Prima mea vizita in Grecia a fost la fel de fascinanta ca si tara in sine. Ne uitam la fotografii si ne imaginam ca suntem acolo, bucurandu-ne de numeroasele vederi uluitoare; de la pitoresti case albe de pe un deal din Santorini pana la monumente si muzee magnifice din Atena, pentru a se preda in apusurile sale frumoase si cu vedere la uimitoarele ape albastre ale marilor sale. Sunt multe de vazut! Ospitalitatea primitoare a oamenilor sai, cultura, bucatariile, unde se termina? Grecia este cu adevarat o tara de perfectiune a minunilor si de istorie exemplara; si ca atare, mi-ar placea sa te iau cu mine, chiar daca prin lectura mea, in aceasta calatorie fascinanta care mi-a oferit experiente impecabile si extraordinare.

Produse de patiserie grecesti

Am ajuns tarziu seara la Atena, calatorii care intra si ies din tara se pot vedea in intregul aeroport aglomerat. „Este aproape miezul noptii”, mi-am spus uimita de cat de repede a trecut timpul si, desi era tarziu si corpul imi dorea un dus cald si un pat confortabil pentru a se odihni, mintea mea mergea cam 100 de mile pe ora! Nici timpul, nici corpul meu nu s-au indepartat de supunerea sentimentului de aventura pe care l-am simtit inauntru. „In sfarsit in Grecia!” Mi-am spus. Nu-mi venea sa cred! Dupa ce mi-am ridicat bagajele, am fost intampinat de Dimitri, minunatul nostru ghid grec, care a devenit un prieten drag si amuzant pentru noi toti; Dimitri si Grigoria Kamaterou, directorul Organizatiei Nationale Grecesti de Turism, care a fost responsabil de calatorie, au fost fabulosi! Oameni amuzanti, cunoscuti si fericiti, care sunt fericit sa-mi numesc prietenii.

Castelul Karababa din Evian, Grecia

E timpul diminetii si nu ma simt cam obosit.

Array

Eram sus si pregatit pentru aventura. Dupa un mic dejun frumos cu produse de patiserie grecesti, racoritoare si o serie de branzeturi, m-am intalnit cu prietenii nostri calatori, care erau la fel de dornici sa exploreze capitala Evia. Cu o istorie atat de bogata, care dateaza de mai bine de un deceniu, alegerea primei opriri a fost o sarcina grea, cu toate acestea, am aruncat zarurile si Castelul Karababa a fost prima alegere. Priveliste minunate despre stramtorile Euripus si orasul Chalkis pot fi vazute din aceasta frumoasa cetate, o priveliste impecabila de vazut. Construit in 1684 si proiectat de venetianul Gerolimo Galopo, se poate imbratisa istoria sa trezitoare. De fapt, in cetate se afla unul dintre cele mai bine pastrate secrete din Grecia – unul dintre cele mai bune muzee locale ale tarii, la pachet cu artefacte bine descrise. Tot in interiorul cetatii se afla o mica biserica datata din 1895, despre care se spune ca a fost dedicata profetului Ilie. Oriunde te-ai intoarce avea o poveste.

Dupa ce am vizitat cetatea, ne-am plimbat pe strazi si am decis sa ne oprim la Xenia, o cafenea draguta, nu departe de noi, unde am comandat o bautura rece si ne-am bucurat de cateva rasuri.

A doua zi, grupul nostru calator s-a indreptat spre Atena, capitala si cel mai mare oras al Greciei si una dintre cele mai vechi metropole din lume. Daca nu ati vizitat niciodata Atena, cu siguranta va veti bucura de sederea dvs.; puteti observa toate perioadele istoriei grecesti din oras; din vechime si ocupatie romana pana la turci si Grecia moderna, o adevarata inspiratie. Am ajuns la Muzeul Acropole, o bijuterie arhitecturala cu adevarat de talie mondiala; acolo am putut vedea afisele uimitoare a peste 4.000 de statui si artefacte, iar cand intri pentru prima data in muzeu, vei putea vedea, prin podeaua din plexiglas, ruinele unui vechi cartier atenian, care au fost incorporate artistic in proiectarea muzeului dupa ce a fost descoperita in timpul sapaturii. Dupa ce am ratacit prin salile expozitionale, am mers pe jos catre Partenon, un reper istoric care nu poate fi ratat. Cuvintele sau imaginile nu pot descrie maiestria maestra elena.

