Ce ajuta impotriva durerilor musculare? Remedii la domiciliu, sfaturi si sfaturi de prevenire

Oricine da din nou acceleratia completa dupa o pauza lunga in sport, isi mareste cota de antrenament sau incearca un nou sport, sufera de obicei de dureri musculare severe dupa aceea. Va spunem ce ajuta cu adevarat la durerea musculara si ce poate agrava simptomele.

De obicei raporteaza a doua zi: mahmureala. In timp ce consumul prea mult de alcool va duce la o durere de cap, exercitiile prea mari sau nefamiliare duc la dureri musculare. Vaiatul este atunci adesea asemanator, deoarece in functie de locul in care se afla muschii durerosi, chiar si cele mai mici miscari sunt dureroase. Daca ai dureri de coapse, gambe sau fese, mersul pe jos este de obicei dificil – ca sa nu mai vorbim de urcatul scarilor.

Durerea musculara ii afecteaza si pe cei care sunt in forma buna

Vestea proasta: aproape nimeni nu este imun la durerile musculare. waterfrontresortsales.com Chiar si cei care se pregatesc bine pot avea muschi dureri. „Asta se intampla chiar si sportivilor de competitie”, spune Ingo Froboese, profesor pentru prevenire si reabilitare in sport la Universitatea Sportului din Koln. Daca iti stabilesti obiective atletice, trebuie sa-ti depasesti limitele de performanta si sa suporti durerea. Daca te dor muschii chiar daca nu te-ai epuizat in timpul sportului, cauza este de obicei o tensiune necunoscuta. Uneori poate fi mersul in jos, smulgerea buruienilor sau transportul de pungi grele de cumparaturi.

Vestea buna: chiar daca muschii dureri dureaza de obicei pana la o saptamana sa dispara, exista cateva remedii pe care le puteti folosi pentru a calma durerile musculare incomode si pentru a accelera procesul de vindecare. Va vom spune cele mai bune sfaturi pentru a trata si preveni durerile musculare si ce ar trebui sa evitati mai bine. threadshow.com  

  • Crampe la picioare : cauze si ce ajuta impotriva lor

Ce este muschii dureri?

Presupunerea larg raspandita conform careia muschii dureri sunt cauzate de o supraproductie de acid lactic (lactat) in muschii stresati a fost intre timp respinsa. „Cauza durerilor de muschi sunt intotdeauna mici leziuni ale fibrelor musculare. Acestea sunt cauzate de supraincarcarea muschilor”, explica profesorul dr. Ingo Froboese de la Universitatea Sport din Koln. Apa patrunde incet in tesut prin aceste crapaturi, astfel incat dupa un timp se formeaza un mic edem (acumulari de lichid). Fibra musculara se umfla datorita apei patrunzatoare si se intinde. Durerea de intindere perceputa, care in unele cazuri poate fi resimtita pana la o saptamana dupa antrenament, este durerea musculara. www.motownindia.com

De ce durerea apare doar la cateva ore dupa exercitiu? 

Terminatiile nervoase care transmit semnalul durerii catre creier sunt localizate in tesutul muscular. Apa patrunde in fibrele musculare lezate doar incet si le face sa se umfle. Durerea se simte doar atunci cand acumularea de lichid apasa pe tesutul si nervii din jur. Din acest motiv, de obicei simti durerea doar la una sau doua zile dupa exercitiu. 

Ce ajuta impotriva durerilor musculare?: 5 remedii la domiciliu 

1. Caldura

Cel mai bun remediu pentru durerile musculare este caldura. Promoveaza circulatia sangelui – si mai mult sange in tesutul muscular accelereaza procesul de vindecare. mydatabus.com O baie fierbinte este deosebit de buna pentru muschii iritati. Luati ulei de rozmarin ca aditiv pentru baie – stimuleaza circulatia sangelui. Alternativele sunt o vizita la sauna, o compresa calda sau un unguent de incalzire. 

