Datand mai ales din Evul Mediu tarziu, fermele fortificate sunt o parte tipica a mostenirii arhitecturale a regiunii Brie. Aceasta plimbare va trece pe langa mai multe astfel de ferme, printre care fortareata Fief de Bois-Poussin, si va ofera sansa de a descoperi mostenirea bogata din Nangis cu castelul, biserica si salile din piata vechi fortificate. Plimbarea va duce pe carari intre campuri si drumuri mici, cu putin trafic, si de-a lungul paraurilor paraurilor care vant prin aceasta campie agricola.

Fisa tehnica

Nr. 218005

O plimbare din Nangis postata pe 03/03/16 de Netra. Actualizare: 08/11/18

Descriere

Pleaca de la statia Nangis (linia P a serviciului de tren Transilien, pe tronsonul dintre Paris-Est si Provins).

Indicatoare de directie rosu si galben (cu exceptia primilor metri)

(D / A) Iesiti din gara la iesirea pentru Place de la Gare (daca ati ajuns pe linia de la Paris la Provins, luati metroul). Apoi, cu spatele la gara, virati la stanga si la capatul drumului, faceti dreapta pe Avenue du Marechal Foch. Continuati direct, ignorand orice drumuri de pe ambele parti.

Fara repere

Ignorati poteca GRP® (Grande Randonnee de Pays – Long Regional Hike) in dreapta (este calea Thibaut de Champagne GRP® la care va veti alatura mai tarziu) si, in schimb, traversati Avenue Victor Hugo si continuati direct pe strada Aristide Briand spre centrul orasului. Treceti pe strada Rue Pasteur pe partea dreapta si apoi la intersectia urmatoare (chimist), faceti la dreapta pe Rue du General Leclerc. Treceti pe langa sala acoperita de metal si fantana de apa Wallace.

(1) Cand ajungeti la numarul 36, rotiti la stanga in josul Passage de la Poterie. Traversati o mica parcare, pastrand arcurile albastre in dreapta dvs., luati mica benzi de pietris in diagonala stanga si continuati pe langa Parohia Relais (Centrul Parohial). Vei iesi pe Mail Pierre Britaud vizavi de scoli.

Repere galbene rosu si galben

Virati la stanga, mergeti sub un pridvor si apoi tineti-va in jos pe Cour Emile Zola (exista o veche sala a pietei la dreapta) pana cand iesiti vizavi de biserica. Virati la dreapta si apoi imediat din nou in jos pe treptele spre vechea groapa a castelului. Mergeti sub podul de piatra si mergeti de-a lungul piciorului vechiului castel fortificat.

Array

Virati la stanga la coltul puternicului turn de nord-vest si continuati pana ajungeti la cel mai zvelt turn de sud-vest.

Repere rosu si galben + verde

(2) Mergeti spre sud intre terenurile de tenis (pe partea dreapta) si locul de joaca (pe partea stanga). La intersectia T (vizavi de stadionul de fotbal), rotiti spre dreapta pe o mica pista asfaltata. La urmatoarea incrucisare, continuati mai departe, ruland usor la stanga pe o banda de beton si apoi mergeti pe langa o peluza intre doua amenajari. Ignorati orice poteca in ambele parti intre case si continuati pana ajungeti la un sens giratoriu.

(3) Virati la stanga pe Boulevard du Docteur Henri Rousselle si continuati catre scoala gimnaziala si centrul saselea (indicatoare). Cand ajungeti la varful mainii stangi in sosea, tineti-va pe dreapta pe un drum care se desfasoara alaturi de Lycee Henri Becquerel a sasea forma de centru (in dreapta dvs.). Treceti parcarea si apoi bariera rosie si alba, apoi continuati pe pista pana ajungeti pe drumul D201 (semn Stop).