Cu totii am facut multe fotografii si ne-am plimbat prin ruine. Dupa cateva ore, am decis sa ne oprim pentru un pahar frumos de vin si sa gustam cateva bucatarii grecesti de la Dionysos Zonars, un restaurant elegant care ofera cea mai spectaculoasa priveliste a Acropolei. Ce mod minunat de a incheia vizita noastra la Atena! intr-adevar locul in care trecutul intalneste prezentul si creeaza viitorul. Ce mod minunat de a incheia vizita noastra la Atena! intr-adevar locul in care trecutul intalneste prezentul si creeaza viitorul. Ce mod minunat de a incheia vizita noastra la Atena! intr-adevar locul in care trecutul intalneste prezentul si creeaza viitorul.

Restaurantul Dionysos Zonars din Atena, Grecia. Amabilitatea restaurantului

Pentru urmatoarele doua zile, am luat in multe localuri sa luam masa, sa exploram si chiar sa ne relaxam; indreptarea catre Mesohoria a fost o delicioasa, unde am vizitat Pestera Purpura pentru scufundari, iar mai tarziu, am luat masa la traditionala taverna de la Almiriki, un mic restaurant langa mare unde fiecare fel de mancare adus la masa noastra a fost excelent! salata de vinete, pui, branza etc., delicioase! O zi capricioasa petrecuta cu prieteni vechi si noi, luand apusul, beand si scufundand in bucataria greaca fina. Zilele urmatoare vom explora cu totii orasele din apropiere si ne-am bucurat de fiecare detaliu. Am luat cina si cu viceguvernatorii regiunii care ne-au gazduit la restaurantul Delfinia, cea mai buna mancare din Stavros! La masa noastra au venit delicioase preparate traditionale grecesti, peste proaspat, miel, capra si o varietate de legume si salate proaspete,

Hotel Spa Thermae Sylla

Dimineata urmatoare, am plecat spre Evianul de Nord, unde am avut ocazia sa ne intalnim cu consulul Greciei Centrale. Acolo am luat cafea si cateva dulciuri traditionale. De asemenea, am fost intampinati de primar in orasul Edipsos, o mare ospitalitate greaca! Toata lumea a fost atat de primitoare si fericita sa impartaseasca cu noi frumusetea tarii lor. Acum, era timpul sa ne indreptam spre Lihadonisia, Maldivele Greciei! Constand dintr-un grup de insule aparute dupa un mare cutremur cu mii de ani in urma, mitologia spune ca insulele au fost numite dupa slujitorul lui Hercules, o priveliste spectaculoasa! In timp ce am stat acolo la celebrul Hotel Spa Thermae Sylla, considerat primul hotel modern din Aidipsos si frecventat de aprecierile lui Winston Churchill, Aristotel Onasis, Maria Callas si multi altii. Am fost incantat de imprejurimile mele si incantat sa experimentez splendoarea unui astfel de hotel. Camera mea are vedere la Golful Eubean; un decor frumos a impodobit camera mea spatioasa, papuci si halate de baie confortabile cu facilitati de baie de lux, am fost intr-o perioada minunata imbucuratoare!

Dupa o ceasca frumoasa de ceai, m-am indreptat catre Centrul termal pentru o mica relaxare si intinerire. Fata de o lista de tratamente spa oferite, mi-a fost greu sa ma decid, insa am optat pentru baia de terapie cu namol. M-am intins pe un pat unde terapeutul mi-a masat noroi peste corp pana am fost acoperit din cap pana in picioare, apoi am fost infasurat intr-o patura calda si am dat aproximativ 15 pana la 20 de minute sa cedez intr-o relaxare completa. Mi s-a parut un pic ciudat, intrucat nu am avut niciodata aceasta experienta, mai ales cand am incercat sa misc bratele, care erau strans infipt in patura, dar dupa cateva respiratii profunde, m-am relaxat si m-am bucurat de tratamentul terapeutic. Odata cu tratamentul cu baie de noroi, mi s-a oferit si un masaj de relaxare fara stres si m-am multumit sa cedez inca o data la tratamentul reconfortant. Oh, acesta este Cerul! Mi-am amintit ca ma gandeam. Dupa aceea, M-am indreptat spre al treilea si ultimul meu tratament al zilei, celebra Bai Cleopatra, cea mai bine descrisa de directorul Spa drept „reteta secreta antica de frumusete a Cleopatrei pentru o hidratare bogata si profunda, folosind creme hidratante de lux imbogatite cu uleiuri esentiale aromatice din flori. si frunzele care ajuta pielea sa absoarba adanc umiditatea si ingredientele nutritive necesare. Scufundati-va intr-un pat special cu apa calda si simtiti relaxarea absoluta. ” Si asta am facut-o. Infipt in crema de lapte de capra si invelit intr-o patura de plastic cu captuseala de prosop, a fost din nou o experienta noua pentru mine, iar la scurt timp dupa aceea, am fost scufundat instantaneu intr-o baie cu apa termala! Intregul tratament a fost magic! Pielea mea s-a simtit atat de moale, iar restul zilei am simtit o senzatie de relaxare pura fericita. Cand a venit seara,

