Recenzie: Regele fierului

Regele fierului de Julie Kagawa

Evaluarea mea: 4 de 5 stele

9/11/2013

Aceasta carte a fost la fel de distractiva pe cat am crezut ca va fi, distractiva, palpitanta si magica. Desigur, cu laudele vin pete care nu par sa tremure. Am cateva ganduri, desi doar putine care ies cu adevarat in evidenta – ceea ce inseamna ca voi avea mai mult decat un scurt si dulce doua paragrafe de opinii pe care pretind ca le am.

Recenzie pentru a veni cand gandurile sunt formate, si sper sa pot pastra gandurile din urmatoarea carte din aceasta recenzie de cand am inceput deja Iron Daughter .

9/12/2013

Iata, aici, o recenzie indelungata pe care nu imi planuisem sa o fac atat de indelungata. Dar un rabat secundar a procedat sa scrie singur si am decis sa nu schimb nimic.

***

Stii ca o poveste pe care ai vrut sa o scrii mereu? Asta despre o fata tanara care s-a simtit in loc in lumea ei? Cine nu parea sa se potriveasca cu familia sau cu colegii de scoala? Cine a simtit intotdeauna de parca ar fi fost mult mai mult acolo? Ca trebuia sa existe mai mult in viata ei decat sa fii doar un adolescent invizibil? Si apoi ea trece prin niste portaluri magice, intalneste oameni si creaturi ciudate si afla ca ea este dintr-o alta lume cu totul? Si nu numai asta, dar este o printesa Faery care detine puteri la care nu a visat niciodata?

Da. Acea carte.

Aceasta este cartea pe care mi-am dorit sa o scriu intotdeauna de cand eram adolescent. In afara de printesa Faery, desigur. Propriile mele creiere aveau alte elemente. Dar era cam acelasi concept. Nu sunt doar un scriitor bun, este totul.

Si asa este motivul pentru care am citit atat de mult. Sunt intr-o vesnica cautare a acelei carti perfecte (sau mai bine zis, a tuturor acestor carti perfecte, plural) pe care mi-am dorit sa le scriu mereu, dar niciodata nu am reusit sa ma apropii de a scrie. Aparent imaginatia mea este limitata.

Poate ca regele de fier al lui Julie Kagawa nu este acea carte perfecta la care am visat intotdeauna sa scriu, dar se apropie destul de mult – cel putin intr-o anumita masura, se apropie destul de mult.

Daca ar fi lucruri pe care le-as schimba pentru a le face propriul meu, cu propriile mele intrari si preferinte, probabil as face. Dar, altfel, m-am bucurat foarte mult de The Iron King .

De la inceputul capitolului de proba pe care l-am citit, pana la imprumut-o de la biblioteca si scufundandu-ma in restul povestii, am fost agatat. Stilul de scriere este neted si ritmul este constant. Evenimentele s-au reunit atat de repede incat, de fapt, m-am bucurat ca nu prea am avut timp sa ma gandesc prea tare la ele (citirea pe indelete este atat de mult mai distractiva decat in ​​cautarea de lucruri de analizat si de luat in seama pentru viitoarele referinte de redactare a recenziilor). Si, bineinteles, pana la un moment dat, mi-am dat seama ca aceasta carte este una care NU trebuie citita in timpul liber, mai degraba decat sa am in minte un post de recenzie.

Regele Fierului este magic, creativ, interesant, cu ritm rapid si, deci, atat de distractiv. Imi place o aventura buna in tinutul Faery, iar aventura lui Meghan Chase incepe ca atare, unde o urmaresti „prin gaura iepurelui” (ca sa zic asa) si ajung sa vad si sa experimentez toate intamplarile ciudate pe masura ce este urmarita de monstri si dusmani, intalneste noi aliati si prieteni, inainte de a ateriza in prezenta Lordului Oberon din Summer Court Fey, doar pentru a afla cel mai mare secret despre propria viata. Mi-a placut mai ales mica excursie Goblin in care Meghan reuseste sa iasa singura cu un pic de spirit si creativitate.

Si intalnirea cu Grimalkin – asta a fost punctul culminant al calatoriei mele alaturi de Meghan.

