Exista beneficii pentru sanatate daca devii vegan?

Exista beneficii pentru sanatate daca devii vegan?

(Credit de imagine:

Getty Images

)

Din ce in ce mai multi oameni consuma mese vegane – iar o parte din motiv este ca este vazuta ca fiind mai sanatoasa. Chiar este mai bine pentru tine? In primul dintr-un nou serial vegan de pe BBC Future si BBC Good Food, Jessica Brown analizeaza dovezile.

Pentru a marca sfarsitul unui an turbulent, aducem inapoi cateva dintre povestile noastre preferate pentru colectia „Best of 2020” a BBC Future. Descoperiti mai multe dintre alegerile noastre aici . stiri jualy.bilimbolimi.kz

Numarul de persoane care reduc consumul de carne si produse lactate sau care reduc aceste alimente din dietele lor in totalitate a crescut in ultimul deceniu. Numarul veganilor din Marea Britanie, de exemplu, a cvadruplat intre 2006 si 2018, potrivit cercetarilor The Vegan Society.

O motivatie comuna pentru evitarea fripturii si a stiltonului si pentru a deveni vegan este beneficiile promise pentru sanatate. Dieta vegana este considerata, in general, mai bogata in fibre si mai mica in colesterol, proteine, calciu si sare decat o dieta omnivora – dar exista inca conceptii gresite si preocupari legate de taierea completa a carnii, pestelui, a oualor si a produselor lactate din dietele noastre. cv europass www.centerizdat.ru

O preocupare comuna este daca o dieta vegana ofera suficienta vitamina B12. B12 ajuta la prevenirea leziunilor nervoase si se gaseste in carne, peste, oua si lactate, dar nu si in fructe sau legume. Este recomandat ca adultii sa consume 1,5 micrograme de vitamina pe zi.

„Un deficit de B12 poate duce la simptome neurologice, cum ar fi amorteala, si este ireversibil daca deficienta este prezenta prea mult timp”, spune Janet Cade, de la grupul de epidemiologie nutritionala, Scoala de stiinte alimentare si nutritie. spider solitaire preview.alturl.com

Cititi mai multe din The Vegan Factor pe BBC Good Food

  • Este mai bine sa devii vegan pentru planeta?
  • Retete de luat masa vegane

Un studiu recent care a implicat 48.000 de persoane de peste 18 ani a comparat starea de sanatate a consumatorilor de carne, a pescarilor – care mananca peste si lactate, dar nu si a carnii – si a vegetarienilor, inclusiv a unor vegani. Au descoperit ca persoanele care consuma diete vegane si vegetariene prezinta un risc mai mic de boli de inima, dar un risc mai mare de accident vascular cerebral, posibil partial din cauza lipsei de B12.

Cercetatorii au descoperit ca cei care nu mancau carne aveau 10 cazuri mai putine de boli de inima si inca trei accidente vasculare cerebrale la 1. italia keno binika.india77.com 000 de persoane, comparativ cu consumatorii de carne. Cercetatorul Tammy Tong, epidemiolog nutritional la Universitatea din Oxford, spune ca riscul mai mare de accident vascular cerebral hemoragic ar putea fi din mai multe motive.

Accidentul vascular cerebral hemoragic este cauzat de o sangerare la nivelul creierului. In timp ce colesterolul scazut este protector pentru bolile de inima si accidentul vascular cerebral ischemic, exista unele dovezi care arata ca nivelurile scazute de colesterol (asociate cu dieta vegana si vegetariana) pot fi legate de un risc mic de accident vascular cerebral hemoragic. bzi urku.org.in

Persoanele care consuma diete vegane sau vegetariene tind sa aiba un risc mai mic de a dezvolta boli de inima (Credit: Getty Images)

„Veganii si vegetarienii au, de asemenea, un risc mai mare de deficit de B12, care poate fi legat de un risc mai mare de accident vascular cerebral”, spune ea.

Dar este usor sa obtineti cantitatea „minuscula” de B12 de care avem nevoie din drojdie nutritionala sau alimente fortificate, cum ar fi laptele pe baza de plante, spune Marco Springmann, cercetator principal in domeniul durabilitatii mediului si sanatatii publice la Universitatea din Oxford.

In tarile in care alimentele nu sunt imbogatite cu B12, el recomanda suplimente de vitamine. Cu toate acestea, Academia de Nutritie si Dietetica afirma ca drojdia nutritionala nu este o sursa adecvata de B12, iar veganii trebuie sa ia suplimente sau sa manance alimente fortificate. g2a www.ted.com

Cade recomanda, de asemenea, ca veganii sa ia suplimente de B12 si sa se asigure ca copiii si bebelusii care sunt hraniti cu o dieta vegana primesc suficient B12.

O alta preocupare comuna pentru cei tentati la tranzitie este daca o dieta vegana ofera suficiente proteine. Dar, desi nu exista prea multe proteine ​​in fructe si legume, spune Springmann, acest lucru nu este un motiv de ingrijorare.

