Cum sa-ti imbunatatesti agilitatea

Cum sa-ti imbunatatesti agilitatea

Agilitatea se refera la calitatea rapiditatii sau a ingeniozitatii care poate fi legata de abilitatile tale fizice sau mentale. A fi agil nu este o trasatura naturala, asa ca ai toate sansele de a-ti imbunatati abilitatile. Daca faci lucrurile corecte, poti vedea rapid imbunatatiri atat in   agilitatea ta fizica, cat si in cea mentala.

Imbunatateste-ti echilibrul

Practicati exercitii de echilibrare pentru a creste agilitatea generala. Acest lucru nu numai ca va intareste muschii, ci va ajuta sa va concentrati activitatea la scara mica.

Incercati sa stati pe un picior cu celalalt picior in fata. Dupa ce il tineti timp de zece secunde, schimbati picioarele si faceti acelasi lucru. De asemenea, puteti utiliza o oglinda pentru a va asigura ca picioarele sunt drepte.

Faceti maini sau roti de caruta atunci cand simtiti ca ati insusit echilibrul pentru incepatori. Acestea va vor ajuta sa va imbunatatiti coordonarea, precum si echilibrul.

Asigurati-va ca greutatea dvs. este distribuita uniform. Nu doriti sa raniti sau sa va strangeti anumite zone atunci cand intregul corp ar trebui sa lucreze impreuna.

Antreneaza-te cu greutati

Exista mai multe tipuri de exercitii pe care le puteti face, care se concentreaza pe diferite grupe musculare. Lucrati progresiv, incepand cu greutati portabile si trecand la greutati mai grele pe masura ce cresteti forta.

Faceti squats si deadlifturi pentru a intari muschii picioarelor si hamstrilor. Puteti tine o greutate de mana in fiecare mana in timp ce efectuati squat sau deadlift, desi in mod traditional, deadlift-urile necesita bile. Puteti folosi si o bara pentru genuflexiuni. Daca alegeti aceasta optiune, asezati bara peste umar.

Puteti face presa pe banc sau alte exercitii pentru brate. Acest lucru va mareste puterea bratului, ceea ce va va ajuta la activitati precum aruncarea si prinderea.

Efectuati robinete con

Asezati un con in fata dvs. Ridicati un picior la inaltime, atingand usor varful conului cu mingea piciorului inainte de a-l readuce in pozitia de repaus. Repetati cu piciorul opus. Comutati inainte si inapoi pentru trei seturi de burghie de 30 de secunde.

Acest exercitiu intareste muschii picioarelor si gleznele. De asemenea, va face mai usor pe picioare si creste coordonarea piciorului.

Incercati sa nu impiedicati conul. Daca descoperi ca bateti conul, incetiniti miscarile pana cand nu mai loviti conul.

Dupa ce stapanesti acest exercitiu la un nivel, mareste viteza pentru a castiga mai multa abilitate si echilibru. De asemenea, puteti adauga mai multe repetari de 30 de secunde.

Faceti exercitii pe scara

Folosind o scara de agilitate, care are o lungime de aproximativ 10 metri (9 m), cu blocuri de 45,7 cm, parcurgeti incet fiecare treapta a scarii. La fiecare pas, pompeaza-ti bratele in sus si adu-ti genunchiul la piept, schimband bratele si picioarele pe masura ce iti croiesti drum prin scara. Odata ajuns la capatul scarii, reveniti la locul unde ati inceput sa efectuati un exercitiu.

Completati fiecare exercitiu pe care il efectuati de 2 pana la 4 ori, crescand repetarile o data pe masura ce va imbunatatiti. De asemenea, va puteti creste viteza pe masura ce va imbunatatiti.

Daca nu aveti o scara de agilitate, va puteti crea propria cu bete si sfori sau cu banda.

Ca alternativa, incercati acest exercitiu mergand lateral, in loc sa mergeti inainte. Sariti lateral intre trepte inainte de a va ridica piciorul si bratul, asa cum faceti in exercitiul original.

Consumati alimentele potrivite pentru micul dejun

Trezirea in fiecare zi cu o dieta plina de vitamine, minerale si antioxidanti va poate spori capacitatea mentala in timp. Exista, de asemenea, avantajul suplimentar al cresterii sistemului imunitar si al imbunatatirii sanatatii.

Alegerea unui ou fiert tare, bogat in colina, care este un tip de vitamina B, va poate creste performanta verbala si vizuala. Exista, de asemenea, un studiu recent care leaga aceasta vitamina de o scadere a dementei.

Consumati alimente bogate in zinc, cum ar fi cerealele din tarate. Zincul joaca un rol esential in stabilitatea cognitiva si formarea memoriei. Exista, de asemenea, efectul bonus al imbunatatirii tonusului pielii.

Mananca fructe si legume bogate in antioxidanti. Iti ofera creierului nutrientii necesari pe care este posibil sa nu ii primeasca din alte lucruri din dieta ta. Ele ajuta la cresterea capacitatii mentale si a memoriei.

O cantitate mica de cofeina primul lucru dimineata dintr-o ceasca de cafea sau ceai cu cofeina poate ajuta la imbunatatirea performantei mentale si a memoriei, precum si la cresterea concentratiei.

Exercitii fizice in timpul zilei

Puteti face un scurt antrenament in orice moment al zilei pentru a creste performanta mentala. De asemenea, ajuta la sanatatea mintala si la agilitate prin reducerea stresului, stimuland substantele chimice care imbunatatesc starea de spirit din creier, amelioreaza anxietatea, creste relaxarea si creste creativitatea.

Facand exercitii precum aerobic elibereaza neurotransmitatori vitali care cresc nivelul de concentratie si puterea creierului, precum si te ajuta sa te concentrezi.  Antrenamentele cardiovasculare pot creste, de asemenea, productia de celule cerebrale in hipocampus, care este partea creierului care este responsabila de invatare si memorie.

Puteti merge la o plimbare rapida, la alergare sau la alergare, daca preferati sa fiti afara. Daca preferati interiorul sau in conditii meteorologice dure, folositi o bicicleta stationara sau o banda de alergat. Faceti aceste exercitii timp de 45-60 de minute, patru zile pe saptamana.  Nu numai ca va va ajuta la starea mentala, dar va va ajuta si cu agilitatea fizica.

Citeste mai mult

Fie ca este cel mai recent thriller, un roman clasic sau revista dvs. preferata, citirea implica multe parti ale creierului legate de memorie, cunoastere si imaginatie. Creierul tau imagineaza medii si oameni si creierul tau furnizeaza voci pentru dialog. Chiar si cu propozitii simple, creierul tau trebuie sa-si aminteasca semnificatiile cuvintelor si conceptelor, incurajand dezvoltarea creierului. Citirea imbunatateste, de asemenea, starea de spirit si creste relaxarea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *