Modul in care stati in interior va afecteaza sistemul imunitar

Modul in care stati in interior va afecteaza sistemul imunitar

(Credit de imagine:

Getty Images

)

In timp ce ramanem in casele noastre ne ajuta sa ne protejam de pandemie, pierderea timpului in aer liber ne poate modifica riscul de a prinde boli in alte moduri.

F

In ultimele doua luni, o parte importanta a populatiei lumii a fost inchisa in casele lor, iesind doar pentru provizii esentiale. yutube magic-wiki.win Desi acest lucru ne-a redus sansele de a fi expusi la coronavirus, este posibil sa fi avut un efect mai putin evident asupra sistemului nostru imunitar, lasandu-ne mai vulnerabili la alte infectii.

Oamenii au evoluat pe o planeta cu un ciclu de lumina si intuneric de 24 de ore, iar corpurile noastre sunt pregatite sa lucreze in parteneriat cu lumina soarelui. jennifer lopez docdro.id Unul dintre cele mai evidente exemple in acest sens este producerea de vitamina D in piele ca raspuns la expunerea la UVB. Aceasta doza zilnica de vitamina D poate ajuta la intarirea oaselor si a dintilor, dar are si un efect asupra celulelor noastre imune. digisport avtoworld.lv

Vitamina D permite macrofagelor din plamani – o prima linie de aparare impotriva infectiilor respiratorii – sa arunce o peptida antimicrobiana numita catelicidina, ucigand in mod direct bacteriile si virusurile. De asemenea, modifica activitatea altor celule imune, cum ar fi celulele B si T, care orchestreaza raspunsuri pe termen lung. antenaplay p1spb.ru Persoanele cu niveluri scazute de vitamina D prezinta un risc mai mare de infectii ale tractului respirator viral, cum ar fi gripa.

S-ar putea sa-ti placa si:

• De ce ar trebui sa purtam cu totii masti



• Cum ajuta blocarea albinelor



• Ingredientele pentru o viata mai lunga

Cercetatorii investigheaza acum daca suplimentele cu vitamina D ar putea reduce chiar riscul unor complicatii severe asociate cu Covid-19. arr www.peterblum.com La inceputul acestei luni, Rose Kenny, gerontolog la Trinity College Dublin, si colegii ei au publicat date care sugereaza ca populatiile europene cu cele mai ridicate rate de deces din Covid-19, inclusiv Spania si Italia, au cele mai scazute niveluri de vitamina D. Acest lucru poate suna contraintuitiv , avand in vedere climatul lor insorit, dar se crede ca schimbarile de stil de viata au determinat oamenii sa petreaca mai mult timp in interior, ceea ce, combinat cu o utilizare mai mare a protectiei solare in aceste tari, poate fi responsabil pentru nivelurile mai scazute de vitamina D. audi www.ulule.com

Pentru cei fara acces la o gradina, a fost greu sa obtina suficienta lumina naturala in timpul blocarii pandemiei (Credit: Getty Images)

Desi alti factori pot ajuta, de asemenea, sa explice ratele ridicate de mortalitate de la Covid-19 in aceste tari, „exista dovezi circumstantiale puternice pentru o asociere intre vitamina D si caile imune, despre care stim ca sunt implicate in Covid si in special raspunsul sever la Covid”. spune Kenny. meteoblue lyubovnayamagiya.ru In primul rand, vitamina D pare sa reduca nivelurile unui produs biochimic care provoaca inflamatia numita interleukina-6, care este asociata cu dificultatile severe de respiratie observate in boala. Vitamina D modifica, de asemenea, disponibilitatea aceluiasi receptor ACE2 pe celulele pulmonare pe care Sars-CoV-2 – virusul care provoaca boala Covid-19 – il foloseste pentru a intra in aceste celule si pentru a stabili o infectie. map 185.212.128.66 Daca vitamina D a modificat deja acesti receptori, atunci poate face mai greu ca virusul sa castige un punct de sprijin in corp.

