Bryn Mawr Classical Review: 2014.01.06

Douglas Boin, Ostia in Antichitatea tarzie. Cambridge; New York: Cambridge University Press, 2013. Pp. xix, 287. dans porno ISBN 9781107024014. 99,00 USD.

Revizuit de Brent Nongbri, Universitatea Macquarie ([email protected] porno hd noi edu.au)

Versiune pe site-ul BMCR

previzualizare

Cand a aparut cea de-a doua editie a Roman Ostia a lui Russell Meiggs, in 1973, The World of Late Antiquity de Peter Brown iesise de doar doi ani. Nu este, prin urmare, surprinzator faptul ca fazele post-Severane ale Ostiei nu au atras atentia de la Meiggs la fel ca resturile republicane si imperiale timpurii ale orasului. Este la fel de inteles ca studiul lui Meiggs nu a fost modelat de acel grup de interese centrate pe formarea identitatii (in special formarea identitatii crestine) care a marcat studiul Antichitatii tarzii. porno old women Aparitia, la patruzeci de ani de la lucrarea magisteriala a lui Meiggs, a Ostiei lui Douglas Boin in Antichitatea tarzieeste astfel o dezvoltare foarte binevenita si incepe sa umple o lacuna importanta in studiul Ostiei antice. Boin impleteste cu pricepere dovezi materiale si textuale pentru a arata teoriile ca Ostia a cunoscut „declinul” sau crestinarea rapida in secolele III si IV sunt, in general, nefondate.

O scurta introducere ofera o imagine de ansamblu asupra istoriei sapaturilor moderne de la Ostia si demonstreaza motivele academice si politice pentru care dovezile pentru Ostia antica tarzie au fost neglijate de atata timp. Subiectul cartii este identificat ca „viata de zi cu zi, transformarea religioasa si schimbarea urbana din vechiul oras port roman intre secolele III si VIII” (10). filme porno cu lesby

Studiul este apoi impartit in doua sectiuni, „Context” si „Prim plan”. Prima sectiune contine doua capitole. Capitolul 1, „Noi abordari ale vietii de zi cu zi in Ostia antica tarzie”, prezinta angajamentele metodologice si epistemologice ale lui Boin. O discutie despre evolutiile recente din studiul zidurilor castrului republicane timpurii ale Ostiei (ale caror blocuri mari au continuat sa fie folosite pe site de secole) serveste drept intrare pentru un rezumat al lucrarilor recente in arheologie post-procesuala si studii de memorie, domenii care informeaza abordarea generala a cartii cu privire la dovezile ostiene. filme porno portugheze Impreuna cu un studiu al starii actuale de studiu privind „religia romana”, Boin introduce conceptele sociologice de „trecere” si „acoperire” ca fiind utile pentru studiul schimbarii identitatilor ostiene. De asemenea, isi exprima nemultumirea fata de concepte problematice precum „crestinizare” si „paganism” si concluzioneaza ca acestea sunt cel mai bine evitate in proiectul sau. Capitolul se incheie cu reflectii asupra conceptului dificil de religie. In acest caz, Boin isi pastreaza termenul pentru studiul sau si se bazeaza pe notiunea de religie a lui Clifford Geertz ca sistem cultural de semne si simboluri ca fiind cel mai util pentru povestirea „transformarii religioase”. tu porno

Capitolul 2, „Noul peisaj urban al vechiului port al Romei”, ofera o imagine de ansamblu topografica asupra Ostiei, integrand rezultatele recentelor cercetari arheologice si sapaturi cu o gama larga de studii despre casele antice tarzii din Ostia, apartamente, brutarii, depozite, forum, ceramica si planuri de strada. Capitolul sintetizeaza o cantitate mare de informatii si va fi util pentru oricine doreste o introducere in starea actuala a studiilor Ostian.

A doua sectiune a cartii contine patru capitole aranjate cronologic si foloseste monumente si artefacte selectate pentru a ilustra diferite aspecte ale vietii si schimbari in Ostia antica tarzie. Capitolul 3 („Al treilea secol: religia romana si lunga intindere a imparatului”) se deschide prin rezumarea naratiunii odinioara populare a secolului al III-lea ca fiind o perioada de criza generala pentru imperiul roman. porno anal mature Boin evidentiaza apoi studii recente care au subminat aceasta naratiune si arata cum se incadreaza Ostia din secolul al III-lea in aceasta poveste revizuita. O examinare a asa-numitului Templu Rotund al Ostiei (construit probabil la mijlocul secolului al III-lea) si a artefactelor gasite probabil acolo ofera ocazia unei discutii despre portretul imperial si memoria. O amuleta de bronz putin studiata descoperita la Ostia ofera o legatura cu fenomenul mai larg mediteranean al magiei, si numeroasele mitre din Ostia sunt contextualizate in cadrul recentei erori Mithraic. In absenta unor dovezi materiale substantiale pentru crestinii din Ostia in secolul al III-lea, Boin ofera reflectii asupra relatiilor dintre crestini si necrestini din oras prin intermediul dialogului apologetic cunoscut sub numele deOctavius de Minucius Felix, care ia ca scena narativa o plimbare pe litoral la Ostia. filme porno cu andra maruta Capitolul se incheie cu o discutie despre sinagoga de la Ostia. Desi cladirea a fost mult timp considerata a fi o constructie din secolul I, Boin remarca faptul ca sapaturile recente (nepublicate inca) sugereaza ca „nu poate fi datata mai devreme de la mijlocul pana la sfarsitul secolului al II-lea” (120).

