Ce este Keto? – Ketologul

Keto este de aproape un secol. Keto a fost folosit pentru epilepsie inca de la inceputul anilor 1920, dar mai recent, dieta a castigat popularitate ca dieta de slabit. Keto este mult mai mult.

Acum trei ani am inceput sa studiez dieta ketogena pentru performanta sportiva inainte de a trece la cercetarea dietei pentru utilizari terapeutice. De atunci, am vazut o intreaga industrie keto construita si a crescut foarte repede.

Aceasta vine cu argumente pro si contra. Avantajele sunt ca aceasta dieta, care cred cu adevarat ca este una dintre cheile sanatatii si longevitatii, este acum mai accesibila pentru mai multe persoane. Exista o multime de oameni care educa despre dieta si o multime de produse facute pentru a sprijini dieta. Concluzia este ca este greu de cernut informatiile si produsele si de a gasi care sunt corecte. Cele care sunt de fapt sustinute de stiinta reala.

Scopul acestui articol este de a descompune ceea ce este de fapt ceto si de a atinge o parte din stiinta pe parcurs.

De ce trebuie sa stii stiinta? Nu o faci. Dar am descoperit ca, atunci cand veti intelege mai bine modul in care aceasta dieta afecteaza corpul dvs., veti vedea un succes mai mare pe termen scurt si lung!

Daca doriti sa sariti toate acestea si sa incepeti doar keto, si asta este bine. Introdu-ti e-mailul mai jos si iti voi trimite toate informatiile de care ai nevoie pentru a incepe. Da, colectez adresa dvs. de e-mail si o iau foarte in serios. Ai cuvantul meu ca iti voi trimite doar e-mailuri pe care le vei gasi extrem de valoroase! Daca nu sunteti de acord, va puteti dezabona in orice moment. Sunt increzator ca nu vei face asta.

Daca doriti sa continuati invatarea, continuati sa cititi.

Ce este Keto?

Dieta keto sau ketogena este o dieta mai mare in grasimi, proteine ​​si foarte scazuta in carbohidrati. In loc sa manance paine, paste si fructe; mananci carne, legume, nuci, oua, unele lactate si putin fructe cu continut scazut de zahar. Lipiti-ma pentru a intelege de ce.

Dietele cu continut scazut de carbohidrati devin mai populare, deoarece cercetarile continua sa arate ca consumul cronic de carbohidrati este daunator sanatatii.

Keto este o dieta cu continut scazut de carbohidrati. Dar este diferit de alte diete cu continut scazut de carbohidrati, cum ar fi Paleo si Atkins, in ceea ce priveste cat de scazut de carbohidrat este. La o dieta ketogena, aportul de carbohidrati este atat de scazut incat tranzitioneaza organismul intr-o stare metabolica numita cetoza.

Cetoza este un cuvant infricosator, deoarece majoritatea oamenilor, inclusiv medicii, o confunda cu cetoacidoza diabetica. Vorbim despre ceva complet diferit. Cetoza care apare pe o dieta ceto, cunoscuta si sub denumirea de cetoza nutritiva, este complet sigura. Cetoacidoza diabetica sau DKA este o stare mult mai diferita si periculoasa care apare la diabetici. Nu sunt la fel. Unul este complet in siguranta, celalalt este periculos.

Array

Aflati mai multe despre diferenta aici.

Cetoza nutritionala (la care ma refer doar la cetoza de aici inainte) apare atunci cand aportul de carbohidrati sau calorii este foarte scazut. Acest lucru provoaca glicemie scazuta, insulina scazuta, mai multe arderi de grasimi si productie si utilizare de cetone.  

Asta e mult. Haideti sa daramam ceva mai mult.

Exista 3 nutrienti primari care alcatuiesc alimentele pe care le consumi: proteine, carbohidrati si grasimi. Da, exista si alti micronutrienti foarte importanti, dar acestia sunt cei 3 compusi primari. Acesti nutrienti sunt cunoscuti si sub denumirea de macronutrienti.

Proteina este folosita pentru a ajuta la construirea lucrurilor in organism. Grasimile si carbohidratii, printre altele, sunt principalele surse de energie din alimentele noastre. Intregul corp este alcatuit din celule si au nevoie de energie pentru a indeplini functii precum mine, scriind acest articol sau tu stand acolo citind-l. Grasimea si carbohidratii sunt macronutrientii din alimente care furnizeaza celulelor tale energie.

