Crampe musculare: cauze si ce ajuta impotriva crampelor

Crampele musculare sunt de obicei inofensive, dar pot fi, de asemenea, un indiciu al unei boli grave. Aici veti gasi posibilele cauze ale durerii musculare bruste si sfaturi despre ce puteti face cu crampele.

Prezentare generala
  • Cauzele spasmelor musculare
  • Ce ajuta impotriva crampelor?
  • Amelioreaza crampele
  • Medicamente si metode alternative
  • Cum se dezvolta o crampe?
  • Crampe musculare in timpul sarcinii

Majoritatea sportivilor cunosc sentimentul: in timpul antrenamentului, o durere asemanatoare fulgerului paralizeaza gambele, coapsa, piciorul sau spatele. Motivul este un spasm muscular – o contractie musculara nedorita in care muschiul afectat se intareste brusc . „Cramele musculare in timpul sportului sunt de obicei cauzate de lipsa de lichide si minerale”, spune nutritionistul Karsten Kohler de la Universitatea Sportului din Koln. „Cu pierderi mari, riscul de convulsii este semnificativ crescut”. www.pegasus7.net

Dar crampele nu sunt frecvente numai in timpul exercitiilor fizice. Probabil ca majoritatea oamenilor au avut deja o crampe la gambe pe timp de noapte. Dupa cateva secunde pana la minute, muschiul se relaxeaza, de obicei, de la sine. Crampele musculare regulate pot fi, de asemenea, simptomul unei boli grave. 

Alimente impotriva deficitului de minerale

Seria foto cu 9 poze

Cauze posibile ale crampelor musculare: 

  • Deficienta de minerale:  O crampe musculare este adesea cauzata de o deficienta de minerale. Corpului ii lipsesc sarurile importante precum magneziu, sodiu, potasiu si calciu, care sunt insa necesare pentru functionarea musculara. b2bthinktank.com Ele sunt in mare parte dizolvate in fluidele corpului si se numesc electroliti in aceasta forma. Daca raportul dintre apa si electroliti este perturbat sau daca in general se bea prea putina apa, pot aparea crampe musculare. Mai presus de toate, sportivii au o nevoie crescuta de lichide si minerale din cauza transpiratiei, motiv pentru care crampele pot aparea mai frecvent daca acestea nu sunt echilibrate adecvat.

Factori care favorizeaza deficienta de minerale:

• Lipsa de lichide

• Transpiratie abundenta

• Consum de droguri si alcool

• Febra

• Diaree

• Varsaturi

• Medicamente (ex. diuretice)

• Sarcina

  • Deficienta de magneziu: recunoasterea si corectarea simptomelor

Avertisment:  crampele musculare sunt adesea atribuite imediat unei  deficiente de magneziu . Cu toate acestea, acest lucru nu trebuie sa conduca automat la crampe. americareadytoroll.com Pe de alta parte, exista multe persoane care sufera de crampe musculare in ciuda aportului adecvat de magneziu. 