Desi sunt necesare studii randomizate controlate pentru a confirma acest efect protector, Kenny sugereaza ca toti adultii ar trebui sa ia in considerare suplimentele de vitamina D in timpul crizei actuale. clicksud speakerdeck.com Dar exista un argument puternic pentru a obtine o doza de vitamina D petrecand mai mult timp in aer liber, deoarece unele dintre masurile de restrictie din multe tari usureaza – mai ales ca poate aduce alte beneficii.

Desi nu exista date stiintifice care sa demonstreze ca exercitiile fizice regulate ne fac mai putin susceptibili la prinderea Covid-19, diverse studii au sugerat ca ne sustine apararea impotriva altor infectii virale, inclusiv gripa si raceala obisnuita, precum si cresterea raspunsului imun la vaccinare. metro seesaawiki.jp

O explicatie pentru aceste beneficii este reducerea stresului. „Stim ca oamenii folosesc exercitiile fizice ca tampon pentru stres si este foarte clar ca nivelurile ridicate de stres cronic nu sunt bune pentru sistemul imunitar”, spune Neil Walsh, care studiaza impactul exercitiilor fizice asupra sistemului imunitar la Liverpool John Moores Universitatea din Marea Britanie. loto polonia wiki-legion.win „Asadar, daca iti poti reduce nivelul de stres prin a fi activ, atunci acest lucru va avea un impact pozitiv asupra sanatatii tale.”

Daca puteti face acest lucru exercitiu intr-un parc, padure sau alt spatiu verde, cu atat mai bine. vodafone wiki-burner.win Numeroase studii au descoperit ca a ajunge in aer liber in natura – chiar si intr-un parc urban – scade ritmul cardiac al oamenilor si tensiunea arteriala, precum si secretia normalizanta a hormonului stresului, cortizolul. Pe termen mai lung, care traieste aproape si se angajeaza cu natura este legat de un risc redus de boli cardiovasculare, diabet de tip 2 si deces precoce. ford www.bazargv.com

Pe langa niveluri mai ridicate de exercitiu fizic si vitamina D, au fost prezentate diverse teorii pentru a explica aceste descoperiri. Una este ca petrecerea timpului in aer liber poate ajuta la contracararea stresului si a singuratatii, aducandu-ne in contact cu alte persoane. cod postal angoliatko.com



  • biziday
  • bt
  • doterra
  • ymail
  • desene in creion
  • poze de fundal
  • mango outlet
  • sodexo
  • canva
  • youtube music
  • bitcoin
  • stiri neamt
  • sci hub
  • vremea ploiesti
  • traduceți
  • evomag
  • rock fm
  • pulsoximetru
  • dictionar englez roman
  • elefant





Apoi, exista teoria restaurarii atentiei, care sugereaza ca modelele naturale si miscarea ne angajeaza fara efort atentia, oferind creierului nostru suprasolicitat posibilitatea de a ne odihni si a ne recupera.

Milioane de oameni nu au reusit sa faca exercitii fizice si vitamina D pe care le-ar obtine in mod normal in timp ce mergeau la serviciu sau la scoala (Credit: Getty Images)

Totusi, este posibil, de asemenea, ca arborii sa afecteze mai direct sistemul nostru imunitar – mai multe studii au sugerat ca petrecerea a cateva zile intr-o padure are ca rezultat o crestere a numarului si activitatii celulelor noastre naturale ucigase – celule imune care ajuta la detectarea si distruge virusii si celulele canceroase – in sangele nostru. lidl www.kapelka.pp.ua Oamenii de stiinta din Japonia au propus ca inhalarea substantelor numite fitoncide, care sunt eliberate de copaci, poate fi un factor care contribuie. Acestea s-au dovedit a modifica activitatea celulelor ucigase naturale umane atunci cand sunt cultivate in afara corpului, desi este nevoie de lucrari suplimentare pentru a confirma daca inhalarea lor are un efect similar. skoda www.novabookmarks.win

