„In tinuturile inghetate din nord, in tara pe care o numesc Skyrim, se povestesc legende.

In taverne intunecate si indraznete, barbatii se plimbau cu focuri rotunde pentru a-si incalzi oasele inghetate, spun despre o perioada in care dragonii s-au intors la viata si au terorizat lumea.

Razboinicii breslei companiilor canta dintr-un razboinic necunoscut ale carui vene curgeau cu sange Dragon, care s-a ridicat, a invins dragonii si a salvat lumea.

Magii de la Colegiul Winterhold au multe suluri care spun aceeasi poveste, dar insista ca a fost un mag, plin de foc si manie care l-a invins pe mancatorul mondial Alduin.

Hotii de la Skyrim nu au cantece sau defilari si nu stiu nimic despre dragoni, dar spuneti o poveste a unui hot care a fost fraul garzilor si al domnilor instariti din tot Skyrim – un hot atat de priceput, ar putea fura pantalonii pe care ii purtati – fara ca tu nici macar sa nu observi ”.

In 2006 (2007 pentru PS3), echipa de la Bethesda ne-a dus inapoi in tara lui Tamriel, ceea ce multi ar sustine reprezentau „popularizarea” seriei The Elder Scrolls cu The Elder Scrolls IV: Oblivion. Sigur, existau jocuri Elder Scrolls inainte de asta – datand din 1994, de fapt – dar pentru multi jucatori, Oblivion a devenit prima lor introducere in mediul mondial luxuriant deschis si libertatea de joc pe care o reprezinta un titlu Elder Scrolls. Oblivion a facut multe lucruri bine, dar a avut totusi loc pentru imbunatatiri in multe domenii. Atunci Bethesda ne-a adus Fallout 3, schimbandu-ne radical perceptia despre ce poate fi o aventura pustie, iar acum evolutia continua se invarte din nou in tara lui Tamriel – si baiat, a meritat sa astepti.

Exista atat de multe elemente ale Skyrim pentru a examina ca este greu de stiut de unde sa incepi sa vorbesti despre asta. Pentru cei care nu au jucat inca un joc de defilare Elder, Skyrim este locul perfect pentru a incepe.

Face o treaba perfecta de a prezenta o lume incarcata de istorie si lore – intr-adevar exista mii de carti in biblioteci, case si magazine in cadrul jocului care discuta toate domeniile din istoria si cultura lui Tamriel daca va simtiti inclinat sa le cititi, dar jocul nu te face niciodata sa te simti impovarat sa inveti despre lumea in care te afli mai mult decat vrei.

Skyrim este un joc open world, ceea ce inseamna literalmente ca, odata ce iesiti din tutorialul initial, poti merge oriunde iti doresti si sa fii oricine vrei sa fii. Desigur, indreptarea directa catre cea mai adanca temnita din jur este probabil sa te omori, dar ilustreaza deschiderea cu care jocul il trateaza pe jucator.

Exista o poveste principala pentru a ghida jucatorii in prima instanta, dar nu exista nicio obligatie de a o urmari, iar jocul nu va va aminti niciodata, sau va va mustra ca il ignorati complet. Intr-adevar, multe dintre aventurile secundare pe care le vei avea in timpul tau in Skyrim vor fi la fel de atragatoare si satisfacatoare ca si completarea povestii principale.

In schimbarea jocurilor de rol anterioare, nu exista clase de jocuri in Skyrim, nici penalitati sau restrictii de a face sau de a deveni un anumit tip de personaj. Toate abilitatile sunt direct legate de ceea ce faci in joc. Asa ca, daca vrei sa devii un arcas uimitor, bine ai fi mai bine sa obtii un arc si sa incepi sa-l folosesti – sau, ca in viata reala, sa platesti pe cineva sa te invete.

Pe masura ce fiecare abilitate se imbunatateste, genereaza experienta care se indreapta spre nivelarea personajului tau. De fiecare data cand castigi un nivel, trebuie sa alegi sa-ti cresti fie magia, sanatatea sau rezistenta – care sunt cele trei bare relevante pentru lupta.

