Colesterolul si dieta: ce sa cauti?

Grasimi bune, grasimi rele: este usor sa pierzi notorietatea lucrurilor cand vine vorba de colesterol. Va vom arata cum sa consumati in mod constient o dieta cu continut scazut de colesterol si care alimente sunt „bombe ale colesterolului” absolute care va pot afecta sanatatea pe termen lung. doge 540.netexchange.net

Consumul unei diete constiente de grasimi va ajuta la mentinerea nivelului de colesterol in echilibru si la scaderea acestora dupa cum este necesar. Aportul de grasimi animale saturate ar trebui inlocuit cu acizi grasi nesaturati. cocolix habba.com Grasimile nesaturate pot fi gasite in alimentele vegetale. Expertii recomanda si alimente bogate in fibre care stimuleaza digestia grasimilor. pro tv judythornell.com In acest scop, acizii biliari, care sunt legati de fibre, sunt excretati in scaun. Deoarece organismul are nevoie in mod constant de acizi biliari pentru digestia grasimilor, obtine materialele de constructie pentru aceasta din colesterol – acest lucru duce la scaderea nivelului de colesterol din sange. d112 www.applemen.net

Ce este colesterolul

Colesterolul a explicat pe scurt:

Colesterolul este esential pentru viata. Exista doua forme: colesterolul HDL si colesterolul LDL . ebay uk guamrentcar.com HDL inseamna lipoproteine ​​cu densitate mare, LDL este abrevierea pentru lipoproteine ​​cu densitate joasa. Ambii sunt compusi grasimi-proteine ​​- asa-numitele lipoproteine, care au o densitate chimica mare sau scazuta. loto italia www.esettlement2000.biz Acesti compusi muta colesterolul din ficat in organism acolo unde este necesar. Este componenta principala a peretilor celulari. www.yahoo mail asila.com Exista in medie 140 de grame de colesterol in corpul uman .

Cu toate acestea, daca exista prea mult colesterol LDL in sange, acesta poate avea consecinte negative asupra sanatatii. opel corsa southernenergy.com Deoarece acest colesterol este responsabil in mare masura de dezvoltarea calcifierii vasculare (arterioscleroza).

Seria foto cu 11 poze

Alimente fara colesterol si care scad colesterolul

  • Fibre alimentare, de exemplu din produse din  cereale integrale si leguminoase : pot scadea colesterolul LDL „rau” si pot creste colesterolul HDL „bun”. city insurance musicasalivingthing.net Inima beneficiaza de asta, deoarece consumul regulat poate avea un efect benefic asupra prevenirii bolilor de inima.
  • Raw ceapa, praz si usturoi , de asemenea , au proprietati de scadere a colesterolului , deoarece acestea sunt bogate in uleiuri esentiale, compusi care contin sulf, substante vegetale secundare, vitamine si zinc. tattoo still.com Se spune, de asemenea, ca substanta alicina inhiba formarea colesterolului in ficat.
  • Chiar si fructele si legumele contin fibre alimentare importante si antioxidanti care ajuta la reducerea colesterolului. stiri externe armed-svc.com Se recomanda in special perele si merele. Cu lignina din fibre vegetale insolubile, pera contine fibre care ajuta la descompunerea colesterolului in intestin. papanasi iconofile.org Merele, pe de alta parte, contin pectina, care leaga acidul biliar bogat in colesterol din intestinul gros. 
  • The gingerol continute in  ghimbir  transforma tot mai mult colesterol in acizi biliari. blender newyorkrunner.com Deoarece ficatul foloseste colesterolul din organism pentru aceasta, concentratia acestei substante in sange scade.
  • Nuci si grasimi vegetale, cum ar fi ulei de masline , seminte de in, nuca si ulei de germeni de grau. astrocafe www.steveweinstein.com Contin acizi grasi omega-3 valorosi care sustin sistemul cardiovascular.



    • 1 decembrie
    • turda news
    • automarket
    • vremea fagaras
    • peco
    • digi 24 live
    • netflix gratis
    • bongacams
    • sport ro
    • papillon
    • beethoven
    • maia morgenstern
    • m26
    • convert jpg to pdf
    • jurnalul
    • apartamente de vanzare
    • orsay
    • ziarul de bacau
    • stema
    • tv live




  • Produsele din soia, cum ar fi tofu, contin asa-numitii steroli. dmx www.jacksonvilleautoshow.com Acestia sunt compusi vegetali care scad in mod natural colesterolul.
  • In plus, pestele gras precum heringul, macroul sau somonul sunt ideali pentru scaderea nivelului ridicat de colesterol, deoarece contin si acizi grasi omega-3 de inalta calitate care sustin sistemul cardiovascular. tik tok www.sukharev.com
  • Apele minerale si ceaiurile neindulcite sunt alternative potrivite la bauturile indulcite .