Aceasta inseamna ca alimentele pe care le consumi determina sursa de energie primara a corpului tau. Atunci cand mananci o dieta care contine carbohidrati, sursa ta de energie primara este glucoza, care provine din digestia carbohidratilor. Cand nu consumi carbohidrati, corpul tau se bazeaza pe o sursa de energie complet diferita. Grasimi si cetone. Vom ajunge la cetone intr-o secunda.

Nu uitati, keto este o dieta mai mare in grasimi. Grasimile din alimentatia dvs. pot oferi majoritatea celulelor dvs. energia cu care au nevoie fara carbohidrati. Si mai bine este ca grasimea dvs. din corp poate fi la fel. De fapt, la o dieta ketogena, grasimea stocata din corp devine o sursa de energie primara!

Cu toate acestea, grasimea nu poate furniza energie tuturor celulelor din corp, cel mai important celulelor creierului. Pentru a compensa acest lucru, ficatul tau ia grasime corporala depozitata si o foloseste pentru a face o noua molecula de energie numita corpuri cetonice sau cetone.

Cetonele sunt eliberate din ficat in fluxul sanguin si pot calatori in orice celula din corp pentru a fi folosite pentru energie, dar primare sunt folosite de creier. Cand se intampla acest lucru, se spune ca esti in cetoza si baieti poti sa-l simti!

Cand va aflati in cetoza veti observa mai multa energie, un creier mai ascutit, o stare de spirit mai buna si, fara indoiala, pierderea de grasime! Acestea nu sunt singurele avantaje ale keto, dar inainte de a ne afunda in mai multe, sa vorbim despre motivul in care ar trebui sa luati in considerare keto in primul rand. Da, puteti utiliza grasimi si cetone pentru energie in loc de carbohidrati, dar asta inseamna ca ar trebui? Intrebarea dvs. poate fi: „de ce este important acest lucru?”

De ce este important Keto?

Urmati o dieta standard americana? Aceasta este o dieta formata din burgeri, cartofi prajiti, clatite, pui prajit, sandvisuri, cartofi, etc. De asemenea, numim dieta SAD. Potrivit?

Sau poate ca mananci o „dieta mai sanatoasa” formata din fructe, cartofi dulci si orez.

Da, cea din urma este mai buna decat prima, dar indiferent, acestea sunt ambele diete bogate in carbohidrati. Aceasta inseamna ca sursa principala de combustibil a corpului tau este carbohidratii sau mai precis, glucoza.

Atunci cand consumi carbohidrati, acestea sunt defalcate intr-un simplu zahar cunoscut sub numele de glucoza, ceea ce determina o crestere a glicemiei. Aceasta crestere stimuleaza pancreasul sa secrete insulina. Insulina este un hormon care vorbeste cu celulele tale si le spune sa deschida usa pentru a permite glucozei sa fie folosita pentru energie.

Problema cu glucoza fiind sursa ta de energie principala este ca trebuie sa te bazezi pe consumul de carbohidrati pentru a-ti alimenta corpul. Consumul cronic de carbohidrati si avand un nivel ridicat constant de insulina si glucoza din sange pot duce la multe probleme de sanatate, in special, rezistenta la insulina si inflamatii.

Rezistenta la insulina apare atunci cand celulele sunt supraestimulate de insulina. Insulina isi pierde capacitatea de a vorbi cu celulele si lasa glucoza sa intre in energie. Acum glucoza din glucidele pe care le consumi nu poate intra in celula. Celulele infometeaza de energie, in ciuda faptului ca au inca glicemie ridicata. Deci, corpul tau face mai multa insulina. Acest lucru nu face decat sa inrautateasca problema.

Pe langa rezistenta la insulina care determina crestere in greutate, energie scazuta, foame si starea de spirit proasta, provoaca si inflamatii cronice.

Atat rezistenta la insulina, cat si inflamatia sunt contribuitori primari la cele mai frecvente boli cronice cu care ne confruntam astazi (mai mult pe parcursul a doua). Ele sunt, de asemenea, o cauza uriasa de obezitate sau pur si simplu ca sunt in forma si nu se simt bine.