„Nu am vazut niciodata probleme cu deficientele de proteine, doar la persoanele care nu mananca suficiente calorii, spune el. academic info www.aleviforum.net „Proteinele sunt in toate.”

Pentru cei preocupati, laptele de soia are aproximativ aceeasi cantitate de proteine ​​ca laptele de vaca. (Aflati mai multe despre cata proteina avem cu adevarat nevoie).

De asemenea, este putin probabil ca o dieta vegana sa provoace un deficit de fier, spune Springman, atata timp cat dieta dvs. translator 737efb.online include fructe si legume de orice culoare.

„In timp, corpul se poate adapta la cantitatea de fier din dieta noastra si, daca aveti un aport mai mic de fier, acesta poate folosi mai eficient fierul respectiv”, spune el.

Springman spune ca o dieta vegana echilibrata este una dintre cele mai sanatoase diete.

Se considera ca dieta vegana este una dintre cele mai sanatoase, deoarece include o multime de leguminoase, precum si fructe si legume (Credit: Getty Images)

„Am constatat ca dieta vegana ar putea fi una dintre cele mai sanatoase diete, depasind pescatarianul si vegetarianul, deoarece dieta vegana este mai ridicata in fructe, legume si leguminoase, iar beneficiile pentru aceasta sanatate compenseaza orice altceva”, spune Springman. kiss fm wiki-burner.win

El sfatuieste sa manance multe fructe si legume cu o varietate de culori, nuci, cereale integrale si fasole si linte, precum si seminte de chia, canepa si in, care contin omega 3.

Pentru cei care se tem ca dieta vegana nu ofera suficienta varietate, un studiu din 2018 nu a gasit dovezi ca o dieta mai variata promoveaza o dieta sau o greutate mai sanatoasa. De fapt, au descoperit ca cei care au luat o dieta mai diversa au avut tendinta de a manca mai multe alimente procesate si bauturi cu zahar.

Vorbind despre alimente nesanatoase, Springman este ingrijorat de popularitatea in crestere a mancarii nedorite vegane. mail sign in www.serbiancafe.com „Aceste inlocuitori vegani de mancare junk va pot oferi acelasi profil de consum ca un omnivor nesanatos”, spune el.



  • portalul instantelor
  • prima zi de școală
  • desteptarea
  • coinmarketcap
  • x hamster
  • netbet
  • xhamster
  • coingecko
  • weather bucharest
  • eon my line
  • psalmul 50
  • portal just
  • joker
  • electrica
  • forge of empires
  • ultimele stiri
  • scribd
  • mail
  • click
  • posturi gov




Dar acest lucru nu trebuie sa fie cazul. Intr-un studiu recent, care a analizat efectele unei diete bogate in plante, dar nu strict vegane, cercetatorii au folosit indici care clasificau oamenii in functie de cat de mult din dieta lor constau din alimente pe baza de plante, comparativ cu alimentele de origine animala. Chiar si cei care au consumat cele mai multe alimente pe baza de plante au mancat si unele produse lactate, peste si carne. pornhub wiki-club.win

Cei care au avut cele mai multe diete pe baza de plante si consumuri mai mici de produse animale, au obtinut un scor mai bun la markerii de sanatate. A existat un risc cu pana la 32% mai mic in randul celor cu cel mai mare aport de alimente pe baza de plante pentru boli cardiovasculare, dupa ajustarea comportamentelor de varsta, sex, rasa, educatie si sanatate, cum ar fi fumatul, consumul de alcool si exercitiile fizice.

„Am gasit o relatie izbitoare intre aderarea la tiparele dietetice si riscul unor rezultate clinice importante”, spune autorul studiului Casey Rebholz, profesor asistent la Scoala de Sanatate Publica John Hopkins Bloomberg din Baltimore.

Ouale sunt o sursa majora de vitamina B12, care nu are o dieta vegana (Credit: Getty Images)

Ea a descoperit ca persoanele care consuma mai multe fructe si legume mananca in general mai putina carne rosie si procesata, lactate si peste. tpu pbase.com Cu toate acestea, cercetarea nu confirma daca relatia dintre consumul mai multor alimente pe baza de plante si un risc mai scazut de boli de inima scade la un moment dat. Cu alte cuvinte, nu a dovedit daca o dieta strict vegana este mai benefica decat o dieta formata in principal din fructe si legume, dar cu unele produse de origine animala.

„Este ceea ce iti ofera o dieta pe baza de plante, iar mancarea din care te indreapta, in general, este benefica”, spune Casey.

„Cred ca beneficiile pentru sanatate ale unei diete pe baza de plante provin dintr-o combinatie intre consumul de fructe si legume si cantitati mai mici de alimente de origine animala, inclusiv grasimi saturate”. 24edu www.hyoito-fda.com (Aflati mai multe despre modul in care grasimile saturate va afecteaza sanatatea).

Cercetatorii sunt ingrijorati de faptul ca o multime de cercetari care compara dieta vegana si rezultatele sanatatii (cunoscute si sub numele de cercetare observationala) nu sunt fiabile, deoarece veganii tind sa fie mai sanatosi.