Folosind Magic iti goli bara magica, balansarea armelor, sariturile si blocarea folosesc rezistenta si lovitura iti reduce sanatatea. Toate acestea se regenereaza in timp (sau cu vraji sau potiuni), insa alegerea care sa creasca te va ajuta sa-ti adaptezi personajul la un stil de joc specific. La nivel de nivel, de asemenea, castigi un punct pentru a petrece in oricare dintre constelatiile de abilitati. Acestea deblocheaza de multe ori abilitati unice (cum ar fi capacitatea de a arunca o armura mai exotica) sau ofera impulsuri dramatice anumitor abilitati (cum ar fi cu 20% mai greu de detectat atunci cand se strecoara). Daca nu sunteti sigur cu ce doriti sa mergeti,

Intr-un joc open world ca Skyrim, nu se poate face o recenzie fara a vorbi despre lume – si este fantastic. Din scenele de deschidere ale introducerii tutorialului jocului, intri intr-o lume cu o amploare si un detaliu atat de vaste incat este greu de exprimat in cuvinte. Skyrim poate avea aproximativ aceeasi dimensiune in masa terenului ca jocul precedent, dar terenul este plin de detalii si zone de interes. Munti vaste, falnice, inzapezite se adanc in vai adanci si paduri luxuriante. Orasele antice sunt pline de oameni din oras, fiecare cu propriul loc in lume, lucruri de facut, opinii si voci. Rataciti la cativa metri de un oras mic si veti gasi animale salbatice care abunda in mod natural, chiar vanandu-se reciproc independent de restul actiunilor lumii. De la fluturi si fulgii pana la lupi si boi, Bethesda a respirat viata in lume si se simte in viata.

Unul dintre cele mai impresionante lucruri pentru mine despre lume este modul in care isi demonstreaza natura nescrisa din nou si din nou. Am mers de-a lungul drumului dintr-un oras in altul si am intalnit un grup de elfi puternic blindate cu un prizonier care mergea de-a lungul aceluiasi drum care mi-a dat seama de propria mea afacere. Din motive care m-au scapat, mi-am reincarcat ultima salvare din doar cateva minute mai devreme si am pornit pe acelasi drum – dar de data aceasta nu au existat elfi sau prizonieri si, in schimb, o trupa de robi sfinti m-a salutat in timp ce am trecut. O alta instanta m-a vazut sosind intr-un sat mic, unde un paznic a fost angajat intr-o lupta cu sabia cu un hot in mijlocul strazii principale. Cand m-am apropiat, paznicul l-a ucis pe hot si si-a lasat trupul intins in mijlocul drumului. M-am ajutat la hotul mort ” haine si obiecte si s-au retras la han pentru noapte; a doua zi dimineata, o mica trupa de copii si sateni s-au strans in jurul trupului dezgropat privindu-l si comentand intre ei. Din cate imi dau seama, acest lucru nu a fost scris, ci in schimb lumea a facut ceea ce face, traind si reactionand la sine.

Mecanic, jocul a primit cateva revizuiri sub capota, iar in timp ce joaca similar cu versiunile anterioare, comutatorul de a controla fiecare mana cu un declansator respira viata noua in mai multe zone – in special turnare vrajitoare, cu capacitatea de a obtine dubla manevra si de a se amesteca. si vrajile de potrivire imbunatatind jocul mage fara sfarsit. Combaterea Melee este inca un pic lovita si dor; blocarea se simte acum mai solida si mai impactanta, dar taierea cu armele cu palete lipseste inca o senzatie de conexiune. Cu toate acestea, tirul cu arcul este adevarata stea, cu un sentiment real de tensiune atunci cand trage inapoi un arc si modul in care sagetile pot sari din armura sau pot strapunge prin zone neprotejate.

Grafic jocul este superb; cu toate acestea, trebuie sa spun ca versiunea pentru PC arata vizibil mai bine decat versiunea 360 (daca aveti un PC suficient de puternic pentru a o rula).

Unul din celelalte avantaje pentru versiunea de PC este comunitatea de modding (se pare ca Bethesda lanseaza curand instrumente oficiale) si deja multe mod-uri au aparut pentru a „imbunatati” jocul; de la a face venele minerale minerale mai vizibile in stanca, la netezirea texturilor faciale ale personajelor, lista de modificari din care alege este in crestere in fiecare zi.

