ani. Pentru a calcula rata metabolica bazala, exista o formula pentru femei si una pentru barbati. jorgensenmd.com

Formula pentru barbati

66,47 + (13,7 x greutatea corporala in kg) + (5 x inaltimea in cm) – (6,8 x varsta in ani) = rata metabolica bazala

Formula pentru femei

655,1 + (9,6 x greutatea corporala in kg) + (1,8 x inaltimea in cm) – (4,7 x varsta in ani) = rata metabolica bazala

exemplu

Sa facem calculul pentru o femeie care are 170 cm inaltime si 65 kg la varsta de 30 de ani. Formula ar arata astfel:

655,1 + (9,6 x 65 kg) + (1,8 x 170 cm) – (4,7 x 30 ani) = 1.444 kcal

Asa ca aceasta femeie ar arde 1.



  • homezz
  • emaramures
  • joe biden
  • tetris
  • the queen’s gambit
  • opel insignia
  • glume
  • renv
  • colinde
  • modele unghii
  • salina turda
  • prima zi de școală
  • slanic moldova
  • iris cfr
  • lidl oferte
  • xxnx
  • antena satelor
  • agerpres
  • judecatoria pitesti
  • swarovski





444 kcal intr-o zi daca s-ar intinde in pat si nu ar face nimic. aimdme.com

Seful taberei „The Biggest Loser” dezvaluie ce este important atunci cand vine vorba de pierderea in greutate

Factorul PAL

Desigur, acest lucru este nerealist, rata metabolica bazala nici macar nu include activitati precum mancatul sau dormitul. Prin urmare, este inmultit cu asa-numitul factor PAL. PAL inseamna „Nivel de activitate fizica”. Deci masoara activitatea de zi cu zi. translator.bz Activitatile diferite au un factor PAL diferit.

Stresul fizic Factorul PAL dormind 0,95 Numai asezat sau culcat (de exemplu, varstnici la pat) 1.2 Munca exclusiv sedentara, cu activitate fizica redusa sau deloc in timpul liber (de exemplu, birou) muncitori ai liniei de asamblare, tehnicieni de laborator, soferi) 1,6 – 1,7 Activitate predominanta de mers pe jos sau in picioare (de exemplu, vanzatori, chelneri, mesteri, mecanici, gospodine) 1,8 – 1,9 Activitate fizica intensa 2,0 – 2,4

Cu cat factorul PAL este mai mare, cu atat este mai mare consumul final de calorii. Daca am dormi doar toata ziua, acest lucru ar scadea chiar, deoarece metabolismul este oprit in acest timp. technologyonthe.net

Presupunem ca femeia din exemplul nostru are o slujba de birou si, de obicei, gateste doar ceva si urmareste un serial dupa serviciu. Presupunand ca ea doarme 8 ore, este la serviciu timp de 8 ore si are putina activitate activa in timpul liber pentru restul de 8 ore, rezulta urmatorul factor PAL:

(0,95 + 1,5 + 1,5): 3 = 1,32

Inmultirea acestui factor cu rata metabolica bazala de 1444 kcal are ca rezultat un necesar de calorii de 1901 kcal pe zi. Deci, atat trebuie sa manance pentru a-si mentine greutatea. Daca are mult mai multe calorii pe zi pe o perioada lunga de timp, se va ingrasa, daca mananca mai putin, va pierde in greutate. www.flynnranchhunting.net Expertii recomanda sa mancati cu aproximativ 300 pana la 600 de calorii mai putin decat aveti nevoie pentru pierderea in greutate sanatoasa. Cu toate acestea, caloriile consumate zilnic nu trebuie sa fie sub rata metabolica bazala. In caz contrar, exista riscul ca organismul sa intre in modul de foame. Apoi ajusteaza metabolismul, rata metabolica bazala scade. zebratomatoes.com

