Call of Duty: Black Ops II Review

Gamerii au o relatie de dragoste / ura cu francizele AAA care elibereaza rate anuale; Pe de o parte este grozav sa vezi mai mult ceva ce iubesti, dar, asa cum am vazut din nou, din nou, oboseala se poate instala. Ne asteptam din ce in ce mai bine, solicita inovatie si invariabil devin distrasi mult mai usor de urmatorul stralucitor. asta vine. Timp de opt ani la rand, programul de lansare a toamnei a avut un joc Call of Duty pe lista sa, fiind considerat pe larg * * shooterul consolei dominante din aceasta parte a lui Halo si, cu siguranta, cel mai de succes pentru a aborda partea mai realista a genului. . Pe baza vanzarilor si a receptiei critice, seria ar fi greu sa caracterizezi seria ca pe orice altceva decat un jonglerniut care inregistreaza recorduri, dar zeitgeistul de gamer s-a schimbat subtil,

Ca „a doua unitate” din seria Call of Duty, Treyarch a devenit la fel de sinonima cu marca ca Infinity Ward. Fiind studioul activis pentru Activitatea de sustinere a producatorilor de franciza cu profil superior, activitatea lui Treyarch in anii „opriti” a mentinut constant nivelul de calitate prezentat de creatorii seriei. Pe masura ce Infinity Ward a adus seria in epoca Modern Warfare, Treyarch a continuat standardul setarilor istorice pentru care Call of Duty a fost celebru cu World at War.

Indepartand aceasta libertate recenta, ei au lansat Black Ops doi ani mai tarziu, context istoric intact, dar mutand naratiunea din actualul obosit acum al doilea razboi mondial si in era razboiului rece. Cu un complot multi-generational setat in principal in viitorul apropiat, Black Ops II reprezinta o pauza mai puternica de la traditie pentru Treyarch,

Nota autorului: Aceasta recenzie se bazeaza pe timpul petrecut cu jocul pe un kit de depanare la un eveniment de recenzie organizat de Treyarch si Activision in Carlsbad, CA, in perioada 23-25 ​​octombrie. In timp ce o copie de recenzie a fost furnizata ulterior de Activision, din cauza problemelor de sincronizare, doar gameplay-ul de baza si graficele au fost evaluate pentru consecventa. Opinia autorului este ca versiunea analizata se compara favorabil cu produsul final.

Campanie

In timp ce se straduia sa spuna povestiri in stilul blockbuster de vara, Call of Duty nu a fost niciodata cunoscut pentru a fi deosebit de puternic din punct de vedere narativ. Trecerea constanta a personajelor si a fractiunilor de la misiune la misiune, in timp ce un semn distinctiv al seriei care dateaza din primele cateva titluri din epoca celui de-al doilea razboi mondial, a facut ca fiecare joc sa para mai degraba ca un grup de viniete, lipsit de povesti coerente. Black Ops II nu numai ca prezinta o experienta narativa puternic surprinzatoare si convingatoare, ci echilibreaza abilitatea portiunilor mai mult pe sine ale campaniei cu cateva ramificari ale povestii extrem de organice. Unul dintre momentele marcante din timpul jocului si dupa ce mi-a trecut jocul a fost compararea notelor cu ceilalti jurnalisti de la eveniment si a descoperit cat de diferita a fost povestea mea in comparatie cu cea a colegilor mei.

Unele dintre aceste diferente au fost foarte subtile, cu doar divergente mici, dar altele au un scop masiv, ceea ce a dus la finaluri dramatic diferite. Punctele de decizie sunt atat de expert pliate in poveste si gameplay, incat este dificil de spus ce actiuni specifice au dus la rezultatele finale ale jocului.

Desigur, ramificarea povestirilor functioneaza numai daca povestea de baza merita povestita si sunt fericit sa spun ca Black Ops II are ceea ce consider a fi cea mai convingatoare si personala campanie de un singur jucator din seria de pana acum. Unii vor atrage similitudini cu seria Metal Gear Solid datorita mediului si, clar, exista uneori mai mult decat o asemanare trecatoare. Primul act al campaniei este punctat de mai multe secvente flashback care te pun in pantofii protagonistului precedentului serial, Alex Mason (exprimat inca o data de Sam Worthington), dar in mare parte il joci pe fiul sau. In mare parte, aceste secvente servesc bine naratiunii, dar exista cateva momente care nu au sens daca nu ai jucat Black Ops I. Referirea titlurilor anterioare este in regula, trebuie doar sa te asiguri ca noii veniti nu se confunda ca urmare.

