Recenzie: „Glee” se intoarce cu episodul decent, dar „Madonna” aduce magie

Niciun show de retea din ultimii ani nu s-a intors cu atata presiune pentru a furniza „Glee” de FOX.

Chiar si cu avantajul lansarii „American Idol” pentru prezentarea sa de pilot / previzualizare, comedia muzicala a FOX nu a aparut ca un castigator de rating sigur. Aclamatia sa critica initiala, desi puternica, in acelasi timp, nu era in acelasi timp schimbatoare de joc. Nu exista nimic care sa indice faptul ca FOX avea o serie care putea amesteca teatrul muzical cu o comedie ciudata si decolora intr-un decor de sapun-esque pentru adolescenti si sa devina un flagship durabil pentru retea.

Dar, in timp ce emisiunea si-a gasit vocea – si una dintre cele mai pasionate fanbaze din televiziune – legenda sa a crescut imediat. In ciuda scorurilor care nu au facut decat sa prezinte in mod modest emisiunea pe teritoriul „lovit”, a reusit sa devina discutia celor mai multe racitoare de apa si a beneficiarului Globului de Aur pentru cea mai buna comedie. Iar fenomenul a scapat de lumea televiziunii; cele doua albume de coloana sonora au avut succes masiv cu cumparatorii de discuri, in timp ce viitoarea tura live ar trebui sa faca afaceri puternice. Mai simplu spus, cu spectacole precum „American Idol” si „Grey’s Anatomy” in josul varfurilor de rating si episoadele „Lost” care incep conversatia departe de a-l numi incetat, premiera de primavara a lui Glee vine cu mai mult impuls decat orice serie de pe televiziune.

Si in aceasta linie, „Glee” se confrunta cu atata presiune marti seara. Chiar daca publicul „Idol” este simultan mai mic si mai putin dispus sa probeze spectacole noi decat a fost in trecut, este totusi un spectator masiv care il va ghida pe „Glee” catre cel mai inalt rating al sezonului. Toti acesti oameni au auzit ravele si, eventual, chiar au ascultat unele dintre piesele de pe iTunes, dar intrebarea devine daca vor fi impresionati de ceea ce vad?

In mod asemanator, nu putem uita diformele. Probabil ca au varsat lacrimi in timpul finalului stralucit al emisiunii, iar acum, in timp ce spectacolul incepe sa planteze seminte pentru restul sezonului (si anotimpurile viitoare), vor simti aceeasi emotie si conexiune emotionala?

In ambele cazuri, raspunsul este „da”, desi „da” este mai mult un produs al „Glee”, in general, fiind un spectacol atat de puternic decat „Hell-O”, episodul de premiera, facand orice lucru special.

Oricine de pe gard cu acest episod va fi aspirat in cateva minute, moment in care Finn (Cory Monteith) ofera inca o bijuterie din seria de monologuri cu voce tare. Umorul din primele cinci minute este la fel de muscator, ascutit si calculat, reusind sa ajunga la fel de inteligent, fara a recurge la o pretentiozitate indulgenta. Si pe masura ce numerele muzicale din primavara sezonului de primavara sunt rezervate pentru viitoarele episoade „Puterea Madonei” si „Acasa”, spectacolul se bazeaza pe umorul sau unic pentru a scoate din nou zgomotul.

Setat la scurt timp dupa victoria Noilor Directii la sectiuni, praful s-a asezat pe o serie de evolutii ale toamnei.

Rachel si Finn au inceput sa se intalneasca (desi doar unul isi ia relatia in serios), membrii grupului si-au eliminat o parte din constiinta de sine in legatura cu participarea la glee, Sue s-a intors din suspendare (povestea explicand intoarcerea ei, dupa cum se spune prin scurte taieturi , este amuzant in mod ridicol in acel „tip de familie”, „acest lucru ar fi destul de jignitor daca nu ar fi fost atat de evident peste masura” si Will si Emma isi vor incerca norocul intr-o relatie. Asa cum s-a intamplat intotdeauna cu „Glee”, niciuna dintre povestiri nu este deosebit de inovatoare, dar personajele grozave, desenate cu experienta,

Proaspat angajat sa batjocoreasca parul lui Will (intr-un flux de glume care devine atat de obositor, o raritate pentru spectacol, incat personajele abordeaza de fapt problema din episodul „Madonna”), in timp ce distruge clubul sau de glee, Sue isi pune in vedere Rachel. , steaua clara a echipei. Constient de vulnerabilitatea emotionala a lui Rachel, inclusiv sentimentele ei pentru Finn, Sue recruteaza membrii Cheerios Santana si Bretania pentru a-l seduce pe Finn si a transforma lumea Rachel cu capul in jos.

Ingreunarea problemei este sosirea lui Jesse st. James (Jonathan Groff), liderul masculin al clubului rival Glee Vocal Adrenaline. Desi motivele sale pentru a-l infaptui pe Rachel sunt suspecte, Jesse este mult mai potrivit pentru Rachel pe hartie, iar prezenta lui arunca cu siguranta o cheie in dinamica Rachel-finlandeza.

