Ziua Indragostitilor in San Francisco (Poveste scurta)

De Shreyans

Povestile scurte mi-au atras recent atentia si de atunci au fost preferatele mele. Mi-am facut obisnuinta sa ascult New York-urile si sa citesc tot ce puteam pune mana pe mine. Inspirat de ideea de nuvele am considerat ca va merita sa impartasesti experienta din San Francisco in aceeasi forma.

San Francisco a fost pe planul meu de calatorie pentru ceva timp. Ce zi mai buna ar putea fi daca nu Valentines Day pentru a vizita orasul in care dragostea si-a redefinit, inseamna ca este in multe feluri, un oras in care arta si cultura, ruralul si urbanul se imbina, un oras care are viteza New York-ului, dar pasiunea de Venetia … (in mod clar, sunt iubitor de oras) .. Am decis sa conduc catre Freemont din Milpitas si sa prind un Bart (trenul local) pentru Embarcadero. Calatoria in sine a fost una pitoreasca pana am ajuns in statia Bart. In mod intentionat nu am luat nicio harta, deoarece ideea de a comunica cu localnicii orasului a fost mai interesanta decat sa priveasca harti si GPS-uri / Blackberry. Am cunoscut o doamna libaneza, Nadia, care a fost la jumatatea ei de patruzeci de ani si o traducatoare in araba de profesie.

Array

Mergea inapoi acasa dupa o calatorie de afaceri. Ea si cu mine ne-am imbarcat impreuna in Muni. Mi-a spus cat de indragostita de oras si o ascultam curioasa cu „expresiile” mele (pe care consider ca sunt riscurile profesionale). Ea a vorbit despre Hate Street, originea culturii Hippie in anii 70 si Crocked Street, cu o sclipire in ochi. Piata Unirii si orasul China au fost favoritele personale ale acesteia. Parea dornica sa-si intalneasca sotul, despre care a spus ca a incercat cu disperare sa obtina o masa pentru doi in unele restaurante / cafenele bune, dar nu a avut succes. Aceasta mi-a dat o idee despre ce aveam sa vad in acea zi. Un ofiter a venit de unde nu a cerut bilete si ne-am afisat cu totii biletele atunci cand am cerut. Un baiat in adolescenta inalta care purta un instrument muzical mare (sunt inca neincrezator in ceea ce a fost), nu avea biletul. El era prost imbracat fara sa stie ce se intampla sau de ce este necesar un bilet pe Muni. Avea o expresie mixta de teama si indiferenta fata de sistem. Eu si Naida am oferit bani ofiterului pentru a-si cumpara biletul. Ofiterul a fost amabil si l-a motivat de ce a calatorit fara bilet.

Uitandu-se la starea baiatului, ofiterul a decis sa-l lase cu un avertisment. Eu si Naida ne-am intors la discutia noastra. Mai tarziu, am decis sa urmez directia Nadiei spre statia de autobuz, unde mi-a spus sa prind autobuzul 43 si sa ma schimb pentru a obtine un alt autobuz pentru Golden Gate. Pana nu ma hotarasem sa merg in oras, mai degraba decat sa merg pe podul Golden Gate (parcursul meu normal cand merg in orice oras nou). Naida a avut o prezenta materna care m-a facut sa ma simt confortabil cu ea. A fost amabila sa stea cu mine si sa astepte pana a veni autobuzul, iar intre timp mi-a dat stiloul ei, pentru a putea scrie numele locurilor (daca vreodata as alege). Am simtit un sentiment de recunostinta pentru un strain complet si i-am oferit un semn de multumire. S-a ferit de ea si mi-am dat seama ca este un trandafir rosu. Am incercat sa-mi ascund stanjeneala si i-am oferit o ciocolata si mi-a explicat cum ea si sotul ei vor manca ciocolata tot timpul si nu a putut sa o ia din acelasi motiv. Autobuzul a decis sa ne intrerupa conversatia si mi-am luat ramas bun de la Naida. M-a mangaiat cu zambetul ei. Am incercat sa-mi ascund stanjeneala si i-am oferit o ciocolata si mi-a explicat cum ea si sotul ei vor manca ciocolata tot timpul si nu a putut sa o ia din acelasi motiv.

Autobuzul a decis sa ne intrerupa conversatia si mi-am luat ramas bun de la Naida. M-a mangaiat cu zambetul ei. Am incercat sa-mi ascund stanjeneala si i-am oferit o ciocolata si mi-a explicat cum ea si sotul ei vor manca ciocolata tot timpul si nu a putut sa o ia din acelasi motiv. Autobuzul a decis sa ne intrerupa conversatia si mi-am luat ramas bun de la Naida. M-a mangaiat cu zambetul ei.