Al patrulea capitol („Secolul al patrulea: temple mandre si traditii rezistente”) incepe din nou prin rezumarea si apoi problematizarea unei vechi naratiuni, de data aceasta secolul al IV-lea ca „triumful crestinismului” sub Constantin. Dovezile ostiene reunite pentru a complica aceasta imagine includ reevaluarea lui Boin a locului Hercule in Ostia secolului al IV-lea si utilizarea si intretinerea continua a forului si capitoliului orasului. actrite porno tinere Boin se refera apoi la dovezile evreiesti si crestine, discutand mai intai renovarile majore ale sinagogii care au avut loc in secolul al IV-lea. , ” poate ca raspuns la expresiile mai proeminente ale identitatii crestine vizibile in vestigiile orasului din secolul al IV-lea. Aceasta din urma este ilustrata apoi printr-o discutie a bisericilor din Ostia, inclusiv a bisericii mari aflate chiar in sectiunea sud-estica a zidului orasului descoperita in anii ’90. Capitolul arata destul de eficient ca traditiile mai vechi au persistat la Ostia chiar daca o prezenta crestina a prins radacini in peisajul urban. lady gaga porno

Capitolul 5 („Secolul al V-lea: Istoria vazuta din spatiile intermediare”) continua povestea relatiilor evreiasca-crestine de la Ostia printr-o examinare a renovarilor sinagogii si bisericilor orasului databile in secolul al V-lea. Studii recente sugereaza o noua renovare pe scara larga a sinagogii in secolul al V-lea.2 Bazilica Pianabella din afara orasului a cunoscut si schimbari arhitecturale importante in acest moment. Dupa ce a observat ca baptisteriul bazilicii din interiorul zidurilor orasului este databil pentru aceasta perioada, Boin ofera o discutie extinsa despre numele acestei biserici (doua traditii literare nu sunt de acord cu numele bazilicii urbane a Ostiei – una opteaza pentru Petru, Pavel si Ioan Botezatorul, celalalt pentru Sfantul Laurentiu). filme porno intre fete Boin se intoarce apoi la sanctuarul Magna Mater din Ostia, unde au fost descoperite numeroase statui si dedicatii datand intre secolul I i.e.

• filme porno grstis
  • filme porno cu balerine
  • tranny porno
  • poze porno cu vedete din romania
  • film porno cu pule mari
  • filme porno maturi
  • porno facut acasa
  • filme porno pe youtube
  • filme porno homosexuali
  • film porno virgine
  • filme porno cu oana zavoranu
  • clitoris porno
  • porno lesbo
  • jocuri online porno
  • filme porno o fute pe masa
  • porno gimnaste
  • mature german porno
  • film porno cu alina plugaru
  • lesbiene porno hd
  • porno cu alina chivulescu

n. si secolul IV d. porno cu nabadai Hr. Boin pune aceste sculpturi in contextul altor colectii similare din Mediterana si sustine o apreciere sporita a „rezonantelor” acestor piese: „Pe scurt, statuile au fost instantanee statice ale trecutului roman, reprezentand lumea asa cum a fost odata a fost si o amintire vibranta a lumii asa cum ar putea continua sa fie: o lume inca plina de zei, sau cel putin reprezentari ale acestora „(192).

Capitolul final („Secolele al saselea si al saptelea: un oras in miscare, traditii in schimbare”) persista in secolele al IV-lea si al V-lea, folosind calendarul Codex din 354 si calendarul lui Polemius Silvius pentru a da o idee despre ce sarbatori in Ostia poate arata ca inainte de secolul al saselea, inainte de a sugera moduri in care povestile despre martiri ostieni (redactate in secolele al V-lea si al saselea) au construit si au transformat ritmurile mai vechi ale vietii orasului la Ostia. Boin acorda o atentie deosebita naratiunilor din jurul martirului Aurea si propune ca povestea ei poate dezvalui fisuri printre comunitatile crestine din Ostia. poze femei porno Capitolul se incheie cu o privire asupra dovezilor epigrafice (inclusiv o copie a unui epitaf pentru Augustin ‘ mama Monica a gasit la Ostia) pentru un efort concertat in secolul al VII-lea pentru a genera o legatura cu un trecut specific crestin. Cartea se inchide cu un scurt „Postscript” care situeaza transformarile Ostiei intre secolele IV si VII in contextul povestilor altor orase din Marea Mediterana in acea perioada de timp.