Drama care rezulta, desi destul de „sapun de manual pentru adolescenti”, produce unele dintre cele mai tari momente ale emisiunii pana in prezent.

Fostii colegi de la Broadway Groff si Lea Michele (Rachel) au o chimie vocala excelenta, producand in special o redare emotionanta a lui „Hello” a lui Lionel Riche. Dar Michele si Monteith au, de asemenea, o legatura incontestabila, iar luptele lor de a-si tine terenul in fata frantului de inima produc o actiune distractiva si o muzica mai grozava.

Adevaratul punct culminant care rezulta, insa, este duo-ul Bretania-Santana, care apare ca locul luminos absolut al emisiunii in primele doua episoade de intoarcere (da, eclipsand chiar stralucitoarea Sue (Jane Lynch)). Dupa ce au jucat roluri destul de limitate in prima parte a sezonului, cei doi iau rolul central in prima parte a sezonului, prezentand unele dintre cele mai sarace si amuzante seriale ale show-ului pana in prezent. Combinatia cu „fetita insemnata” Santana (Naya Rivera) si cu aroganta, dar cu totul neinteles Bretania (Heather Morris) produce un bol de umor fara fund, facand instantaneu aceste personaje in timp ce fetele sa le urmareasca.

Iar scriitorii sunt bine constienti de puterea lor. Pe langa faptul ca a contribuit foarte mult la povestea de premiera a sezonului mentionat anterior, Santana se implica in doua dintre cele mai importante montaje muzicale din episodul Madonna; Bretania nu este prezentata la fel de mult, dar este, probabil, si mai memorabila comic.

Producerea unui punct inevitabil de lupta este insa relatia Will-Emma. Datorita atitudinii necomitente a scriitorilor cu privire la imperecherea lor (nu doresc sa-i dezamageasca pe fanii care s-au inveselit cand cei doi s-au sarutat la sfarsitul sezonului de toamna, totusi in mod similar isi dau seama ca grabirea celei mai asteptate romante a unui spectacol este aproape intotdeauna o idee proasta), povestea devine excesiv de convolut, pana la punctul de vina. Diversele optiuni ale lui Will (alegerea unei anumite melodii din trecutul sau, „introducerea lui insusi” unui nou personaj invitat, etc) sunt greu de apreciat ca fiind bune sau rele, pur si simplu pentru ca publicul este lasat cu o intelegere plina de confuzie a relatiei. Exista, de asemenea, putin umor in legatura cu interactiunile lor, transformand in cele din urma o imperechere odata magica intr-una dintre putinele puncte negre ale spectacolului.

Din perspectiva muzicala, episodul de deschidere este foarte hit-or-miss. Toate melodiile sunt legate de titlul „Hell-O”, ceea ce inseamna ca telespectatorii vor auzi melodii precum „Hello” (cel mai bun numar al episodului), „Hello, I Love You” (o prezentare puternica vizuala, dar in mod corect – performanta vocala de rutina pentru Finn), „Highway to Hell” (o performanta standard a Vrenal Adrenalinei), „Hello Again” (intr-adevar doar jumatate din o voce din episod) si „Da-ti iadul” (desi este interpretata cu foc – la fel ca intensitatea lui Rachel si a colegilor ei de echipa ai noilor Directii, vocalele sunt o rara dezamagire pentru incredibilul talentat Lea Michele).

Numarul culminant al emisiunii – dat pe majoritatea reclamelor de televiziune – este ciudat folosit moreso ca dispozitiv de povestire decat ca o performanta muzicala bombastica, impiedicand ceea ce ar fi trebuit sa fie o reprezentatie pe scara „Nu-l opriti pe Believin”, „ Cineva sa iubeasca ”sau„ Nu poti obtine intotdeauna ceea ce vrei. ”

In cele din urma, episodul face destul de multe lucruri. Reintroduce spectatorii in stralucirea comedica a lui Jane Lynch. Acesta il stabileste pe Lea Michele ca unul dintre cei mai talentati interpreti din industrie. Genereaza interes pentru dinamica finlandeza / Rachel / Jesse. Acesta introduce pe Santana si Bretania ca cel mai amuzant twosome la televizor. Prezinta cateva cover-uri muzicale interesante. Forteaza telespectatorii sa zambeasca si sa rada cu mulineta sa non-stop de linii si scenarii de partajare laterala. Il incanta pe spectatori de „Glee” din nou.