Carbohidratii nu sunt neaparat rai. Doar consumam prea multi dintre acestia, in special carbohidrati prelucrati, pentru prea mult timp si asta provoaca rezistenta la insulina.

Indiferent, se pare ca a avea carbohidratii ca sursa de energie primara pe termen lung, nu este ideal pentru o sanatate optima.

Scopul unei diete ketogene este furnizarea unei surse de energie diferite. Atunci cand nu mananci carbohidrati, ca intr-o dieta ketogena, organismul este foarte inteligent si se transforma pe ketogeneza sau productia de cetone.  

Continuati sa nu mancati carbohidrati si urmatorul lucru, stiti ca veti fi in cetoza. Toate cerintele dvs. de energie vor fi satisfacute de grasimi si cetone si va veti simti incredibil!

Acum sa ne scufundam in beneficiile pentru sanatate ale ceto-ului.   

Beneficiile dietei Keto

Ceea ce majoritatea oamenilor nu isi dau seama este ca keto a fost descoperit pentru prima data ca tratament pentru epilepsie.

Scurta lectie de istorie. La inceputul anilor 1900, postul a fost folosit pentru limitarea convulsiilor la copiii care aveau epilepsie rezistenta la medicamente. Cetoza, care apare si atunci cand postesti, a fost motivul pentru care.

In anii 1920, medicii au descoperit ca inlocuirea carbohidratilor cu grasime era capabila sa imite postul. Cu alte cuvinte, eliminarea glucidelor a dus si la cetoza. S-a nascut dieta ketogena (1).

Aceasta a fost o constatare monumentala, deoarece cererea copiilor sa nu manance este o metoda de tratament nesustenabila. Dieta keto le-a permis copiilor sa-si gestioneze in continuare simptomele de epilepsie, in timp ce ajung sa manance (2).

In timp ce keto este inca utilizat pentru a trata unii pacienti cu epilepsie astazi, cresterea unei medicamente anti-convulsive mai bune a impiedicat keto-ul sa devina mai popular, deoarece luarea unei pastile este mai usoara decat a urma o dieta. Suspin.

Mai recent, keto a reaparut din cauza cat de usor este pierderea in greutate in dieta. Acest lucru a dus la un avant al cercetarilor keto care a descoperit o multime de alte beneficii ale ceto-ului. Iata o lista rapida a celor mai populare beneficii.

  • Pierdere in greutate

  • Mai multa energie

  • Functia creierului mai buna

  • Mai putina foame

  • Mai buna dispozitie

  • Digestie imbunatatita

  • Inflamatie mai mica

  • Colesterol imbunatatit

  • Tratamentul diabetului

Plus multe altele. Discutati cu oricine a incercat SI s-a lipit de keto mai mult de doar cateva saptamani. Beneficiile raportate va vor impresiona.

De ce atatea beneficii? Amintiti-va, ceto tinteste rezistenta la insulina si inflamatie. Cand corpul tau se lupta cu rezistenta la insulina si inflamatie, acesta nu este sanatos si nu este capabil sa functioneze corect. Pe keto, corpul tau functioneaza intr-un peisaj metabolic mult mai „curat”. O vei simti.

Daca ati auzit suficient si sunteti gata sa incepeti, derulati in sus sau in jos si introduceti e-mailul dvs. pentru a obtine toate informatiile de care aveti nevoie!

Daca doriti sa continuati invatarea, continuati sa cititi.

Pentru cine este bun Keto?

Pentru a fi sincer, keto este bun pentru aproape toata lumea. Mai ales cei care consuma o dieta bogata in carbohidrati de mult timp.

Daca simti ca energia iti este zguduita, starea de spirit iti este suflata, articulatiile doare, ai un creier cetos, acestea sunt toate semnele ca o dieta ketogena este excelenta pentru tine. Aceasta va duce la o calitate mai buna a vietii generale. Mancarea keto poate imbunatati doar sanatatea generala, un alt motiv pentru care este bine pentru aproape toata lumea.

Keto este de asemenea bun pentru cateva cupluri, cum ar fi persoanele care cauta:

Pierdere in greutate

A fi intr-o stare de cetoza inseamna modul de ardere a grasimii. Va amintiti cum am vorbit despre cetoza care provoaca glicemie si insulina scazute? Aceasta semnaleaza organismul sa porneasca arderea grasimilor.