Autobuzul # 43 a fost o experienta unica, pentru ca oamenii erau imbracati in mod neasteptat cu expresii variate. Soferul era rece si i-a cerut unei persoane sa plece la bord deoarece nu avea bilet si nici banii pentru a-l plati. Oamenii din autobuz erau draguti si umili si se uitau la expresiile mele „pierdute”, le ofereau ajutor in directii si cel mai bun loc pentru a avea o vedere mai buna asupra orasului. Am ajuns in sfarsit pe strada Chestnut. Am fost incantat in acelasi timp, perplex, asa cum ma asteptam mai mult de la San Francisco. Am mers pe toata lungimea strazii cu o misiune numita „Explore”. Erau tot felul de oameni negri, albi, maro, rosii si ocazional verzi. Am intalnit un barbat de pe strada care avea un sobolan deasupra unei pisici deasupra cainelui. S-a mandrit ca a discutat ideea ca ei sa ramana impreuna. M-am amuzat de el asa cum eram de animale. Am mers mai departe si de la distanta am vazut plaja, fiind un „semn de apa” m-am entuziasmat. Cu o plimbare rapida am ajuns la fag si bunul Dumnezeu, ce vad – Poarta de Aur pe o parte si Alcatraz pe cealalta. Ambele mi-au fost la fel de ispititoare si mi-au amintit de diferite filme (practic genurile X-Men). In timp ce mergeam spre punctul mijlociu dintre Poarta de Aur si Alcatraz, am vazut un cuplu sarutandu-se. Erau batrani si afisau adevaratul simt al romantismului intr-o ambianta atat de frumoasa. Deodata X- Men s-au topit in City of Angels si mi-am dat seama ca era Ziua Indragostitilor. Pe masura ce mergeam, am vazut mai multe sarutari si imbratisari, iar vremea a facut-o perfecta pentru iubitorii din jur. M-am bucurat de vederea timpului Golden Gate. Mai tarziu, in timp ce ma intorceam pe strada Chestnut (pe care am decis sa-l cunosc ca punct central daca ma pierd), Am fost lovit de frumusetea unei cladiri romane care a aparut de nicaieri. Abia incepusem sa fiu creativ, cand un consiliu numit „Exploratorium” mi-a lovit ochii. Am fost entuziasmat bine; intrucat prietenii mei au creat un mare hype in jurul lui. Biletul de intrare generala era de 14 USD si mi-am pus in minte sa-l vad fara intentia de a ma bucura, caci vremea in aer liber era prea primitoare. Am aruncat o privire prin majoritatea instrumentelor si am „simtit” uneori unele. Se spune ca locul va ajuta sa va cresteti cele cinci simturi. Am incercat unele dintre ele si le-am ignorat pe altele, dar ca un calator neprihanit nu a uitat sa faca poze. In sfarsit, simtind claustrofobie, aveam nevoie de aer curat si spatiu deschis, asa ca m-am mutat din loc si am mers mai departe intr-o directie diferita. Deodata mi s-a parut ca lacul de langa palatul Buckingham (cu atingerea zonei golfului). A fost frumos, cu copaci atarnati la lac, structura romana la picatura din spate, rate si lebede inotand si cupluri care se tin de mana facandu-l un loc perfect de intalnire. Am devenit nostalgic de ceva timp, dar am revenit rapid pentru a ma concentra pe misiunea „Explore”. Am ocolit, am facut cateva poze, unele pentru mine si unele pentru altele.

In cele din urma m-am intors spre strada Chestnut intrebandu-se despre casele si oamenii care stau in preajma. Am vazut o batrana care se uita pe fereastra bungalowului din lac, care imi amintea de tabloul din filmul „Mr. Fasolea si in casa de alaturi era un tip indian, probabil geniu IT care a scos milioane din ideea sa de software, vorbind la telefonul mobil. A trebuit sa ajung la unele concluzii, pe care le-am facut. Trebuie sa fie un loc pentru cronometre bogate si vechi … asta m-a ajutat sa merg mai departe.