. Secventele flashback spun fondul antagonistului jocului, Raul Menendez, si vendetta personala impotriva SUA, precum si Alex si David Mason. Exista ceva care imi aminteste de un raufacator al filmului Robert Rodriguez despre Menendez si, ca atare, are cateva momente de neuitat in timpul jocului.

[singlepic id = 9889 w = 320 h = 240 float = stanga] Un element nou promitator in campanie este Misiunea Fortei de Greva. Prezentate ca niveluri optionale unice, care sunt deblocate pe masura ce avansati in povestea principala, aceste misiuni aduc un stil de joc mai sandbox care poate aparea ca un pic in scadere la o prima executie. In loc sa controlati un singur personaj, controlati o echipa formata din infanterie, drone si / sau robotica definite de parametrii misiunii. Desi aveti capacitatea de a adopta o abordare tactica aeriana, m-am trezit sa controlez unitati individuale mai des decat odata ce am primit sarcina. Obiectivele misiunii si combinatiile de desfasurare variaza destul de mult, dar le-am gasit un pic neuniform in dificultate, mai ales avand in vedere ordinea in care sunt deblocate. In cele din urma, Simt ca s-au distrat sa se joace si ca le-au afectat cu siguranta nivelurile ulterioare din joc si sfarsitul jocului, dar am simtit ca s-ar fi putut conecta mai bine cu povestea principala. O idee interesanta care mi-a ramas putin scurta.

Stabilind jocul in 2025, Treyarch si-a dat efectiv licenta de a-si extinde putin imaginatiile atunci cand a fost vorba despre armele si mediile care pana acum au avut o abordare mai ferma asupra realitatii. Mi-a placut de fapt stropul de sci-fi pe care l-a introdus scenariul, de la paratroopul cu aripa jetului pana la orasul plutitor Dubai-Esque. Exista doar ceva satisfacator cu privire la lansarea unei grenade de la incheietura mainii si la tragerea unor incarcaturi explozive lipicioase dintr-o arma de foc. Nu exista nimic care sa para prea indepartat; totul arata si se simte de parca ar putea exista mai devreme decat mai tarziu. Exista un accent puternic pe razboiul robotic in Black Ops II (de fapt, utilizarea lor este centrala a complotului), cu toate acestea, varietatea de drone puse la dispozitie pe tot parcursul jocului nu pare sa faca asta grozav fara supraveghere directa,

Destul de interesant, cel mai izbitor din punct de vedere vizual al jocului nu are prea mult legatura cu setarile variate sau efectele armelor, dar in modelele si animatiile personajelor. Multe dintre personajele cu care interactionezi sunt fete cunoscute, de la aparitiile reale ale lui Oliver North si Manuel Noriega, pana la sustinerea membrilor din rolul de asemanare cu actorii care ii joaca (cum ar fi Harper care suna SI arata ca Michael Rooker). Imbunatateste intr-adevar performanta actorilor si contribuie la senzatia cinematografica a jocului. Vocea care actioneaza in general este destul de stelara, desi exista momente in care generalul Briggs al lui Tony Todd face pauze nesensibile intre linii. In ceea ce priveste scorul, coloana sonora a lui Jack Wall este adecvata in sens bombastic si militarist, in timp ce tema lui Trent Reznor pentru joc este un pic mai dificila si mai NIN-ish decat proiectele de filmare recente din care a facut parte. Oh, si dubstep este inca popular pe ringurile de dans treisprezece ani de acum? Nu cred.