Pierderea grasimii nu este cel mai important lucru atunci cand vine vorba de pierderea in greutate. Conservarea muschilor este, de asemenea, o cheie pentru sanatate.

La majoritatea dietelor de slabit, pastrarea muschilor in timp ce corpul pierde grasime este greu. Din fericire, cetonele pot ajuta la conservarea muschiului (3), permitand keto-ului sa fie o pierdere de grasime unica, dieta care pastreaza muschii.  

Daca doriti sa aflati mai multe despre ceto si pierderea in greutate, consultati acest articol.

Exercitiu imbunatatit

Cercetarile doctorului Jeff Volek de la Universitatea de Stat din Ohio (este pe Muntele meu Rushmore de oameni de stiinta keto) au descoperit ca keto este cea mai buna dieta pentru sportivii de anduranta. Chiar si sportivii de ultra-rezistenta de elita (4).  

Motivul este destul de simplu. Cand corpul tau este in cetoza, acesta se poate transforma in grasimi stocate. Aceasta este o energie mult mai mare, comparativ cu carbohidratii pe care ii puteti manca sau cu putin carbohidrati pe care ii puteti pastra sub forma de glicogen.  

Cu alte cuvinte, keto ofera corpului dvs. un rezervor de energie mai mare, care este excelent pentru exercitii de anduranta (5).

Cu toate acestea, multi oameni se indoiesc ca puteti castiga forta pe ceto. Acest lucru se datoreaza faptului ca majoritatea studiilor privind keto-ul si puterea sunt prea scurte. Dupa cum vom intra in curand, este nevoie de putin timp pentru ca corpul sa se adapteze la ceto. Acest lucru determina scaderi pe termen scurt ale performantei exercitiului fizic, in special a fortei.

Cu toate acestea, daca te uiti la studii pe termen lung, vei vedea ca poti mentine si imbunatati puterea asupra ceto-ului (7).

Acest lucru face ca keto-ul sa fie bun pentru sportivi sau doar oricine doreste sa se simta si sa functioneze mai bine in timpul exercitiilor fizice.

Imbunatatirea functiei creierului

Cetonele sunt sursa de combustibil preferata pentru creier. De fapt, cetonele sunt facute pentru creier. Nu uitati, creierul nu poate folosi grasime. Daca nu mancam carbohidrati, atunci ficatul nostru trebuie sa produca cetone pentru a raspunde cererii nebune mari de energie a creierului.  

Pe masura ce nivelul cetonelor creste in sange, creierul prefera sa treaca la utilizarea cetonelor in loc de glucoza (7). Acest lucru se datoreaza faptului ca cetonele nu numai ca ofera mai multa energie creierului, dar sunt si o sursa mai curata de energie, ceea ce inseamna ca nu provoaca inflamatii.  

Aceasta energie mai buna si mai buna din cetone va duce la imbunatatiri notabile precum:

  • Mai multa energie

  • Gandire mai accentuata

  • O memorie mai buna

  • Imbunatatirea concentrarii

  • Mai buna dispozitie

Cercetarile au descoperit, de asemenea, ca cetoza este benefica pentru cei care sufera de afectiuni precum Alzheimer si dementa (8). Acesta este motivul pentru a crede ca ceto-ul este excelent si pentru prevenirea acestor boli.

terapeutica

Nu uitati, keto tinteste rezistenta la insulina si inflamatia, doi dintre cei mai mari contribuitori la bolile noastre cronice cele mai comune.

Intrucat ceto-ul poate viza acesti factori, vedem mai multe cercetari privind modul in care dieta poate ajuta la prevenirea sau gestionarea simptomelor bolilor populare precum:

  • Diabet

  • Sindromul metabolic

  • Boala Alzheimer

  • Cancer

  • Boala Parkinson

  • PCOS

  • Boala de inima

  • Anumite tulburari digestive

Cercetarile arata, de asemenea, promisiuni despre ceto pentru autism, scleroza multipla, ALS, migrene, anxietate, dependenta, PTSD si multe altele. In timp ce unele dintre aceste domenii de interes nu au fost studiate ca in profunzime, auzim o multime de dovezi anecdotice care creeaza un caz puternic pentru cercetarea continua.