Oua – „bombe de colesterol” sau nu sunt daunatoare pana la urma?

Unul dintre miturile alimentare comune este ca ouale sunt bombe periculoase pentru colesterol. amber heard freesearchresults.com De teama colesterolului „rau” (colesterol LDL), multi isi limiteaza consumul de oua. Dar acest lucru este inutil: continutul de colesterol din alimente joaca doar un rol limitat in reglarea lipidelor din sange. bangbros theglobalcitizens.biz In schimb, predispozitia genetica si o dieta bogata in grasimi sunt responsabile pentru nivelurile ridicate de colesterol, deoarece doua treimi din colesterolul din sange este produs chiar de organism.

Este adevarat ca ouale sunt bogate in colesterol pentru marimea lor. dominos pizza off-the-ground.net Un ou de gaina contine aproximativ 200 de miligrame de colesterol – adica aproximativ de doua ori mai mult decat intr-o friptura sau snitel. Dar: Cate oua mananci pe saptamana este relativ irelevant pentru nivelul tau de colesterol, daca altfel folosesti in principal grasimi vegetale. ucpr www.porsgrunn.com Ouale ofera, de asemenea, nutrienti vitali si sunt, in acelasi timp, furnizori de proteine ​​de inalta calitate.

Aceste valori sunt importante:  colesterolul in sine nu este rau si chiar este produs de organismul insusi. Cu alimentele pot fi adaugate pana la 300 de miligrame. Prea multa grasime animala sau o dispozitie ereditara cresc valorile colesterolului LDL  daunator vascular. Daca  medicul ia sange pentru a masura nivelul de colesterol, patru valori il intereseaza:  Colesterolul total  (nu trebuie sa depaseasca 200). mg/dl sau 5, 2 mmol/l), HDL „bun” (daca este mai mare de 40 mg/dl sau 1,04 mol/l, protejeaza vasele de  sange ), colesterolul „rau” LDL  (ar trebui sa fie de 160). mg/dl sau Nu depasiti 4,2 mmol/l) si  trigliceridele  (trebuie sa fie sub 200 mg/dl sau 5,2 mmol/l).

Diete de scadere a colesterolului: ce alimente sunt bune pentru colesterol?

Fanii muesli ai grija! Daca includeti fulgi de ovaz in dieta dvs. ca agent de scadere a colesterolului, faceti totul bine. Fibrele din ovaz actioneaza eficient si natural impotriva nivelului ridicat de colesterol din sange.

Alimentele mentionate nu pot face minuni, dar pot aduce o contributie valoroasa la o dieta zilnica, constienta de colesterol. Un plan general de alimentatie sanatoasa este important pentru echilibrul colesterolului.

Ce sa nu mananci daca ai colesterolul ridicat?

Unele alimente ajuta la mentinerea nivelului de colesterol in echilibru – altele sunt mai predispuse sa fie daunatoare si, daca sunt consumate frecvent, duc la un nivel ridicat al lipidelor din sange. Aici sunt cateva exemple:

  • carne grasa de miel, vita si porc
  • Crustacee si crustacee
  • Carnati cu continut ridicat de grasimi
  • Produse lactate cu continut ridicat de grasimi (branza, unt, lapte, smantana)
  • Produsele de patiserie ca particulele dulci
  • Fast food
  • Mancaruri gatite
  • Dulciuri
  • bauturi indulcite

Cum sa scazi colesterolul

Activitatea fizica este, de asemenea, importanta pentru mentinerea unui nivel echilibrat al colesterolului. Exercitiile regulate la aer curat ajuta la mentinerea elastica a vaselor de sange si la furnizarea de oxigen.

  • Ateroscleroza:  simptome, cauze, tratament
  • Nivelurile de colesterol: cand sunt prea mari?
  • Alimente: Cat colesterol este in Unde?

Deoarece excesul de greutate in special poate duce la niveluri ridicate de colesterol, exercitiile fizice si o dieta echilibrata ajuta la stimularea metabolismului grasimilor si la reducerea riscului de boli cardiovasculare.