Multiplayer

[singlepic id = 9900 w = 320 h = 240 float = right] Black Ops II nu se indeparteaza prea departe de formularea multiplayer incercata si adevarata, oft-copiata a seriei, cu noi adaugari construite pe un nucleu deja solid si incremental. imbunatatiri care accentueaza jocul in echipa. Multi-Team (moduri care permit pana la trei echipe de trei sau patru jucatori) este atat de uimitor de evident, incat este de mirare ca nu a fost implementat pe scara larga in jocurile cu tragatori. Dintre cele trei moduri cu mai multe echipe (Team DM, Kill Confirmed si Hardpoint), Hardpoint s-a ridicat ca un favorit clar, practic fiind un joc de tip King of the Hill cu un „deal” care se misca constant pe harta pe parcursul in jurul. League Play incearca sa niveleze terenul de joc atunci cand vine vorba de indemanare, oferind tuturor jucatorilor acces la toate optiunile personalizabile (o caracteristica care se gaseste si in jocurile personalizate) si potrivindu-le bazandu-se doar pe abilitate. Pentru a pune in evidenta acasa accentul echipei din acest an, „Kill Streaks” a fost inlocuit cu „Score Streaks”, oferind jucatorilor recompense in joc pentru actiuni mai bazate pe obiectiv, cum ar fi captarea teritoriului sau asistente, pe langa cresterea uciderilor. Personalizarea jucatorilor a evoluat intr-un sistem „pick 10”, cu maximum zece sloturi disponibile pentru incarcari personalizate, arme, avantaje, atasamente si multe altele. Exista o tona de flexibilitate aici si va fi interesant sa vedem ce fel de combinatii vin jucatorii morti. oferind jucatorilor recompense in joc pentru actiuni bazate mai mult pe obiectiv, cum ar fi capturarea teritoriului sau asistente, pe langa acumularea uciderilor. Personalizarea jucatorilor a evoluat intr-un sistem „pick 10”, cu maximum zece sloturi disponibile pentru incarcari personalizate, arme, avantaje, atasamente si multe altele. Exista o tona de flexibilitate aici si va fi interesant sa vedem ce fel de combinatii vin jucatorii morti. oferind jucatorilor recompense in joc pentru actiuni bazate mai mult pe obiectiv, cum ar fi capturarea teritoriului sau asistente, pe langa acumularea uciderilor. Personalizarea jucatorilor a evoluat intr-un sistem „pick 10”, cu maximum zece sloturi disponibile pentru incarcari personalizate, arme, avantaje, atasamente si multe altele. Exista o tona de flexibilitate aici si va fi interesant sa vedem ce fel de combinatii vin jucatorii morti.

Una dintre cele mai mari preluari ale mele cu jocurile Call of Duty a fost bariera de intrare pentru jucatori mai noi si fara experienta. Poate fi putin descurajant sa incerci sa inveti franghiile multiplayer atunci cand toata lumea din jurul tau a jucat si a clasat personajele lor ca si cum viata lor ar depinde de ea. Black Ops II extinde inca o ramura de maslin la „newbs” de acolo cu un mod de antrenament care va permite sa va testati abilitatile si abilitatile impotriva robotilor. Ca bonus suplimentar, castigati puncte pana la un anumit nivel (cred 10), permitandu-va sa intrati in afacerea reala cu putin mai multa experienta sub centura.

Zombies

Desi multiplayer-ul a fost intotdeauna ca un joc pentru el insusi component al francizei Call of Duty, avand o legatura mica sau nicio legatura cu campania, cel putin s-a simtit ca acelasi joc. Zombies se simte ca un joc total diferit si, de fapt, imparte facturile egale cu Campaign si Multiplayer pe ecranele meniului. Stiu ca Treyarch a inclus acest mod de la World at War, dar este greu de reconciliat cu restul jocului, mai ales cand esti aruncat la un nivel, iar functiile cheie nu sunt explicate nici macar. De exemplu, exista parti pe care le puteti parcurge si colecta pentru a asambla ceva, dar ce? Si de ce? Nivelurile sunt niste cutii de nisip de supravietuire bazate pe valuri, dar in general se simt ca apartin unui alt joc. Avand in vedere cantitatea incredibila de alt continut de pe disc, Zombies se simte putin de prisos.

[singlepic id = 9903 w = 320 h = 240 float = stanga] Dar asteapta, exista mai mult! Aruncati in noul mod de teatru CODcasting incredibil de robust (care va permite sa transmiteti jocuri inregistrate anterior din aproape orice unghi de camera cu o piesa audio adaugata) si minunatele instrumente de editare si partajare video (care probabil vor fi copiate de zeci de jocuri peste in urmatorii cativa ani) si ai o valoare ridicola pentru saizeci de dolari. De fapt, aceste caracteristici sunt atat de ample incat planificam un articol aprofundat care le exploreaza mai detaliat.

Cu o campanie cu un singur jucator, care in sfarsit este la curent cu calitatea la nivel de film si o experienta multiplayer solida, care arata clar avantajele unui ciclu iterativ anual, Call of Duty: Black Ops II se apropie de a fi unul dintre cele mai bune titluri din serialul. Misiunile inegale ale fortei de atac si modul Zombie incongruent distrag de la o experienta altfel stelara. Din fericire, ambele moduri de joc sunt optionale si nu distrag prea mult jocul de baza, si cu cantitatea de continut pe care Activision si Treyarch au ambalat-o pe acest disc, nici nu ar trebui sa conteze.

Mike Dunn este batranul lui Gaming Trend, dupa ce si-a taiat dintii pe consolele Atari si in prima editie Advanced Dungeons & Dragons in acea zi. Implicarea sa cu Gaming Trend dateaza din 2003 si a facut totul, de la design si cod, la scriere si gestionare. Acum a intrat in cerc complet, cu o pasiune reinnoita pentru jocurile pe tabla si un debut recent ca Dungeon Master (la aproape patruzeci de ani dupa ce a achizitionat DMG-ul original).