Obosita si flamanda mi-am dat seama ca mi-am sarit pranzul, dar atunci magazinul meu preferat de Bagel a fost chiar acolo unde am vrut sa fie. Am avut un jalapeno, bagel cu branza cu cafea de alune inainte sa iau autobuzul # 30 inapoi la statia Bart. Aceasta calatorie cu autobuzul a fost mai interesanta decat ultima. Am alunecat in bonul de 5 dolari, in speranta de a primi 3.50 de dolari inapoi, dar masina a mancat totul si am aterizat cu o trecere pentru toata ziua. La primul scaun in spatele soferului am vazut doi adolescenti imbratisandu-se si sarutandu-se. Era evident ca varsta lor de explorare tocmai incepuse si nu aveam intentia de a-i constientiza, asa ca mi-am schimbat repede locul. Un tip a venit in autobuz purtand un costum formal, care era prea mare pentru dimensiunea lui, cu tricou, sapca si doi dinti rupti. Se aseza linistit intr-un scaun de colt. Mai mult decat a venit un alt cuplu si decat altul si ne-am asezat cu totii la o plimbare care a fost 60 de minute cu autobuzul si probabil 20 de minute pe jos. Tipul in costum isi arunca scurte rasuri, fara aparent un motiv compulsiv pe care il puteam intelege. Dupa cateva rasete, am ales cu totii sa-l ignoram, deoarece acesta ar putea fi momentul lui privat. Deodata, la o oprire, autobuzul a explodat cu o multime de oameni de origine orientala. Acesta era orasul Chinei. Se spune ca San Francisco are cea mai mare piata a oraselor din China in al doilea rand fata de Hong Kong. A fost bine. Am traversat Piata Unirii in apropierea careia am vazut o sculptura in forma de inima mare, cu oameni care pozeau in jurul ei, pentru ca ziua era ziua de Valentines. Mai tarziu am ajuns pe Market Street, unde m-am urcat la bord si am plecat spre statia Powell. Strazile erau pline si dragostea era in vazduh. Un barbat canta la tobe pe cosurile de vopsea goale, in timp ce altul canta cu o scandura (da-mi un urs si ma face fericit). Am fost dornic sa ma intorc si sa impartasesc experienta mea cu Land Lord Vivek cu care aveam sa discut adesea politica, literatura, cinema, Cisco si tehnologie la masa de cina. Am iesit in Bart si am verificat ocazional statiile pentru a ma asigura ca nu imi lipseste Freemont (desi aceasta a fost ultima). Inainte de statia Hayward am vazut o familie indiana asezata pe partea cealalta a coupe-ului si o doamna afro-americana in afara de ei. Avea cu ea un balon de Ziua Indragostitilor si alte lucruri fanteziste. Ea a inceput sa se joace cu copilul familiei indiene si a scos o bancnota in dolari ca cadou pentru ziua de Valentine a copilului. Acesta a fost un moment in care mi-am amintit cat de bogata este tara, caci nu numai ca este diversitatea, ci si inimile calde ale oamenilor care au facut din el un loc mai bun de a trai. Obama nu a fost departe de gandurile mele, dar decat am decis sa-l scutesc de expertiza mea cu privire la diversitate si beneficiile sale pentru tara. In cele din urma am ajuns la Freemont si am condus acasa. Vivek si cu mine am avut o discutie detaliata despre „Exploreaza” misiunea mea si cum sa ne distram in San Francisco.

Aveam un plan: luam Bartul de la Freemont – Embarcadero si Muni la Pear 39 (Fisherman’s Warf). Daca doriti sa conduceti: SF Interstate 280 North (destul de scenic) – Intoarceti 101 Sud (asa cum doriti sa va intoarceti mai repede). Bucurati-va de plimbarea cu vaporasul, mergeti la Ripley’s credeti sau nici Muzeul, Muzeul ceara, luati masa la cafeneaua Rain Rain si mai tarziu mergeti la piata Ghirardelli (fabrica de ciocolata). Seara la i-max si / sau acvariu urmata de o runda de cumparaturi in Union Square si China Town inainte de a va indrepta inapoi spre Powell. Pentru a-l spationa; unul poate sta intr-un hotel si include Golden Gate (plimbare cu bicicleta) si Fisherman’s Warf plimbare inflacarata. Hate Street si Crooked Street sunt cateva alte locuri care pot fi explorate daca cineva are luxul timpului. A lua o umbrela si haine mai calde a fost o lectie invatata.

In patul meu, mi-am amintit ca aceasta zi de Indragostiti nu a fost exact cum imi planuisem sa fie, dar niciodata o experienta mai putin buna. Mai aveam trandafirul pe care l-am cumparat pe drum (aceasta era singura asteptare a ei de la mine pentru Valentines Day), care mi-a asezat laptopul pentru noapte. Un lucru era clar ca ziua era mult mai mare decat un cuplu care statea pe o banca sarutandu-se reciproc sub o umbrela. A fost ziua pentru exprimarea Iubirii care poate lua forme dincolo de varsta, sex, rasa sau religie. Era Ziua Indragostitilor …