2. Miscare usoara Este

complet gresit sa continuati antrenamentul ca de obicei atunci cand muschii sunt dorti. Pentru ca atunci muschiul nu are nicio sansa de a se recupera si micile leziuni se vindeca mai prost. Dar, de asemenea, exercitiul complet anterior este o greseala. www.oktayustam.com Exercitiile usoare sunt cele mai bune pentru a ajuta procesul de vindecare. Creste circulatia sangelui, stimuleaza metabolismul si astfel ajuta la repararea muschilor rupti. „Daca ai muschii dornici, ar trebui sa mergi la plimbare, de exemplu”, ne sfatuieste Froboese. Mersul pe jos, inotul sau joggingul lent sunt, de asemenea, ideale.

3.

Unguente sportive Unguentele favorizeaza circulatia sangelui si pot sprijini astfel regenerarea muschilor. In plus, frecarea functioneaza ca un fel de drenaj limfatic, prin care lichidul tisular este transportat si umflarea se intoarce mai repede. dlab.com Unguentele cu arnica sunt deosebit de populare: uleiul esential al plantei medicinale are efecte antiinflamatorii si relaxante.

4.

Sucul de cirese Sucul de cirese  contine antioxidanti – in special asa-numitele antociani. Aceste antocianine confera cireselor culoarea rosie si au un efect similar cu analgezicele. In plus, ciresele contin agenti antiinflamatori. Incercati sa utilizati suc de cirese 100% dupa activitatea fizica pentru a preveni durerile musculare si pentru a calma durerile musculare.

5. www.eliseerotic.com Ulei de menta Uleiul de menta

este, de asemenea, un sfat din interior. Uleiurile esentiale, inclusiv mentol, mentona si mentofuran, au un efect antispastic, relaxant, racoritor si de stimulare a circulatiei sanguine. In acest fel, muschii sunt sustinuti in timpul regenerarii si tragerea in muschi este usurata. Cel mai bine este sa aplicati uleiul pe zonele stresate imediat dupa exercitiu. Pur si simplu puneti cateva picaturi pe o carpa umeda sau pe un tampon de bumbac si frecati zona de piele dorita cu ea. 

Sfat: Uleiul de menta este mai bine tolerat de piele cand este diluat putin. De asemenea, este important sa va spalati intotdeauna bine mainile dupa utilizare si sa evitati contactul cu ochii. copal.itfc-idb.biz

Ce poate fi daunator daca ai muschii dureri?

1. Stretching

Unii sportivi incearca sa scape de muschii rani prin intinderi inainte sau dupa antrenament – dar asta nu functioneaza. „Intinderea este o modalitate buna de a continua sportul, deoarece exercitiile ajuta muschii sa se regenereze”, explica Froboese. Dar intinderea nu ajuta la durerile musculare. Fibrele musculare sunt intinse, dar leziunile care au aparut deja nu se vindeca mai repede. Dimpotriva: daca exagerati cu intinderea dupa exercitiu, veti irita si muschii. 

2. grandstrategy.com Medicamente

Analgezicele nu ajuta la fibrele musculare lezate, ci doar la atenuarea simptomelor. Si au un dezavantaj: Potrivit expertilor in medicina sportiva, ingredientele active utilizate in analgezice pot interfera cu cresterea musculara.

3. Masaje

Expertii sfatuiesc masajele, deoarece presiunea care se exercita asupra muschilor ii irita si pe acestia. Unii considera ca masajul este benefic pentru muschii dureri. In acest caz, totusi, acest lucru ar trebui facut doar foarte usor si in mod ideal folosind ulei cald sau un unguent. 

Prevenirea durerilor musculare: sfaturi impotriva durerilor musculare

1. newyorkveincenter.com Cresteti incet

dupa o pauza de sport Mai ales dupa o pauza lunga de iarna, ar trebui sa o luati putin mai usor, sa cresteti greutatea si volumul de munca doar treptat. Apoi, muschii dureri apar rar. 

2. Fara exces de incredere

Daca te supraestimezi pe tine insuti si muschii, risti sa dureze muschii. Daca faci sport rar, nu ar trebui sa te antrenezi prea tare si prea mult timp. Durerea dupa antrenament poate fi prevenita doar prin antrenament care este adaptat fortei musculare existente.