Repere rosu si galben + verde sunt extrem de rare, intrucat nu exista unde sa le punem

(4) Treceti drumul ( aveti grija ) si luati poteca opusa intre voi, care devine curand ierboasa. Continuati direct pe (sud-sud-vest) pana cand ajungeti la putin lemn si apoi treceti pe langa el pe partea dreapta. Treci pe langa un semn galben cu 2 panouri pe partea stanga a caii si apoi traverseaza paraul Ru de Courtenain. Treceti pe langa putin lemn pe partea dreapta si continuati pe deal. Cand ajungeti in varful dealului, ignorati calea din dreapta si continuati spre sud-sud-est cu abruptul bisericii Fontains, in vederea deplina, in distanta din dreapta.

(5) La jonctiunea T (exista o ferma vizavi de tine, dincolo de camp), intoarceti-va la dreapta spre un put mic de petrol care este vizibil in departare (calea nemarcata). Dupa aproximativ 400 de metri, inainte de a ajunge la putul de ulei, urmati drumul spre stanga. In partea de jos a unei coborari usoare, traversati paraul Ru des Effervettes si continuati mai departe. Inainte de primele case (mici parcele imprejmuite vizavi de stanga), rotiti spre dreapta spre cimitir, care poate fi identificat prin incinta sa de zidarie.

(6) La furca, virati la stanga.

Mergeti pe partea dreapta a cimitirului din dreapta dvs. si apoi mergeti direct pe drum pana ajungeti la Place de l’eglise (piata bisericii). La rascruce (cu biserica in spatele tau), tineti la stanga si luati drumul C10 catre Les Granges (indicativ). Treceti pe langa o placa informativa cu o harta pe calea de parcurs (aceasta plimbare nu o urmareste exact pe cea indicata pe bord). Mergeti spre turnul de apa si apoi luati la stanga pentru a ajunge la fortareata Fief de Bois-Poussin (indicatoarele rosii si galbene care va invita sa faceti la dreapta indica o indoire ulterioara).

(7) La poalele turnului de apa, indreptati-va spre sud de-a lungul micului drum fara margine spre Les Brulys (indicativ).

Fara repere

(8) Chiar inainte de a traversa un flux, lasati calea marcata care se indreapta spre dreapta si, in schimb, intoarceti-va la stanga, chiar inainte de pod (marcat pe harta), sau chiar dupa acesta: puteti merge pe oricare dintre malurile curent. Urmati paraul spre sud-est, ignorand primul pod mic (groapa din stanga). La urmatorul pod, care este mai mare (cu indicatoare verzi pe parapet), intoarceti-va la stanga (nord-est) pe o pista ierboasa. In varful dealului, urmati drumul spre dreapta (est) si veti iesi pe un drum mic.

(9) Treceti drumul (ignorati indicatorul verde spre stanga) si continuati direct pe est (jos) pe o pista ierboasa. La furculita de la coltul lemnului mic din dreapta, rotiti la stanga (nord-est) de-a lungul unei piste ferme.

Repere verzi

(10) La trecerea in care se afla linia electrica, intoarceti-va la dreapta pe o pista ierboasa (exista o indicativa pe linia electrica). Traversati drumul D201 (” fiti atenti ”) si continuati pe drumul mic din fata dvs. spre Rogenvilliers. Continuati in continuare, ramanand paralele cu liniile electrice. Treci pe langa un lemn pe dreapta si apoi vei ajunge la o ferma.

Semne de referinta rosii si galbene extrem de rare in afara zonelor locuite, intrucat nu exista nicaieri

(11) La cotitura din drum, coborati pista fermei catre nord-est (nu coborati pe prima poteca din dreapta, alaturi de ferma). Traverseaza o poteca la coltul padurii si apoi urca spre nord, ignorand o cale din stanga. Vei iesi pe un drum mic, pe care il mergi apoi spre stanga pentru a ajunge la La Boulloye si, la numarul 4, vei vedea o ferma minunata.

(12) La traversare, virati la dreapta spre Nangis (indicativ), apoi ignorati imediat un traseu PR® (Petite Randonnee – Drumetie scurta) in dreapta si, in schimb, continuati pe drumul care poarta stanga (cruce galbena si cruce verde ; aici nu exista repere GRP®). Dupa ce te indrepti spre nord-vest, drumul poarta spre nord aproximativ 750 de metri, cu un lemn in dreapta dincolo de un camp.