Activitatea sportiva nu este inca inclusa in acest exemplu. Sa presupunem ca femeia din exemplu merge la sala de trei ori pe saptamana si face antrenament cu greutati si merge la jogging o data pe saptamana. In aceste zile, desigur, are un nevoie mai mare de calorii. Puteti afla cate calorii consuma sporturile individuale in prezentarea noastra de ansamblu. dotsecret.com

Acest sport arde cea mai mare parte de grasime corporala

Calculati necesarul de calorii cu formula Katch-McArdle

Formula Harris-Benedict este adesea imprecisa pentru persoanele cu un procent de grasime corporala peste medie. Mai multe grasimi duce la un necesar mai mare de calorii, dar nu atat de mult pe cat sugereaza formula. In acelasi timp, mai multi muschi cresc nevoia de calorii, de care nici formula nu tine cont.

Daca stii procentul de grasime corporala, poti folosi formula Katch-McArdle. euroyen.net De asemenea, nu este 100% precis. Factorii sex, varsta si inaltime nu sunt luati in considerare aici. Cu toate acestea, acest lucru se bazeaza pe presupunerea ca asa-numita greutate slaba poate spune mai multe despre fitnessul general decat aceste variabile masurate. Diferenta mare in ceea ce priveste necesarul de calorii intre barbati si femei se datoreaza in primul rand faptului ca barbatii au in medie o proportie mai mare de muschi si mai putine grasimi decat femeile. raki.clearmountainbanks.com Deci, daca cunoasteti procentul de grasime corporala, sexul este nesemnificativ.

Cand construiesti muschi, poti creste rata metabolica bazala, dar aceste trucuri metabolice va pot ajuta si:

Stimuleaza metabolismul: 4 trucuri pentru a slabi definitiv

Formula Katch-McArdle este urmatoarea:

370 + (21,6 × greutate slaba in kg) = rata metabolica bazala

Greutatea slaba se calculeaza din procentul de grasime corporala si greutatea corporala. Cu un procent de grasime corporala de 20%, de exemplu, greutatea slaba ar fi de 80% din greutatea corporala. Deci calculezi greutatea x 0,8. www.helsenytt.com

Sa luam din nou ca exemplu femeia de sus si de data aceasta sa presupunem ca are un procent de grasime corporala de 20 la suta, ceea ce este destul de mic pentru o femeie si, cu o greutate de 65 kg, arata ca are un procent de muschi destul de mare. pentru inaltimea ei. Rata metabolica bazala va fi calculata dupa cum urmeaza:

370 + (21,6 x 65 x 0,8) = 1493 kcal

In acest exemplu, metabolismul caloric ar fi putin mai mare decat cel calculat folosind formula Harris-Benedict, care se datoreaza distributiei grasimi-muschi in organism.

Caloriile de activitate pot fi calculate si cu aceasta formula folosind factorul PAL. Deoarece factorul 1,32 ramane acelasi in exemplul nostru, necesarul de calorii ar fi acum 1.971 kcal.

Ambele formule au avantajele si dezavantajele lor. Ambele va pot ajuta in continuare sa va urmariti propriile nevoi de calorii. Cei care se ghideaza dupa acest lucru pot tine si un jurnal alimentar, care, apropo, este disponibil si sub forma de aplicatii care listeaza chiar si o multime de alimente, inclusiv densitatea lor calorica. Deci, si aveti instrumentele perfecte pentru a va aduce corpul la greutatea dorita – sau in sus, daca doriti.

13 mituri larg raspandite de fitness si adevarurile lor

INCEPE TRASEUL IMAGINILOR (15 IMAGINI)

Sursa imaginii:

istock / PeopleImagini

Ti-a placut „Calculeaza necesarul de calorii: aceasta formula este usor de utilizat”? Atunci lasa-ne un like sau distribuie articolul nostru. Asteptam cu nerabdare feedbackul dumneavoastra – si, desigur, sunteti binevenit sa ne urmariti pe Facebook, Pinterest, Instagram, TikTok, Flipboard si Google News.