„De obicei, veganii fumeaza mai putin, beau mai putin alcool si fac exercitii fizice mai mult”, spune Faidon Magkos, profesor asociat la departamentul de nutritie, exercitii fizice si sport al Universitatii din Copenhaga, care anul trecut a publicat o revizuire a cercetarilor care examineaza efectele dietei vegane asupra sanatatii. . bebetei www.errorbase.net

Acesti factori ai stilului de viata, care pot contribui, de asemenea, la un risc mai scazut de boli de inima si mortalitate, pot sugera ca dieta vegana singura este mai sanatoasa decat ar putea fi de fapt. Aceste studii servesc drept punct de plecare, spune Faidon, si pentru ca majoritatea datelor despre veganism sunt observatii, exista inca incertitudini in jurul dietei vegane, in special cand vine vorba de efecte pe termen lung.

Desi glicemia mai mare ar putea indica un risc mai mare de a dezvolta diabet, de exemplu, acest lucru nu este neaparat cazul.

Vegetarienii nu au deficiente de proteine, deoarece multe alimente pe baza de plante contin proteine ​​(credit: Getty Images)

Pentru a vedea daca o modificare a dietei afecteaza sanatatea, ar trebui sa urmati participantii suficient de mult timp pentru a dezvolta rezultatele bolii, cu studii de interventie care dureaza cel putin un an ”, spune Faidon. mersul trenurilor xtutti.com

Evelyn Medawar, autorul unei revizuiri a studiilor controlate randomizate care analizeaza beneficiile metabolice ale unei diete pe baza de plante, spune ca este cu adevarat important ca mai multi cercetatori sa inceapa sa analizeze efectele dietei asupra sanatatii.

„In momentul de fata, societatea este inaintea cercetarii in ceea ce priveste dieta vegana”, spune ea.

„O multime de oameni au indoieli cu privire la dieta vegana din cauza potentialelor deficiente de nutrienti si abia acum cercetatorii analizeaza acest lucru si beneficiile si riscurile pe termen lung.

„Trebuie sa luam aceste frici sau sa cunoastem consecintele pe termen lung. radio romania actualitati filmuz.ru Acest lucru ar putea face mai multi oameni interesati sa ia dieta vegana din motive de sanatate. ”

Va dura cativa ani, spune Medawar, inainte ca cercetarile sa fie facute pentru a intelege mecanismele din spatele modului in care o dieta vegana ne afecteaza sanatatea, deoarece va necesita studii controlate.

Dar, in ciuda lipsei de date despre dieta vegana in mod specific, cercetatorii spun ca dovezile existente privind dieta si sanatatea indica, in general, cateva tendinte.

In timp ce dovezile nu sunt foarte puternice pentru dieta vegana in mod specific, spune Cade, dieta vegana pare sa fie legata de o stare de sanatate generala mai buna, in afara de densitatea osoasa si fracturile, care pot fi mai frecvente din cauza unui aport mai scazut de calciu si probabilitatea unui deficit de B12. curs valutar banci wiki-nest.win (Cititi mai multe despre daca ar trebui sa bem lapte lactat pentru a intari oasele).

Veganii au un indice de masa corporala (IMC) mai scazut, ceea ce inseamna niveluri mai bune de colesterol si scaderea tensiunii arteriale, care este un factor de risc major pentru bolile de inima.

Semintele de in sunt bogate in omega 3 esential, de care poate lipsi o dieta vegana (Credit: Getty Images)

Dieta vegana este la fel ca oricare alta. Va poate ajuta sa reduceti riscul de boala sau sa il cresteti – in functie de alimentele pe care le consumati. super bet www.globalvision2000.com

„Daca comparati o dieta pe baza de plante cu o dieta nesanatoasa care include carne, dieta pe baza de plante este cu siguranta mai buna”, spune Faidon.

„Dar daca urmati o dieta omnivora relativ prudenta, cum ar fi dieta mediteraneana, care este bogata in fructe, legume, leguminoase si saraca in carne, exista dovezi care sugereaza ca acest tip de dieta omnivora este cel putin la fel de sanatoasa ca o dieta vegana, ” el spune.

Exista multe mai multe sapaturi de facut inainte sa stim cu siguranta daca veganismul poate fi mai sanatos decat orice alta dieta – mai ales atunci cand vine vorba de efecte pe termen lung asupra sanatatii. Intre timp, expertii sfatuiesc ca cea mai buna dieta vegana este una care include o multime de fructe si legume si suplimente B12 si mai putine alimente vegane. comisarul kegibuy.ru

Alaturati-va unui milion de fani Viitor placandu-ne pe  Facebook sau urmati-ne pe  Twitter  sau  Instagram .

Daca ti-a placut aceasta poveste,  inscrie-te la buletinul informativ saptamanal bbc.com , numit „Lista esentiala”. O selectie selectata de povesti de la BBC Future, Culture, Worklife si Travel, livrate in casuta de e-mail in fiecare vineri. www.sport.ro zreni.ru