Dar o mare parte din ceea ce „Glee” ar fi putut realiza cu episodul sau de intoarcere lipseste din cauza faptului ca nu a deschis sezonul de primavara cu episodul pe teme Madonna. Spectacolele muzicale nu sunt de top pentru spectacol. Unele dintre povestirile (in special, ale lui Will si ale Emma, ​​sunt implicate si dezordonate). Jane Lynch nu este la fel de constant hilara cum a fost in trecut. In timp ce umorul este excelent, o multime de elemente deosebit de ciudate ale „Glee” sunt neutralizate din cauza unui exces de dezvoltare a povestii. Cele mai multe dintre spectacole si imagini sunt conservatoare – nimic nu devine la fel de delicios „ciudat”, ca de exemplu „Vogue” din episodul Madonna.

Iar partea cea mai rau legata de situatie este faptul ca, cu exceptia numarului muzical ONE (desi o melodie importanta din catalogul Madonei si o parte pivotanta din povestile romantice ale emisiunii), o mare parte din actiunea din episod ar fi putut avea loc fara evolutia din Episodul de marti „Hell-O”. Este atat de rusinos ca, dupa ce asteapta cateva luni pentru a vedea noi episoade „Glee”, telespectatorii vor trebui sa mai astepte inca o saptamana pentru a vedea cel mai genial segment pana in prezent.

Desi Santana si Bretania raman fenomenale, iar Rachel fura show-ul cu unele dintre cele mai bune voci ale sale pana in prezent („Like a Prayer” este doar uimitoare), episodul „Puterea Madonei” apartine absolut lui Jane Lynch, Sue Sylvester. Cu discursuri stralucitoare din spate, mai intai in explicarea faptului ca un album Madonna va fi aruncat la ochi – pe o bucla – peste sistemul de PA al scolii, chiar in timp ce elevii sunt la cursuri si apoi instruind-o pe Cheerios sa traiasca stilul de viata al Madonna de a se intalni mai tanar. , barbati inferiori, Sue Sylvester este o revolta absoluta in a face cazul ei ca cel mai bun personaj feminin din televiziune. Abilitatea ei simultana de a ramane arogant si obisnuit in timp ce se intoarce la spectatorii „emotionanti” de fundal martori pentru prima data in „Roti” este o incantare absoluta.

In episod exista o alta ciudatenie „Glee”. Artie si Tina au doua scene absurd de amuzante pe tot parcursul spectacolului. Toti oamenii canta la „Cum se simte pentru o fata”. Kurt, o „fata onorifica”, dupa cum se va descrie el insusi, este singurul barbat care nu arata de parca ar fi pe cale sa vomite dupa ce a privit fetele interpretand „Express Yourself”.

Oh, si videoclipul „Vogue” si versurile modificate. O sa il iubesti.

Cu cateva dintre cele mai bine cantate si mai interesante piese performante pana in prezent, „The Power of Madonna” le aminteste telespectatorilor de ce „Glee” este cu adevarat cea mai distractiva comedie din televiziune. Face lucruri pe care niciun alt spectacol nu le poate face, toate fiind totodata mai amuzante si mai inteligente decat practic orice sitcom.

Si, dincolo de asta, exista si unele dezvoltari cheie, in special in ceea ce priveste Jesse si Finn. Asadar, desi acesta nu este neaparat un episod „pivot” in dezvoltarea dramei, este mult prea uimitor sa fie considerat „umplutura”. La fel ca „Restaurantul chinezesc” au definit „Seinfeld”, iar „Slap Bet” au definit „Cum am intalnit-o pe mama ta” (sau, cel putin, „Cum m-am intalnit”, care era incapabil sa transmita un episod la fel de atroce neplacut ca „Zoo sau Fals ”)„ Puterea Madonei ”ilustreaza tot ceea ce„ Glee ”este despre.

„Acasa”, al treilea episod al sezonului de primavara, este fantastic, dar intr-un fel diferit. Similar cu „Preggers”, care se alatura „Wheels” ca fiind cel mai bun episod dramatic, acest episod este pentru inima, cu povesti emotionante emotionante care implica Mercedes, Kurt si Finn. Spectacolul lui Chris Colfer in rolul lui Kurt continua sa fie unul dintre punctele luminoase ale show-ului, iar reactia sa emotionala intr-unul dintre momentele de inchidere ale episodului (implicand vedeta oaspete Mike O’Malley, care continua sa fie remarcabila in calitate de tatal lui Kurt) loveste tare. Problema Mercedes-ului nu este la fel de inflacarata, dar rezulta intr-un discurs emotionant din Quinn al lui Dianna Agron (care, cu copilul tata Puck, este altfel un non-factor in primele episoade), o redare puternica a unei balade Christina Aguilera si o mare rasucire finala pentru Sue.

Mai important, episodul o aduce pe aprilie (vedeta invitata Kristin Chenoweth) inapoi la masa pentru niste comedii grozave si spectacole muzicale fenomenale.

In total, „Glee”, care revine marti, 13 aprilie, la 21:28, nu a pierdut un pas in hiatusul sau, desi din nou este nefericit ca „Puterea Madonei”, cel mai bun episod al serialului pana in prezent. care nu este selectat pentru a fi utilizat in partea ramasa a sezonului.