RESPECT.

Dar se pare ca totul se termina. Asteptam cu nerabdare o aventura cu distractie din basme, obstacole magice, incercari de incercare … stii, toata bunatatea prin care un erou sau eroina trebuie sa treaca pentru a deveni mai puternic si a dezvolta un sentiment de inrudire cu tara si insotitorii ei. In momentul in care Meghan a intalnit Summer Court, se pare ca propria aventura a scazut in semnificatie pentru a deveni „spectatorul narator”, care se intampla, de asemenea, sa fie forta motrice in a-i determina pe toti ceilalti sa actioneze.

Apreciez ca este curajoasa (a ajuns intr-o lume periculoasa pentru a-si salva fratele cel mic pana la urma). Apreciez ca are o inima de aur. Da, inima ei este la locul potrivit. Si inca mai vedem cateva incercari si obstacole aventuroase. Dar sperasem ca vor fi mai multe momente de excursie in Goblin. Ca Meghan nu va ajunge sa fie delegata in rolul de „damsel in suferinta” unde petrece atat de mult din ultimele 50% din carte plangand, ascunzandu-se si temandu-se ca devine practic inutila.

Dar nu ma intelege gresit. Nu o urasc. Ea se rascumpara pana la sfarsitul cartii, de care sunt usurat. Mi-as dori doar ca ar fi putut avea ocazia sa-si exploreze propriile puteri un pic mai mult decat sa fie nevoita sa fie salvata din nou, din nou, de mai multe ori. Vreau sa spun ca sunt pentru eroul care il salveaza pe damsel in anumite situatii – e bine. Si nu este ca si cum cred ca fata ar trebui sa fie salvatorul si badass-ul tot timpul. Dar cel putin, ea ar trebui sa poata avea grija de ea insasi si sa nu fie nevoita sa se bazeze pe ceilalti pentru protectie tot timpul. Este un efect criptant pentru ea si imi va fi greu sa ma inradacesc pentru succesul ei, daca este mereu salvata si se ascunde mereu in spatele printului ei. Sincer, am sperat in mai multe cazuri in care ar fi fost rapita, luata sau indepartata si s-a impus sa se ajute sa iasa din probleme. Nu m-ar deranja daca Grimalkin ar fi acolo sa o sfatuiasca pe parcurs.

Dar ea continua sa fie salvata, din cand in cand. In plus, nu are niciun sens de tact – nici asta, fie naiva si nu asculta faptele pericolului. Nu vreau sa spun ca este o prostie, pentru ca inca se adapteaza lumii fey. Cu toate acestea, se pare ca paseste atat de usor in pericol, fara a se gandi la ceea ce face, necesitand din nou salvarea unuia dintre cei doi gardieni ai ei.

Daca aveti de gand sa luati decizii erupte, cel putin sa puteti urmari cu o economie pentru dvs. daca lucrurile nu functioneaza. Si daca deciziile dvs. de eruptie cutanata au creat probleme inainte, poate opriti si ganditi-va la deciziile viitoare de eruptie inainte de a actiona? Doar un gand.

A existat un moment in care am „FACUT!” in emotie. Aproape 50% din carte cand s-a temut de tot si a lasat pe toata lumea sa mearga peste ea si sa ajunga in situatii grele, in cele din urma se ridica in picioare si le spune celor doi bodyguarzi sa se „aseze si sa tace”.

Trebuie sa recunosc, am fost extazica. In sfarsit, si-a gasit oasele din spate si a preluat sarcina … dar, desigur, acest mic ragaz a durat un capitol intreg inainte de a incepe sa se ascunda si sa planga si sa se teama de tot. Adica, s-a intarit putin, dar nu parea sa fie suficient. S-a intors sa fie printesa fragila care avea nevoie de protectie.

Dar destul despre Meghan, pentru ca as putea continua varste, daca mi se va oferi ocazia.

