Anxietatea sociala si cum sa faci fata lucrului, intalnirii si socializarii

Anxietatea sociala suge. Te face o epava tremuratoare, visezi scenarii de cosmar in capul tau, stai cu un grup de oameni care se simt rau, mintea iti ramane goala daca esti intrebat ceva si toata lumea te priveste.

De cele mai multe ori, sfarsesti prin a te plimba prin a te duce si te-ai culcat cu Netflix in schimb, deoarece Archie de la Riverdale nu te va judeca.

In urma cu cateva luni, mi-am dat seama ca am sa vin o saptamana in care voi face ceva social in fiecare zi.

Ce inchiriez: Steph, 800 de lire sterline pe luna pentru un apartament cu doua dormitoare in Wimbledon, Londra

Ba mai mult, pentru jumatate de saptamana mi se va cere sa fac lucruri sociabile cu persoane pe care nu le stiam bine sau nu le stiam deloc in cea mai mare parte a zilei.

Aceasta a fost o perspectiva ingrozitoare, dar nu am putut iesi din ea. Ei bine, din punct de vedere tehnic, as fi putut sa-mi opresc laptopul si telefonul, sa ma tarasc sub plapuma si sa ma ascund de lume, dar o parte din a fi adult se confrunta cu ceea ce trebuie sa faci.

Si pe langa asta, nu au fost chestii oribile. Nu este ca si cum m-as confrunta cu ceva cu adevarat ingrozitor. Mergeam la o intalnire cu Tinder cu un tip cu care aveam o discutie buna, faceam un podcast cu colegii despre un subiect apropiat inimii mele si ma duceam in America pentru prima data.

Iata cum s-a desfasurat saptamana mea.

Calendarul de suprasarcina sociala

Luni – Data Tinder,

marti 19:00 – Inregistrare Podcast, ora 18,15

Miercuri – Aeroportul din Gatwick si calatoria cu straini, 7

dimineata joi-luni dimineata – Petrecerea in Vegas

Am stat in dormitorul meu cu weekendul inainte, cu mintea sarit la cele mai grave cazuri pentru fiecare.

Tipul m-a urat si a iesit.

Array

Am dat peste cuvintele mele in podcast, mi-a ramas goala si mi-a iesit sh * t.

Am pierdut avionul. Nu stiam ce sa spun nimanui. Am stat in colt simtind ca un saddo total timp de 4 zile.

Dar apoi mi-am dat seama ca am omis lucrurile care nici macar nu s-au intamplat pana acum. Nu stiam ce se va intampla – dar asta nu trebuia sa fie infricosator. Tocmai il infricosam in cap.

Asa ca m-am hotarat sa respir adanc si sa sar in cap – ocupandu-ma de orice neplaceri in timp ce mergeam, invatand din greselile mele si stiind ca, indiferent de asta, voi iesi din celalalt capat o persoana mai inteleapta, mai curajoasa si mai increzatoare.

Asa a coborat.

Luni – data legaturii

18:00 si eram asezat in camera mea stergandu-mi mainile de o flanela. Am maini transpirate cand sunt nervos de chestiile sociale si imi era imposibil sa-mi pun machiajul.

Locuiesc in apropiere de Shoreditch si nu trebuia decat sa merg la Hackney, asa ca, din fericire, nu a fost o plimbare lunga cu metroul in care sa pot rasturna lucrurile, sa-l imbuteliu si sa sar pe o alta linie acasa pentru a ma ascunde in pat.

Ori de cate ori primeam un mesaj de la tip, intrebandu-ma ce fac eu, ma sari din piele si scartaie ca un soarece speriat. „Taci Imi”, m-am gandit in sfarsit, dandu-mi o palma mentala in jurul fetei si strangand lucrurile mele.

Pentru ca sunt in plus, am primit un Uber pana la Hackney, asa ca as putea sa ma asez in mod accidental pe o banca cand ne-am intalnit. In realitate, eram asezat drept la poker, deruland telefonul cu o expresie foarte serioasa pe fata, ca si cum as fi privit niste e-mailuri foarte importante.

De fapt, scriam „F ***” la un partener pe WhatsApp, dar imi place sa cred ca si asta este o afacere foarte importanta.

Din fericire, tipul s-a aratat de fapt, arata ca in fotografiile sale si nu a aruncat o privire spre mine, apoi a fugit urland. Parea bine pana acum.

Am dat peste cuvintele mele de cateva ori cand am vorbit, dar nu parea sa observe sau sa-i pese. Dupa cateva ore intr-o gradina de pub-uri, unde am discutat totul, de la politica la filozofie, m-am simtit relaxat si parca eram doar sa stau cu un prieten.