(13) Cu putin timp inainte de sfarsitul lemnului din dreapta, virati la stanga pe un alt drum mic (exista 2 sageti rosii si galbene la nivelul solului pe partea stanga a drumului).

(14) Chiar inainte de intrarea in ferma Courtenain, rotiti la dreapta si apoi din nou la stanga intre doi hambare (linia purpurie de pe harta IGN nu este in intregime exacta). Chiar inainte de iaz, rotiti la dreapta, astfel incat sa aveti un hambar pe partea dreapta si sa mergeti spre un stalp de electricitate cu un indicativ. Treceti un parau si indreptati-va spre nord-vest de-a lungul pistei fermei. Inainte de a ajunge la primele case, pista poarta usor spre dreapta si se indreapta spre nord. Continuati pe langa o capatana din partea stanga si cateva gradini imprejmuite. La sfarsitul pistei, virati la stanga pe Rue du Faubourg Notaire.

Fara repere

(15) Dupa aceea, la sensul giratoriu, lasati calea GRP® care continua pe dreapta si, in schimb, virati la dreapta pe Rue des Castors. La sfarsitul drumului, traversati D419 (Avenue de Verdun) la trecerea de pietoni, apoi virati la stanga in jos pe Avenue du General du Taillis. Cand ajungeti la semnul „one way / no entry”, rotiti la dreapta pe rue Rene Barthelemy. La sfarsit virati la dreapta.

(16) Dupa cativa metri, virati la stanga pe Chemin de la Gare. Dupa casele din stanga, pista larga da drumul la o poteca. Mergeti pe marginea caii ferate din partea dreapta (care este bine ingradita de pe poteca), apoi la sfarsitul caii, traversati Avenue du Marechal Foch si continuati direct pentru a ajunge in statia Nangis (D / A).

Puncte

16: mi 9,62 – alt. 410ft – Chemin de la gare

D / A: mi 9,97 – alt. 410ft – Gare de Nangis

Informatii utile

Daca mergeti cu masina, puteti parca in parcarea din statia Nangis, la care puteti ajunge prin D619 intre Brie-Comte-Robert si Provins, sau pe autostrada A5, iesirea 16.

Aceasta plimbare se face cel mai bine in conditii de uscare (evitati ziua urmatoare ploii), deoarece potecile ierboase si malurile raurilor pot deveni foarte bifate pe vreme umeda.

Plimbarea te duce prin campii agricole unde aproape nu exista umbra. In timpul verii, evitati perioadele de caldura ridicata si aduceti o protectie solara corespunzatoare. Nu a fost identificata nicio sursa de apa de-a lungul traseului.

Fermele care se gasesc de-a lungul acestei plimbari sunt proprietate privata si sunt exploatatii agricole: va rugam sa respectati site-urile. In mod similar, va rugam sa respectati culturile de-a lungul traseului.

O harta 1/25000 este esentiala (cel putin cea care insoteste aceasta descriere). O busola poate fi de asemenea utila …

Va recomandam sa luati harti IGN cu dvs. in aceasta plimbare. Faceti clic aici pentru a cumpara: 2516O.

Visorando si acest autor nu pot fi trasi la raspundere in cazul accidentelor sau problemelor aparute pe aceasta plimbare.

In timpul plimbarii sau pentru a face / a vedea in jur

In Nangis:

– Case vechi din lemn (secolul 16), Rue du General Leclerc (pe partea cladirilor cu numere impare).

– Sala pietei (sec. XIX), Rue du General Leclerc (pe partea cladirilor cu numar egal).

– Sala pietei, Cour Emile Zola.

– Biserica Saint-Martin-et-Saint-Magne (secolele XIII-XVII).

– Castelul Motte-Beauvoir (secolele XII-XVII), care gazduieste acum Primaria.

Ferme fortificate sau remarcabile:

– Cetatea Fief de Bois-Poisson (sec. XVI) (7).

– Le Mesnil (10).

– La Boulloye (11).

– Courtenain (13).

Alt patrimoniu cultural:

– Biserica Saint-Jacques le Majeur (secolele XIII-XIX) din Fontains, cu putin timp inainte (7).

Pista si descrierea GPS sunt proprietatea autorului.