Pentru a rezuma, keto este excelent pentru oricine doreste sa slabeasca, sa imbunatateasca calitatea vietii sau pur si simplu sa fie sanatos. De asemenea, este excelent pentru anumite boli si poate ajuta chiar la prevenirea unora dintre aceste boli. Acesta este motivul pentru care urmez keto. Acesta este motivul pentru care o multime de oameni urmeaza keto.

Am discutat multe despre ce este keto. Dar nu am vorbit despre ce este cu adevarat sau despre ce alimente mananci intr-o dieta keto.

Ce mananc pe Keto?

Nu uitati, keto este o dieta cu continut scazut de carbohidrati. Dar nu este la fel ca alte diete cu continut scazut de carbohidrati. Comparativ cu Paleo, ceto-ul este mult mai mic. In comparatie cu Atkins, keto incurajeaza un aport mai mare de grasimi.

Cea mai mare diferenta intre ceto si alte diete cu continut scazut de carbohidrati este prezenta cetonelor in sange sau cetoza. Pentru ca ketoza sa apara, aportul de carbohidrati trebuie sa fie scazut. Asta inseamna sa nu mananci paine, paste, cereale, cartofi si da, chiar si cele mai multe fructe. In schimb, inseamna sa mananci o varietate de:

  • Carne

  • Peste

  • oua

  • Legume verzi cu frunze

  • Nuci si alte legume

  • Cateva fructe cu continut scazut de zahar

  • Poate ceva lactate

Am vorbit despre macros mai devreme. Macro-urile alcatuiesc alimentele pe care le consumi si, fara indoiala, joaca un rol important in orice dieta, in special in dieta ketogena. Hai sa ne cufundam in cum arata macros-urile de pe o dieta keto.

Keto Macronutrienti

Carbohidrati: carbohidratii nu sunt esentiali. Corpul tau poate produce tot zaharul de care are nevoie in mod natural si nu are nevoie de carbohidrati dietetici pentru acest lucru. Cred ca este sigur sa consumi o dieta cu 0-carb, cum ar fi carnivorul. Dar nu trebuie sa mergi cu 0-carb, trebuie doar sa te asiguri ca carbohidratii sunt cel mult, o portiune foarte mica din caloriile tale totale. Daca aveti carbohidrati, ar trebui sa provina din legume si nu ar trebui sa provina din alimente precum paine, paste, fructe sau alte zaharuri.

Interesant este ca, de fapt, puteti obtine toti nutrientii de care aveti nevoie de la consumul de carne de inalta calitate si organe, eliminand nevoia de legume. Dar aceasta este o conversatie pentru alta data. Sa continuam.

Grasime: Grasimea a fost inteleasa gresit de zeci de ani. Grasimea a fost gresita ca fiind rea pentru noi. Realitatea este ca grasimile consumate fara carbohidrati sunt sigure si de fapt foarte sanatoase. Grasimea furnizeaza energia si nutrientii necesari pentru indeplinirea functiilor importante ale corpului, precum productia de hormoni si chiar genereaza noi celule. Pe keto, este bine sa obtineti un amestec de diferite tipuri de grasimi, inclusiv omega-3 si MCT.

Proteine: Proteina a fost un subiect confuz atunci cand vine vorba de ceto. Multi oameni cred ca proteinele trebuie limitate la ceto. Cu exceptia cazului in anumite motive terapeutice, nu sunt de acord. Cred ca este mai important sa va asigurati ca mancati suficienta proteina. Mai ales ca studiile au aratat proteine ​​scazute pe ceto pot duce la pierderea muschilor (9). Asigurati-va ca obtineti suficiente proteine ​​dintr-o varietate de surse, cum ar fi carnea rosie, ouale si pestele.

Daca auziti ca proteina ridicata ar trebui sa fie temuta din cauza gluconeogenezei sau ca proteina se va transforma in zahar daca aveti prea mult, stiti ca nu este corect. Aflati mai multe despre asta aici.

Nu exista o singura dimensiune care sa se potriveasca tuturor recomandarilor de macronutrienti pentru ceto. Majoritatea site-urilor si resurselor vor recomanda 70% din caloriile totale provenite din grasimi, 25% din proteine ​​si 5% din carbohidrati. Cu toate acestea, aceste recomandari provin din tratamentul cu epilepsie, un scop complet diferit.