Am facut o pauza de toaleta inainte de a intra in modul de relaxare pentru a scrie cateva alte exploetive alimentate de anxietate prietenului meu, dar mi-au trimis cuvinte de incurajare si mi-am sters mainile, apoi am continuat.

Ma asteptasem ca data sa dureze pana la 10 sau 11 pm, dar, in realitate, … a durat pana la 11 dimineata a doua zi, unde am cazut din patul lui si am primit un alt Uber la tura mea de amiaza.

Ba mai mult, nu m-a fantasmat, nu m-a blocat, nu m-a ignorat sau mi-a spus ca a avut un timp mai mic (toate scenariile care trec printr-o minte plina de anxietate). Ba chiar i-am trimis un selfie in timp ce stateam langa piscina din Vegas.

Marti – inregistrare Podcast

Am luat Tube-ul la Kensington, astfel incat sa pot intalni cativa colegi pentru a inregistra un interviu pentru podcast-ul Metro.co.uk, Mental Yours.

Pe masura ce calatoria a durat aproximativ o jumatate de ora, a existat mai mult timp pentru a lua in considerare suruburile si a cauta confortul plapumei mele, dar mi-am reamintit ca povestea mea ar putea ajunge sa ii ajute pe ceilalti.

Cand am ajuns, mai era cineva care inregistra, asa ca m-am asezat intr-o parte si m-am intors la vechea mea obisnuinta de a spurge profanitati catre oricine din cibersfera care ar asculta, dar a fost curand momentul sa inceapa.

Asa ca m-am asezat, am respirat adanc si m-am concentrat asupra respiratiei mele in timp ce totul a fost configurat. De asemenea, am avut o discutie introductiva casual pentru a ma aclimata, ceea ce a ajutat.

Mi-am dat mintea sa nu mai fie de cateva ori cand nu eram sigur cum sa raspund la o intrebare si eram paranoic ca am spus „Um” de prea multe ori, dar am incercat doar sa uit echipamentul de inregistrare acolo si sa-mi imaginez ca a avut o conversatie ocazionala cu prietenii.

De altfel, calatoria in Vegas a fost cea care a avut cea mai mare emotie si neliniste pentru mine – intrucat as zbura in toata lumea cu oameni pe care nu ii cunosteam.

Miercuri – Vegas

Vacanta in grup a fost alaturi de un grup de oameni, dintre care unii ii stiam, dar altii erau niste straini completi. Aveam multe planificate, asa ca m-am concentrat pe chestiile pe care le asteptam mai mult decat ceea ce ar putea merge prost.

Atunci cand va intalniti cu oameni pe care nu ii cunoasteti, este usor sa deveniti legati de limba si paranoici ca alti oameni nu va plac, dar am pastrat faptul ca ar putea simti exact acelasi mod. Si in afara de asta, ar fi o prostie pentru oricare dintre noi sa fim altceva decat prietenosi, intrucat asta ar face ca vacanta sa nu fie mai mare.

Asa ca, cand am intalnit celelalte fete, mi-am pregatit cateva intrebari deschise, ca sa poata lua fraiele si sa vorbeasca despre ele in timp ce imi primesc rulmentii. Cand vorbesc, am tendinta de a marai si de a merge prea mult timp, apoi ii fac pe oamenii paranoici sa cred ca sunt egocentric sau arogant, asa ca m-am asezat inapoi si am lasat pe altii sa vorbeasca unde as putea.

Uneori nu am spus prea multe de putin timp si am inceput sa ma simt nelinistit. Ce se intampla daca ar crede ca sunt antisocial? Ori de cate ori ma simteam in acest fel, m-am concentrat sa ma asez in camera, asa ca nu mi-am lasat mintea sa fuga cu mine.

Respiratiile adanci, concentrandu-ma pe modul in care gustau cafeaua mea, modelele de pe pereti si zumzetul oamenilor din jurul meu, m-au ajutat sa ma mentin prezent – nu pierdut in gandurile haotice.

Plimbarea cu avionul a fost lunga si stiam ca ar fi cel mai bine sa vizionam filme, apoi sa facem un pui de somn in timp ce schimbam fusele orare, asa ca am avut 10 ore pana la mine.

Este un lucru bun pe care l-am profitat din plin, intrucat calatoria a fost nesocotit de incarcata si plina de aventuri – puteti citi despre experienta mea cu Backstreet Boys, stripteuzele Magic Mike si a ramas blocat in desert aici.

