Alimente care contin colesterol: cat de mult contine?

Un nivel ridicat de colesterol creste riscul de boli cardiovasculare. volvotire.net Prin urmare, multi oameni incearca sa evite alimentele care sunt bogate in colesterol. babka.officeforaccountants.com Majoritatea oamenilor stiu ca ouale contin mult colesterol. davidmstanton.net Alte bombe de colesterol, insa, sunt cu greu cunoscute. www.arabbank-online.com Aceste alimente contin colesterol. 2scale.co.uk

Seria foto cu 11 poze

Exista si colesterol in peste

Majoritatea germanilor cred ca alimentatia necorespunzatoare este cauza colesterolului ridicat. firstrepubliconline-loan.com Acesta a fost rezultatul unui sondaj forsa. autoeurope.satellite.net Potrivit acestuia, 91% dintre cei chestionati dau vina pe alimentatia proasta pentru colesterolul ridicat. ingrosso-moda.it Cu toate acestea, cunostintele despre continutul de colesterol al alimentelor sunt destul de moderate: untul (71 la suta) si ouale (63 la suta) sunt mentionate in primul rand. constantcontent.com Ambele sunt de fapt alimente bogate in colesterol: 100 de grame de ou contin aproximativ 396 de miligrame de colesterol, iar aceeasi cantitate de unt 230 de miligrame. reefs.southbankcentre.com Dar doar 45 la suta dintre cei chestionati stiu ca organele contin si colesterol. www.conversecompany.com Exista aproximativ doua grame de colesterol in 100 de grame de creier de vita. www.virtualnetworkmachines.com Creierul de vita este rar pe masa, dar carnatii de ficat inca mai reprezinta 160 de miligrame. www.ireserve.com Chiar si unele tipuri de peste contin colesterol: anghila afumata contine 149 de miligrame la 100 de grame, in timp ce codul si pastravul contin si colesterol. threeover.com Se poate ascunde si in branza: exista 112 miligrame pentru fiecare 100 de grame de Camembert. campaigninfo.com

„Bombe pentru colesterol”: in principal produse de origine animala

Produsele de origine animala cu o proportie mare de acizi grasi saturati sunt, prin urmare, deosebit de bogate in colesterol. frogpress.com Intrucat organismul uman insusi produce acizi grasi saturati si acestia cresc continutul de LDL si astfel si valoarea colesterolului total, aportul extern al diferitelor produse din carne, unele tipuri de peste si produse lactate cu continut ridicat de grasimi ar trebui redus. vycor.info

  • Masa cu alimente cu „bombe” de colesterol:

Alimente / 100g

Continutul de colesterol (in mg)

Creier de bovine

2000

Oua de gaina

396

Caracatita

345

unt

230

Inghetata

181

Carnati de ficat

160

Anghila afumata

149

Branza, de exemplu camembert

112

Alimentele vegetale nu contin colesterol

Multi dintre respondenti evalueaza alimente precum nucile (31 la suta) sau zaharul (22 la suta) ca fiind deosebit de bogate in colesterol. ensue.nametoknow.com



  • mesaje de 8 martie
  • ajunul anului nou
  • tokyo ghoul
  • hoverboard
  • onedrive
  • cinema city
  • cec bank
  • bardi auto
  • isjph
  • cartofi la cuptor
  • filme tv azi
  • mercedes gle
  • vremea ido
  • liga i
  • tricouri personalizate
  • israel
  • fortuna oferta
  • dedeman timisoara
  • vanilla radio
  • 6ix9ine





In realitate, insa, ambele sunt fara colesterol. www.atlantasportscar.com Potrivit studiilor oamenilor de stiinta americani, se spune ca nucile chiar ajuta la scaderea nivelului lipidelor din sange. www.solidfilm.cn De asemenea, ciocolata nu contine aproape deloc colesterol: doar ciocolata cu lapte contine cantitati mici. Si: Cercetatorii americani au demonstrat si un efect pozitiv asupra nivelului de colesterol din ciocolata. Practic, alimentele pe baza de plante nu contin colesterol. Daca doriti sa urmati o dieta cu continut scazut de colesterol, ar trebui sa va concentrati pe legume, fructe, cereale si ulei vegetal.

Alimente cu continut scazut de colesterol: carne slaba si produse pe baza de plante

Alimentele care contin putin sau deloc colesterol includ in principal alimente proaspete si crude, precum si alimente slabe si cu continut scazut de grasimi. Aceasta include:

  • Fructe (de exemplu, avocado, banane, ananas)

  • Legume (de exemplu, soia, dovleac, ciuperci)

  • Nuci (de exemplu, caju, arahide, migdale)

  • Uleiuri vegetale (de exemplu, grasime de cocos, ulei de seminte de dovleac, ulei de soia, ulei de floarea soarelui)

  • Produse lactate cu continut scazut de grasimi (de exemplu, quark cu continut scazut de grasimi, zara sau branza de vaci)

  • Carne slaba (de exemplu pui, curcan)

  • Unele tipuri de peste (de exemplu, pastrav, cod, cod verde)

Si ei au grasimi in ele, dar cele „bune”: asa-numitii acizi grasi nesaturati au un efect pozitiv asupra sistemului cardiovascular si scad continutul de colesterol LDL, in timp ce colesterolul bun HDL creste.

  • Tabelul alimentelor cu colesterol si colesterol scazut:

Alimente / 100g

Continutul de colesterol (in mg)

pui

60

curcan

43

Pastrav

59

quarc cu continut scazut de grasimi

al 14-lea

branza de vaca

al 17-lea

Paine cu cereale integrale

1

Alimentele cu continut scazut de calorii scad nivelul lipidelor din sange

Daca continutul de colesterol al dietei are un efect direct asupra valorilor lipidelor din sange este, totusi, o chestiune de disputa intre cercetatori. Potrivit prof. Heiner Boing, vicepresedinte al Societatii Germane de Nutritie, un aport mare de colesterol alimentar nu face decat sa mareasca nivelul colesterolului din sange direct la unele persoane. Cu toate acestea, numeroase studii au aratat ca o dieta echilibrata, saraca in calorii are un efect pozitiv asupra nivelului de colesterol.

Societatea Germana pentru Combaterea Tulburarilor Metabolismului Lipidic si Consecintele lor (Lipid League) din Wiesbaden recomanda limitarea aportului total de grasimi la 60 de grame pe zi. Este important sa acordati atentie calitatii grasimii. Aceasta include, de exemplu, trecerea la uleiul virgin de masline si rapita si consumul de peste bogat in acizi grasi omega-3, cum ar fi somonul, cambula si heringul de doua ori pe saptamana. Alimentele trebuie evitate daca, conform ambalajului, contin „grasimi hidrogenate” sau „grasimi vegetale, partial hidrogenate”.