Ostia in Antichitatea tarzieva fi cu siguranta valoroasa pentru studenti si cercetatori pentru colectarea sa larga de date si bibliografie actualizata. Argumentele cartii despre identitatea crestina si persistenta credintelor si practicilor traditionale romane, desi nu sunt intotdeauna convingatoare pentru acest cititor, ofera hrana stimulativa pentru gandire. filme porno cu julia ann Incercarea de a descrie „transformarea religioasa” a Ostiei folosind notiunea de religie a lui Geertz ca sistem cultural de semne si simboluri este un caz de test iluminant pentru depasirea limitelor acestei teorii atunci cand se lucreaza cu dovezi antice si non-textuale. In teoria lui Geertz, un simbol este „un vehicul” pentru „o conceptie”, care constituie „semnificatia” simbolului, care poate fi „idei, atitudini, judecati, doruri sau credinte” 3. ne lipsesc adesea sursele scrise antice despre care se crede ca sunt cele mai directe conducte catre astfel de sentimente interioare (45) si, mai mult, atunci cand avem de-a face cu dovezi istorice dezordonate, se constata rapid ca nu exista o corespondenta unu-la-unu intre „ simboluri „si” semnificatii „. Un tratament informativ al inelelor de bronz Ostian purtandchi-rhomonograma il determina pe Boin sa concluzioneze ca „este periculos sa deducem orice despre credinta personala din dovezile arheologice” si ca „simbolurile inseamna exact opusul a ceea ce ar putea insemna” (39-43). teen porno tube Aplicarea acestei perspective in mod consecvent altor parti ale cartii ar face ca unele dintre ilustratiile lui Boin sa capete o culoare destul de diferita. Daca colectia de statuare din sanctuarul Magna Mater ar fi pusa in dialog cu, sa zicem, unele dintre epigramele Palladas care se ocupa de soarta statuilor supravietuitoare ale zeilor traditionali, sculpturile ostiene ar putea arata mai putin ca „amintiri vibrante” ale unui trecut mandru si mai mult ca simboluri amare ale unui prezent profund nesatisfacator.4 Boin este, desigur, constient ca nu a epuizat toate caile interpretative (192),

Volumul este produs atractiv cu ilustratii excelente si harti clar etichetate. In timp ce Boin nu isi propune sa ofere un tratament cuprinzator al fiecarui monument al Ostiei antice tarzii sau al fiecarui aspect al vietii din orasul post-clasic, cartea serveste totusi ca un instantaneu bun, reunind o gama larga de dovezi si prezentand acest material cu sofisticare metodologica si teoretica considerabila. film porno cu indience

Note:

1. In discutia sa despre aceasta faza a sinagogii, Boin descrie inscriptia funerara a archisynagogos Plotius Fortunatus fara comentarii ca „secolul al IV-lea”. Desi Boin ar putea avea acces la informatii indisponibile pentru mine, ar trebui sa retin ca aceasta inscriptie este in general atribuita primului sau celui de-al doilea secol. Ultima data sugerata cunoscuta de mine este destul de deschisa „la mijlocul secolului al II-lea d. picturi porno Hr. sau mai tarziu” propusa de L. Michael White intrarea sa „Ostia” in The Eerdmans Dictionary of Early Judaism (Grand Rapids, Mich .: Eerdmans , 2010), 1011-1013 la 1012. spy cam porno

2. Un punct de fapt ar trebui clarificat. La pp. 167-8, Boin se refera la o moneda descoperita de munca de arhiva efectuata de proiectul OSMAP al Universitatii din Texas (la care am participat atat Boin, cat si eu). filme online porno cu mature Boin citeaza informatii dintr-o eticheta cunoscuta acum ca fiind o abreviere. The recent recovery full tag reads „Sinagoga 4-6-1962: vari frammenti in stucco dipinti, rinvenuti nel riempimento sotto il pavimento a mosaico tardo in ambiente dietro l’Aron. Un frammento bronzeo, forse apartenente a un elemento di serratura. Una lamina di piombo, una monetina bronzea di grosso spessore, rinvenuti nello sterro dello strato di battuto sottostante al mosaico in ambiente centrale fra la grande porta e le colonne grandi. sandra bullock porno ” Moneda in cauza, care a fost identificata acum ca o emisiune a lui Leo I (457-474 CE), nu a fost astfel gasita „opus vittatum Torah Shrine este astfel mai putin direct decat sugereaza Boin, dar punctul sau mai mare ramane valabil. Informatia corectata impinge data renovarii substantiale in curs a sinagogii chiar mai tarziu – in al treilea sfert al secolului al V-lea.

3. Vezi Clifford Geertz, „Religia ca sistem cultural” in Abordari antropologice ale studiului religiei , ed. Michael Banton (New York: Frederick A. Praeger, 1966), 1-46, in special. 5.

4. A se vedea Kevin W. Wilkinson, „Palladas and the Age of Constantin”, The Journal of Roman Studies 99 (2009), 36-60.