  • povesti pentru copii
  • adobe flash player
  • geoportal
  • meteo ploiesti
  • dolar
  • travelminit
  • winner
  • euro to lei
  • ebcr
  • prima zi de școală
  • urimil
  • buzz
  • sah
  • vremea în craiova
  • bravo ai stil
  • acvariu
  • google foto
  • Jun-49
  • pc garage
  • joc cu bile





Oricine efectueaza sarcini neobisnuit de intense sau miscari care nu sunt familiare pentru muschi va simti tragerea urata. www.bradleysmokehouse.com

3. Promovati circulatia sangelui

Daca muschii sunt tratati cu unguente care favorizeaza circulatia sangelui care contin rozmarin sau arnica inainte de exercitiu, acest lucru reduce si riscul de dureri musculare. 

4. Nutritia

O dieta echilibrata si hranitoare nu poate preveni complet durerile musculare, dar poate sprijini muschii in regenerare. Mai presus de toate, sportivii ar trebui sa se asigure ca au un aport adecvat de proteine ​​si magneziu. Pe langa quarc si oua, pestele este o sursa deosebit de buna de proteine, deoarece contine si acizi grasi omega-3 valorosi. Nucile sunt o gustare ideala: contin vitamina E, care ajuta si la regenerarea muschilor dupa efort. clean-dry.biz Alimentele antiinflamatoare, cum ar fi fructele de padure rosii, ghimbirul si ceaiul verde, ar trebui sa apara in mod regulat in meniu. 

5.

Incalzire tintita Incalzirea inainte de sport este alfa si omega, deoarece pregateste muschii pentru sarcina viitoare. O incalzire buna dureaza aproximativ 15 minute si ar trebui sa stimuleze circulatia si fluxul de sange catre muschi. Pot fi incorporate si exercitii usoare de intindere. Este indicat sa te pregatesti in mod specific in functie de sport: un fotbalist ar trebui sa se gandeasca mai mult la picioare atunci cand se incalzeste, un handbalist ar trebui sa faca mai mult cu bratele. Cu toate acestea, exercitiile de incalzire si unitatile de intindere inainte de exercitiu nu pot preveni complet durerile musculare. askaimcal.net Mai presus de toate, reduc riscul de ranire a tendoanelor si ligamentelor. 

6. Racirea

La fel de importanta ca si incalzirea este asa-numita racire dupa antrenament. Cu exercitii usoare de intindere, tonusul muscular poate fi scazut din nou si regenerarea poate fi sustinuta. 

Ajuta magneziul impotriva durerilor musculare?

Magneziul este un oligoelement si esential pentru procesele metabolice din organism. Adultii ar trebui sa ia 350 mg de magneziu zilnic prin alimente sau tablete. Alimentele bogate in magneziu includ cacao, fulgi de ovaz, seminte de in, seminte de floarea soarelui si nuci caju. www.zantarni.com

Datorita tensiunii crescute asupra muschilor si transpiratiei crescute, sportivii au o nevoie mai mare de magneziu – in functie de tipul de sport si de volumul de antrenament. Nutrientul reduce riscul de deteriorare a muschilor si asigura o mai buna aprovizionare a muschilor. Cu toate acestea, nu ajuta la prevenirea sau chiar vindecarea durerilor musculare. Sprijina regenerarea doar dupa antrenament.

  • Deficitul de magneziu : cauze si plangeri

Ajuta o baie cu gheata impotriva durerilor musculare?

Unii sportivi profesionisti jura pe o baie cu gheata dupa o competitie. Pentru a face acest lucru, imediat dupa sport, sportivii merg la o piscina cu apa, a carei temperatura este de 15 grade Celsius sau mai putin. Se spune ca raceala reduce inflamatia si reduce umflarea fibrelor musculare. www.drachenzaehmenleichtgemacht.at In cercetare, insa, exista dezacord. Exista studii care confirma efectul, precum si cele care il invalideaza.