„In practica, cred ca aceste cai diferite functioneaza probabil in sinergie”, spune Catharine Ward Thompson, directorul centrului de cercetare OPENSpace de la Universitatea din Edinburgh si coautor al unui raport al Organizatiei Mondiale a Sanatatii privind spatiile verzi urbane si sanatatea. „Phytoncides poate fi important, dar probabil ca trebuie sa fiti complet scufundat in mediul natural pentru o perioada de timp pentru a obtine aceste beneficii, in timp ce beneficiile psihologice, cum ar fi relaxarea si scaderea stresului, ar putea fi mai usor de obtinut. wapp web dle1.xn--31-6kc3bfr2e.xn--p1ai

Iesirea in aer liber poate imbunatati si calitatea somnului. Timpul inchis in interior in timpul blocarii ar fi putut sa ne perturbe ritmurile circadiene – generate intern, cicluri aproape de 24 de ore in activitatea a numeroase procese biologice, inclusiv somnul. mail yahoo doska.web505.ru Ritmurile noastre circadiene sunt de obicei mentinute sincronizate sau antrenate la momentul zilei cand suntem in aer liber prin actiunea luminii puternice care loveste un set de celule sensibile la lumina din partea din spate a ochiului. Aceste celule oculare comunica cu un petic de tesut cerebral numit nucleul suprachiasmatic, care functioneaza ca ceasul principal al corpului. phub www.gamespot.com

„Lumina interioara este de obicei prea scazuta pentru a favoriza antrenarea, asa ca, daca cineva nu iese in aer liber toata saptamana, aceste ritmuri pot deveni perturbate, ducand la somn tulburat”, spune Mariana Figueiro de la Centrul de Cercetari in Iluminare din Troy, New York. Cercetarile sale au aratat ca lucratorii de birou care sunt expusi la lumina mai puternica in timpul diminetii, mergand spre serviciu, de exemplu, gasesc mai usor sa adoarma noaptea si experimenteaza un somn mai putin perturbat, comparativ cu cei care sunt expusi la o lumina mai slaba. youjizz parigimebel-ru.1gb.ru . ( Cititi mai multe despre motivul pentru care lumina naturala este atat de importanta pentru somnul nostru. ) 



In timp ce sunt blocati in interior in timpul pandemiei, multi oameni au fost nevoiti sa devina creativi cu privire la modul in care isi fac exercitiile fizice, dar iesirea in exterior aduce si alte beneficii (Credit: Reuters)

Disruptia circadiana si reducerea somnului au fost legate de un raspuns redus al sistemului imunitar, spune Figueiro. Deci, in timp ce lumina nu poate avea un impact direct asupra functiei imune, poate avea un impact indirect puternic prin capacitatea sa de a antrena sistemul circadian si de a imbunatati somnul. Expunerea la lumina puternica in timpul diminetii are, de asemenea, un impact pozitiv asupra starii de spirit a oamenilor si poate ajuta la protectia impotriva depresiei.

In ceea ce priveste cat timp trebuie sa petreceti in aer liber pentru a profita de aceste beneficii, este greu de spus. Desi lumina diminetii este deosebit de importanta pentru pastrarea sincronizata a ritmurilor noastre circadiene, sinteza optima a vitaminei D are loc in jurul pranzului, cand razele UVB din lumina soarelui sunt la varf.

Deci, daca conditiile de blocare permit acest lucru, ar trebui sa va straduiti sa iesiti in aer liber cel putin o data pe zi, in timp ce luati masuri pentru a mentine distanta sociala si arsurile solare. Lumina soarelui si natura sunt mari vindecatori si vin, de asemenea, gratuit.

Linda Geddes este autoarea cartii Chasing The Sun: Noua stiinta a soarelui si modul in care aceasta modeleaza corpurile si mintile noastre.

Alaturati-va unui milion de fani Viitor placandu-ne pe  Facebook sau urmati-ne pe  Twitter  sau  Instagram .

Daca ti-a placut aceasta poveste,  inscrie-te la buletinul informativ saptamanal bbc. com , numit „Lista esentiala”. O selectie selectata de povesti de la BBC  FutureCultureWorklife si  Travel , livrate in casuta de e-mail in fiecare vineri.