Raportul optim de macronutrienti va varia usor de la persoana la persoana, pe baza obiectivelor si a altor parametri de sanatate, cum ar fi sensibilitatea la insulina, compozitia actuala a corpului, sexul si nivelul de activitate.

Daca sunteti gata sa va dati seama cum sa faceti rost de dieta ketogena, derulati in partea de jos a acestei pagini si inscrieti-va!

Daca urmatoarea dvs. intrebare este „Keto Safe?”, Continuati sa cititi.

Este Keto in siguranta?

Siguranta keto este pusa in discutie in principal din doua motive:

  1. Oamenii confunda ketoza nutritionala cu cetoacidoza diabetica (DKA)

  2. Oamenii cred ca grasimea este rea

Dupa cum am discutat anterior, exista o diferenta uriasa intre cetoza nutritionala si cetoacidoza diabetica sau DKA. Cand se afla in ketoza nutritionala, observam o crestere controlata a cetonelor din sange si a nivelurilor scazute de insulina si glicemie. Acest lucru este complet sanatos si sigur. DKA, care apare la diabetici, este caracterizat printr-o crestere periculoasa necontrolata a cetonelor cu nivel ridicat de glucoza din sange si insulina, o reteta pentru dezastru. Nu sunt acelasi lucru. Nu este o ingrijorare.

Pe langa DKA, am fost programati sa credem ca grasimea este rea pentru noi. Dupa cum am spus mai devreme, grasimea nu este singura problema. Este o dieta bogata in grasimi SI cu un continut ridicat de carbohidrati. Corpul adora sa ia calea cu cea mai mica rezistenta si este mai usor pentru organism sa arda carbohidratii pentru combustibil, deoarece a fost instruit in acest sens. Aceasta inseamna ca atunci cand consumam grasimi si carbohidrati impreuna, grasimea pe care o consumam este mai probabil sa fie pastrata decat folosita pentru energie. Indepartarea carbohidratilor rezolva aceasta problema!

In plus, o mare parte din frica noastra de grasime provine din cercetari prost conduse si manipulate din anii ’50, care inca modeleaza societatea noastra in prezent. Pentru a afla mai multe despre acest aspect si despre razboiul impotriva grasimii, asigurati-va ca consultati cartea: The Big Fat Surprise de Nina Teicholz.

Adevarul este ca keto-ul nu este numai sigur, dar extrem de sanatos pentru majoritatea oamenilor. Exista anumite afectiuni, cum ar fi deficitul de piruvat carboxilaza, porfirie si alte tulburari ale metabolismului grasimii pentru care ceto-ul nu poate fi recomandat. In plus, alte probleme potentiale pentru dieta keto care nu au fost bine cercetate sunt pancreatita, functia hepatica afectata, boala vezicii biliare, chirurgia de bypass gastric si insuficienta renala.

De asemenea, verdictul nu este pronuntat asupra femeilor care sunt insarcinate sau alapteaza. Desi se pare ca dieta ar trebui sa fie sigura pentru aceste femei si a fost raportata ca fiind sigura si eficienta anecdotic, avem nevoie de mai multe cercetari.  

In cele din urma, daca luati medicamente pentru afectiuni precum boli de inima sau diabet, veti dori sa consultati un medic (unul care stie ceto) pentru a vedea daca keto este potrivit pentru dvs. si pentru a va asigura ca medicamentele dvs. sunt ajustate in consecinta.

Daca sunteti interesat sa aflati mai multe despre siguranta keto, consultati articolul meu este Keto safe?

Concluzie:

Acest articol a fost destul de lung. Daca ai reusit pana acum, cred ca esti mai bine pregatit sa incepi keto. Sa ai o intelegere fundamentala a ceea ce se intampla in corpul tau este puternic. Nu uita.

Daca sunteti gata sa incepeti o dieta keto, inscrieti-va mai jos. Asa cum am spus mai devreme, da, iti cer e-mail si o voi lua foarte in serios. Permiteti-mi sa va ofer resursele de care aveti nevoie pentru a prelua controlul asupra sanatatii dvs. printr-o dieta ketogena!