Dupa perioade lungi de efort, cum ar fi un maraton, o baie cu gheata poate fi utila. Acest lucru se datoreaza faptului ca deseurile din metabolismul energetic sunt depuse in muschi, ceea ce poate afecta muschii. O baie de gheata imediat dupa alergare duce la o ingustare a vaselor de sange. In urma socului rece, vasele se extind din nou si circulatia sangelui este stimulata, ceea ce accelereaza descompunerea deseurilor.

Masura este mai degraba nepotrivita sportivilor de agrement. sensortdf.com Trateaza muschii inflamati cu caldura. Si asta este mult mai placut.

Avertisment: o baie cu gheata poate fi chiar daunatoare dupa antrenamentul de forta. Frigul incetineste metabolismul in muschi si inhiba dezvoltarea musculara.

Cauze: Cele mai frecvente declansatoare pentru dureri musculare

Dureri musculare pot aparea oriunde in corp. Declansatorii sunt de obicei stres intens asupra anumitor grupuri musculare in timpul sporturilor de anduranta sau antrenamentului de forta, precum si miscari nefamiliare. 

Cel mai frecvent afectati sunt muschii mari ai picioarelor, precum coapsele (cvadriceps), fesele (gluteus maximus) sau gambele, care se remarca mai ales dupa o alergare lunga. blg.hungfat.com Miscarile bruste de franare, cum ar fi atunci cand sariti, alergati in jos, jucati squash sau tenis, au un risc deosebit de mare de dureri musculare. Cu aceste asa-numite contractii excentrice, muschiul incetineste o intindere care are loc prin forte externe, ceea ce favorizeaza formarea de rupturi in fibrele musculare.

Durerea muschilor de la brate si spate apar adesea dupa ridicarea sau transportul unor sarcini grele, cum ar fi: B. la deplasare. Desigur, acesti muschi pot fi antrenati in mod specific prin exercitii speciale, care pot duce la durere in aceasta zona. De exemplu, durerile musculare din stomac sunt de obicei rezultatul unui antrenament intens al muschilor abdominali.

Cauze posibile ale durerilor musculare:

  • Ati inceput sa va antrenati din nou dupa o pauza lunga de la antrenament. www.riddlelaw.com
  • Ti-ai crescut volumul, greutatea sau viteza de antrenament.
  • Ati incercat pentru prima data un nou exercitiu sau sport.
  • Ai pus o cantitate extraordinara de stres asupra muschilor tai, de ex. B. la un concurs.
  • Ei faceau mai multe miscari de franare, cum ar fi sarituri, alergare la vale sau joaca tenis.
  • Ai facut miscari necunoscute de mult timp. univar.info

Durata: Cat dureaza muschii dureri?

Durerea musculara este intarziata. De obicei, a atins varful la aproximativ 24 de ore dupa antrenament. Poate dura pana la sapte zile pana cand procesul de vindecare este complet si muschii raniti au disparut complet . Acest lucru depinde in principal de expunerea anterioara. Durerea musculara dupa un maraton dureaza de obicei mai mult sa se vindece decat cea cauzata de gradinarit.

Muschii dureri sunt buni?

„Cea mai buna protectie impotriva durerilor de muschi sunt durerile musculare”, spune specialistul in medicina sportiva Dieter Boning de la Universitatea Libera din Berlin. Dupa incarcari noi si necunoscute, in fibrele musculare apar mici lacrimi. www.kidsarecooking.com Zonele afectate se umfla si irita nervii sensibili la durere. In acest sens, durerile musculare sunt rezultatul unui proces de reparare care provoaca durere. Acest proces stimuleaza muschiul sa creasca si sa-l intareasca. Apoi este mai bine pregatit pentru incarcaturi ulterioare si unitati de antrenament mai intensive.

Prin urmare, durerea musculara nu este daunatoare. Este o forma usoara de leziune musculara care nu provoaca leziuni permanente. Cu toate acestea, muschii afectati sunt mai susceptibili la leziuni mai grave in aceasta faza. Dureri musculare foarte pronuntate si dureroase sunt un semn sigur ca ai exagerat. Daca durerea este aproape insuportabila sau nu dispare dupa cateva zile, ar trebui sa consultati un medic. Apoi poate exista o accidentare sportiva, cum ar fi un muschi tras sau rupt, care necesita tratament.