Hotel Galini Wellness Spa

In dimineata urmatoare, am plecat spre Port of Edispsos & Thermopylae, aproximativ o ora de calatorie cu feribotul. Ziua a fost insorita si calda asa cum a fost de cand am ajuns in Grecia; si m-am bucurat de privelistile de la mare, avand in vedere frumusetea care ne inconjoara. Urmatoarea oprire? Hotel Galini Wellness Spa se afla intr-o vale de copaci de eucalipt, o alta statiune splendida! Acolo am fost intampinati de domnul K. Bakoyiannis, guvernatorul Greciei Centrale si de dl N. Hardalias, secretar general, unde ne-am bucurat de un pahar frumos de vin si am discutat despre experientele noastre din locurile pe care le-am vizitat. Aceasta zi a fost relaxanta, cel putin pentru urmatoarele 5 sau 6 ore si, pe masura ce mi-a placut sa inot in apele termale ale hotelului nostru anterior, m-am gandit sa cedez corpul la acelasi tratament de relaxare si vindecare. Dupa cateva ore placute la piscina, era timpul sa te pregatesti si sa te indrepti spre Vinaria Atalanti, cunoscuta international pentru eticheta de vin din familia Hatzimihali. Am vizitat podgoria, am avut o masa frumoasa si chiar am avut ocazia sa ne amestecam propriile potiuni.

Editorul nostru, Alina Rosa Leyva, la Hotel Spa Montana

Urmatoarele zile au fost la fel de interesante ca zilele trecute. Am vizitat orasul balnear de pe litoralul Kamena Vourla, unde ne-am bucurat de privelistile maiestuoase ale Muntelui Knimis inainte de a ne indrepta spre Regiunea Muntilor din Karpenisi. Acolo am ajuns la Hotel Spa Montana, care urma sa fie casa noastra pentru cateva zile. In timp ce eram in Karpenisi, am avut sansa sa vizitam Manastirea Prousou, la doar 31 de kilometri sud de Karpenisi si am construit in interiorul unei stanci uriase peste un canion, o priveliste cu adevarat impresionanta. Manastirea este inchinata Panayia Proussiotissa (Fecioara Maria de Proussos), a carei amintire este sarbatorita in fiecare 23 august. Acest monument istoric si religios este astazi venerat ca unul dintre putinele manastiri care inca functioneaza din zona. Dupa ce am vizitat inca un site uimitor, am plecat pentru delicioasele traditionale grecesti „Stremmenou” cunoscute pentru prosciutto-ul lor produs local si am mancat si mancat! Mi-am amintit ca m-am culcat in noaptea aceea total satisfacut.

Altarul Chienilor si Templul lui Apollo din Delfi. Delphi este un vechi sanctuar care s-a imbogatit ca sediu al oracolului care a fost consultat cu privire la deciziile importante din intreaga lume clasica.

Si astazi, magul sau Delphi, unul dintre cele mai importante situri arheologice din Grecia si al doilea doar la Acropola din Atena. Construit spectaculos impotriva partii muntilor Parnassus, Delfi sta in toata gloria sa. Ruinele si amenajarea lor sunt spectaculoase; imagineaza-ti bogatia arhitecturii, misterul oracol si comori in timp ce stateai pe urmele lui Alexandru cel Mare, Regele lui Argos si aprecierii a fost magica! Puteti vedea templul lui Apollo, teatrul antic, stadionul, sanctuarul Atenei Pronaia cu Tholos, izvorul Kastalia si diversele tezaure care impodobesc calea sacra. De asemenea, am vizitat muzeul arheologic care continea numeroase artefacte grecesti importante din numeroasele sapaturi de la Delfi. Am fost total impresionat de aceste ruine si de istoria bogata din spatele lor. Categoric, o intalnire de neuitat in Grecia. A doua zi, am vizitat Sparta si monumentul Marelui rege Leonidas al Spartei, eroul razboiului greco-persan care i-a ajutat pe atenieni sa invinga persii cu doar „300” de oameni. Asa cum studiam istoria Spartanului, pentru mine sa fiu in acest loc era un sentiment incredibil si sa stau la cativa metri distanta de o statuie atat de impresionanta.

In noaptea aceea, dupa o lunga zi de vizita in orase, ne-am indreptat inapoi la Hotel Spa Montana, am luat o cina frumoasa si ne-am intors pentru noaptea, deoarece a doua zi era ziua de plecare. Experienta mea prin Grecia a fost dincolo de exuberant! Totul mi s-a parut perfect, mi-a placut cu adevarat aceasta tara frumoasa si sunt gata sa ma intorc si sa recreez din nou amintiri! Esti pregatit pentru Grecia? Sigur ca sunt.