Dintre toate personajele introduse in aceasta carte, cred ca Grimalkin este preferatul meu. Un sith sensibil, intelept si manipulator, care stie ce isi doreste si poate iesi singur din necazuri, fara a fi preconizat. M-am trezit sperand sa-l vad mai mult pe el in toata cartea (bucuros ca am facut-o) si in speranta ca va deveni un consilier fidel si bun prieten cu Meghan in toata seria. Prezenta lui este excelenta si subliniaza o multime de esecuri proprii ale lui Meghan, care m-au facut sa vad cel putin ca acestea nu erau pur si simplu probleme cu scrierea, dar ca Meghan este doar naiva si poate putin lipsita de tact. Ma intreb, atunci? Sau aveam de gand sa facem din Grimalkin un personaj aratos, neclintit si plictisitor, iar el se intampla sa aiba aceeasi linie de gandire pe care o fac in ceea ce priveste actiunile personajelor noastre principale?

Dar orice, Regele de Fier a fost o calatorie aventuroasa, magica si mi-a placut ca atare. Meghan a fost un mare factor de franare in dragostea mea deplina pentru aceasta carte, dar ii ofer beneficiul indoielii ca, cu timpul, ea va fi eroina kickass pe care asteptam cu nerabdare sa o urmaresc.

Restul personajelor au avut un tarif destul de standard: Ash este razboinicul scarbos si potentialul interes al dragostei; Puck este cel mai bun prieten jucaus si potential pretendent, care este, in mod evident, indragostit de Meghan, chiar daca nu o arata; apoi sunt raufacatorii rai standard, figurile parintesti care nu-si inteleg propriii copii, putinele personaje secundare care nu prea au timp de scena … Si atunci exista Grimalkin, care este atat de grozav, care se infasoara intr-un blanos, pufos puf de pisica!

Ma trec deja la a doua carte, „Fiica de fier” si cu toata speranta mea, imi doresc foarte mult ca aventurile sa continue magic. Chiar mi-a placut foarte mult despre aceasta prima carte, chiar daca am o singura plangere de garantie in privinta acesteia – in timp ce poate parea o mare problema pentru mine, deoarece am influentat foarte mult personajul principal feminin, sincer nu a fost nu este o afacere atat de mare. Renuntand la cele trei paragrafe + despre care tocmai am scris despre asta … Nu m-a descurajat cu adevarat placerea cartii in general.

Oricum, am o senzatie usoara de dragoste interzisa mopey in joc in agitatele primelor capitole din The Iron Daughter , in care se pare ca vom petrece ceva timp invartindu-ne unul dupa altul … Ash si Meghan, adica .. .

Care, vorbind despre romantism … Sunt singurul care simte ca relatia de dragoste Meghan / Ash s-a dezvoltat putin prematur? Adica, am vazut ca vine. Erau evident OTP-ul serialului, dar cei doi s-au cunoscut de foarte putine zile si tot timpul Ash a incercat fie sa o capteze pentru a-i oferi reginei sale Mab sa o foloseasca impotriva lui Oberon, fie a incercat sa o omoare cat mai bine. prieten. Si, altfel, el era destul de rece, postura fund, facea amenintari si o insulta de parca ar fi fost murdara. Sigur, el o salveaza de cateva ori si se pare ca reuseste sa-si topeasca exteriorul rece. Dar nu sunt sigur ca merita mare parte a unui tip de relatie „Nu pot trai fara tine”. M-as fi asezat intr-o „prima etapa a intalnirii”, atractie plina de lupta si admiratie respectuoasa cu un platou al tipului de romantism „esti dragut, hai sa ne unim”.

Adica, acesti doi abia ar putea tine cu o prietenie de durata, nu mai putin indragostiti unul de celalalt.

Apoi, din nou, sunt departe de adolescenta … desi asta inseamna doar ca pot vedea de ce Meghan si-ar arunca emotiile atat de usor. Asa ca nu inteleg cu adevarat – printul tip a fost de cateva sute de ani, se pare, si a avut o poveste de dragoste nemaipomenita inainte de a-l intalni pe Meghan. Si deodata el e peste tot ca si cum ar fi oxigenul sau ceva de genul lui. Apoi, din nou … dragostea este un lucru amuzant si poate ca nu vad romantismul despre toate si cer prea mult logica in afara emotiilor.

Da-ti seama. Poate mi-a fost dor de ceva.

Vezi toate recenziile mele