Ori de cate ori ma simteam coplesit in grupul de persoane cu care eram sau nu stiam ce sa spun, am deviat conversatia inapoi la ei, astfel incat acestia sa poata vorbi si sa ma pot concentra asupra respiratiei mele sau am absorbit doar mediul in care eram , luand in evidenta, sunete si mirosuri.

Mai mult decat orice, m-am distantat de minte ori de cate ori a devenit haotic. Gandurile de genul „probabil cred ca sunt ciudat” „cum o sa trec prin ceasul urmator” si „Ma intreb daca o pot retrage in camera mea de hotel fara ca nimeni sa observe” s-a indepartat si am incercat sa concentreaza-te pe discutia care se petrece in jurul meu.

Datorita faptului ca sunt la 8 ore in spatele Marii Britanii, nu am putut text sa-i jur cuvintele prietenilor mei si sa primesc raspunsuri instantanee, dar dupa ce am lasat cateva ‘F ***’ pentru ca acestea sa ridice mai tarziu si mi-am ridicat capul din telefonul meu, fetele m-au atras in conversatie si am descoperit ca in curand vorbeam si rad cu toti ceilalti.

Sigur, mi-am petrecut vacanta batandu-mi creierul, simtindu-ma cam nelinistit si petrecand ciudatele 10 minute intr-o casa de toaleta, stergand transpiratia din palmele mele, dar cand am aterizat in Londra in ziua urmatoare luni, am simtit ca si eu intr-adevar am obtinut ceva. Eram mandru de mine.

Si cand am incarcat Netflix, Archie ma astepta.

Care sunt simptomele anxietatii sociale?

Inrosire

Tremurand

Transpiratie

Simtire ametit sau plin de inima

Cresterea batailor inimii

Stomul suparat sau greata

Simtiti-va mintea s-au pierdut

Teama de a fi judecat in situatii sociale

Ingrijorat de a va stanjeni

Teama intensa de a interactiona cu strainii

Teama ca ceilalti vor observa ca va nelinistiti

Ingrijorat de simptomele fizice care ar putea fi vizibile , cum ar fi transpiratie sau cu o voce subreda

Evitarea face lucruri sau de a vorbi cu oamenii de teama de umilire

Senzatia de anxietate in anticiparea unei activitati sau a unui eveniment

Fiind intens speriat sau anxietate in timpul unei situatii sociale

nu doresc sa fie in centrul atentiei

Analizand performanta ta dupa evenimentele sociale si concentrandu-te pe eventualele greseli sau defecte

Asteptandu-te la cel mai rau scenariu posibil

Cum imi pot gestiona anxietatea sociala?

Am mentionat cateva tactici pe care le-am folosit pentru a trata simptome precum transpiratia si gandirea scenariilor din cele mai grave cazuri pentru evenimente sociale, cum ar fi respiratia, atentia si pauzele.

Cand ma tem de un eveniment, dar stiu ca trebuie sa merg, fac uneori o meditatie de 10 minute – sunt multe pe YouTube si Spotify – si ma ajuta sa ma simt mai relaxata.

Apoi, m-am asezat acasa si mi-am criticat performanta – dar cand m-am urcat in pat cu o piesa de meditatie de la The Honest Guys, am incetat sa ma mai bat si am vizualizat stand pe o plaja. Mult mai dragut.

Caritate pentru sanatate mintala Mind a oferit Metro.co.uk inca cateva sfaturi pentru cei care se confrunta cu anxietatea sociala.

„Toata lumea se poate raporta la experimentarea anxietatii din cand in cand, poate atunci cand vorbeste in public sau intalneste oameni noi, dar pentru persoanele cu tulburari de anxietate sociala poate fi atat de coplesitor incat ii obliga sa se retraga din viata sociala cu totul.

„Multi oameni cu anxietate sociala sunt de fapt extrem de sociabili. Anxietatea sociala afecteaza pe toata lumea altfel, dar exista unele situatii dificile, cum ar fi, de exemplu, sa mergi la o petrecere plina de oameni pe care nu i-ai intalnit pana acum.

„Daca sunteti capabil sa identificati lucruri care va pot declansa anxietatea, este mai usor sa dezvoltati modalitati de a face fata. De exemplu, daca ajungeti la o ocazie sociala singuri provoaca anxietate, puteti aranja sa va intalniti in prealabil cu un prieten si sa calatoriti acolo impreuna.

„De asemenea, este esential sa nu actionezi prea mult si sa fii sincer cu oamenii apropiati daca gasesti dificil sa faci fata”.