Cu toate acestea, se pare ca jocul si meniurile au fost concepute cu un controler al consolei si am gasit frecvent ca optiunile de navigare cu mouse-ul sunt problematice, deoarece trebuie sa treceti mai intai peste cuvintele din meniu pentru a va asigura ca sunt evidentiate inainte de a face clic sau este posibil sa alegeti optiunea gresita – nu cea mai mare atunci cand alegeti optiuni de conversatie! Prin urmare, combinatia ideala ar fi sa joci pe PC, dar cu un controler 360.

Ceea ce ma aduce la probleme – si sunt cateva de mentionat.

Pe PC am avut mai multe blocaje la desktop. Nu am reusit sa urmaresc sursa, dar se pare ca are legatura cu spec. Pe platforma mea de testare, jocul ruleaza perfect, chiar si pe setarile Ultra, dar am descoperit ca, in anumite puncte, jocul se va prabusi pe desktop fara niciun decalaj sau alt avertisment in avans. Reincarcarea ultimei economisiri va duce la o alta prabusire la aceeasi locatie si la aceeasi ora, adica cresterea varfului unui anumit deal sau mersul in jurul unei anumite curburi din drum. Acestea fiind spuse, renuntarea la setarile grafice a dus la o experienta de joc mai stabila, iar jocul inca parea grozav.

Pe langa supararile meniului mentionate anterior, exista si un pic de frustrare in ceea ce priveste configurarea unora dintre meniuri. Sa recunoastem, RPG-urile sunt construite pe baza castigarii multor lucruri si a cresterii abilitatilor dvs., iar meniurile de inventar si de calificare ar fi putut fi intr-adevar mai bine. Desi este placut sa am capacitatea de a „favoriza” obiecte pentru a le face mai usor accesul in lupta, dezavantajul este ca am sfarsit prin a favoriza aproape fiecare potiune, mancare, vraja si arma pe care o aveam, care a devenit rapid o lista cuprinzatoare care a luat varsta pentru a gasi orice. Capacitatea de a avea tipuri de elemente in meniul preferat ar fi redus aceasta problema drastic. De asemenea, meniul de abilitati de constelatie, in timp ce arata impresionant, este ingrozitor si dificil de navigat,

AI-ul dezamageste, de asemenea, in mai multe locuri – tovarasii tai ajung frecvent in calea ta, blocand usile si aratand putina inteligenta atunci cand vine vorba de depistarea cailor sau de a evita capcanele. De asemenea, sunt predispusi sa paseasca in fata liniei de foc, la fel cum dezlipesti o sageata otravita sau un fulger la un inamic.

Deja exista videoclipuri aparute pe YouTube si similare cu bug-uri grafice, cai zburatori, dragoni care calareau cai si alte glitches pe care oamenii le-au intalnit, dar in loc sa fie inmultiti ca in multe alte jocuri, publicul Skyrim ii imbratiseaza si colectiv. rade de ei ca niste vraci unici ai unei lumi uimitoare izbucnind la cusaturi.

Chiar si cu toate acestea, de departe cea mai mare problema cu Skyrim este ca este o chiuveta de timp consumatoare, plina de dependenta, care te va aspira si te va face sa uiti de toate celelalte din viata.

In concluzie, Skyrim este mai mare decat suma partilor sale – si sa ne confruntam, exista o multime de parti in aceasta lume captivanta, imersiva care a fost creata.

Una dintre cele mai graitoare elogii ale lui Skyrim este ca face pe toata lumea un povestitor, oferind fiecarui jucator propria poveste unica in care sa spuna si lumii sa joace – si apoi sa le spuna prietenilor lor adevarati si sa compare aventurile cu ei.

Prietenii mei au putut sa-mi spuna despre lucruri uimitoare sau nebunesti pe care le-au vazut sau le-au experimentat pe care nu le-am intalnit si, in schimb, le pot spune lucruri care s-au intamplat personajului meu, pe care si-ar dori sa le fi putut vedea.

Amandoi jucam acelasi joc si, cu toate acestea, experientele noastre sunt cu totul unice si asta face ca Skyrim sa fie ceva special. Faptul ca poate muta oamenii sa vorbeasca despre joc prietenilor lor intr-un asemenea mod este o dovada a profunzimilor la care jocul se conecteaza si ii implica pe oameni.

Grafica: 9

Gameplay: 9

Sunet: 9