  • Supraincarcarea muschilor:  cand muschii nostri lucreaza, fibrele din muschi se contracta – acest lucru este cunoscut si sub denumirea de contractie musculara. Daca o zona musculara este stresata prea intens sau prea mult timp, poate aparea o contractie permanenta. Un exemplu binecunoscut sunt jucatorii de fotbal, care sufera de obicei de crampe severe in timpul prelungirilor. In plus, incarcaturile unilaterale sau nefamiliare pot provoca, de asemenea, crampe ale unui muschi. 
  • Pantofi prea stramti:  crampele nocturne ale gambei si, in special, la nivelul picioarelor sunt adesea declansate de pantofii incomozi. www.laosubenben.com Acestea preseaza vasele, astfel incat fluxul sanguin este perturbat. Persoanele cu picioare nealiniate , cum ar fi picioarele plate sau inclinate, prezinta un risc crescut de crampe musculare la nivelul picioarelor.
  • Boli neurologice:  Unele boli ale sistemului nervos sunt insotite de slabiciune musculara care poate declansa spasme musculare. O astfel de boala este polineuropatia , care afecteaza mai multi nervi periferici din organism. Cele mai frecvente declansatoare sunt diabetul zaharat, abuzul de alcool si diverse boli autoimune, infectioase sau canceroase.
  • Diabetul:  Unul dintre efectele secundare ale unor boli precum diabetul este crampele musculare. www.action-bearing.com Diabetul nu afecteaza doar metabolismul, ci poate declansa si tulburari functionale in organism. Pe termen lung, se poate dezvolta polineuropatia bolii nervoase, care este una dintre cauzele crampelor la picioare. Dar chiar si in prima faza a bolii apar simptome precum crampe la nivelul picioarelor.
  • Boli hormonale:  o glanda paratiroida subactiva este asociata cu o deficienta de calciu. Ca urmare, simptomele tipice ale bolii sunt crampe la nivelul fetei, bratelor si picioarelor. Un cortex suprarenal subactiv (boala Addison) duce, de asemenea, la tulburari ale echilibrului electrolitic, mai ales la o deficienta de potasiu si sodiu, motiv pentru care pacientii sufera de obicei si de crampe musculare. www.fidtrustco.net  
  • Tulburari musculare:  muschii insisi pot fi, de asemenea, declansatorul nedorit pentru crampe ale gambei sau ale coapselor. Cu toate acestea, anumite boli musculare, asa-numita miotonie , apar rar. In miotonia, cum ar fi Sindromul Stiff-Man si Myotonia congenita Thomsen, incordarea si relaxarea muschilor este defectuoasa. Bolile pot fi ereditare, dar pot fi declansate si de o deficienta de vitamina D sau de factori hormonali.
  • Boli hepatice:  Pacientii cu ciroza sufera de obicei de crampe severe la nivelul picioarelor. 
  • Boli de rinichi:  Rinichii au o importanta fundamentala pentru procesele din organism. m.shopinelpaso.com Pe langa reglarea tensiunii arteriale, ele ajuta si la eliminarea deseurilor. Daca functionalitatea lor este perturbata, substantele raman in organism, ceea ce perturba semnificativ echilibrul fluidelor. Ca rezultat, crampele pot fi simtite la gambe, picioare si alte zone ale corpului.
  • Tulburari circulatorii: Tulburarile  circulatorii pot fi, de asemenea, in spasmele musculare. Medicii numesc acest fenomen „boala ocluziva arteriala periferica” sau PAOD pe scurt. Caracteristicile clasice ale bolii sunt durerea asemanatoare crampei la gambe. zumax.com In plus, piciorul se simte rece, este palid si pulsul dincolo de obstructia arterei nu se mai simte. Femeile au adesea dureri chiar in tot piciorul sau doar in calcai. Circulatia sanguina poate fi perturbata, printre altele, de intarirea crescanda a arterelor, extinderea peretilor arteriali sau bolile vasculare inflamatorii. Fumatorii, persoanele supraponderale, diabeticii si persoanele cu hipertensiune arteriala sau niveluri de colesterol sunt deosebit de expuse riscului. Potrivit BNK, aproximativ 15 pana la 25% dintre persoanele cu varsta peste 65 de ani sunt afectate de HAP.

Prevenirea crampelor musculare: ce ajuta impotriva crampelor?

1. tannoy-speakers.com Magneziul

Cei care au tendinta de a avea crampe musculare in timpul exercitiilor aud adesea sfatul de a lua magneziu. „Se presupune ca magneziul ofera o anumita protectie impotriva crampelor musculare”, spune profesorul Herbert Lollgen de la Asociatia Germana a Medicilor Sportivi. Cu toate acestea, mineralul nu ofera securitate absoluta impotriva durerilor musculare. Sportivii si persoanele care sufera de crampe nocturne la gambe ar trebui, in general, sa consume suficiente minerale pentru a preveni crampele musculare. Tabletele de magneziu, de exemplu, ajuta. Painea integrala, leguminoasele si nucile contin, de asemenea, mult magneziu. nuclear-secrets.com  

2. Bea suficient

Ca masura preventiva, are sens sa bei suficient si, daca este necesar, sa apelezi la asa-numitele bauturi izotonice.



  • joci.ro
  • andreea ibacka
  • 5g
  • economica
  • pensule machiaj
  • vlad casino
  • futbin
  • mercedes cls
  • filelist.ro
  • olx galati
  • patria bank
  • universitatea craiova
  • spynews
  • merry christmas
  • horoscop diva
  • active news
  • teilor
  • rasunetul
  • starea natiei
  • gina





Cand vine vorba de apa minerala, merita cu siguranta sa aruncati o privire pe eticheta: apa buna pentru sport contine mai mult de 100 de miligrame de magneziu pe litru. Unii oameni se bazeaza pe consumul de sare de masa pentru echilibrul de sodiu in timpul exercitiilor fizice si amesteca putin din ea in bautura lor. Acest lucru poate ajuta cu siguranta, dar este mai mult pentru cei dur. In principiu, pulverizatoarele de suc si apa minerala sunt suficiente pentru exercitii fizice, deoarece contin si minerale. dentaldiagnosticservices.com

3.

Miscare Sporturile regulate de anduranta precum jogging, inotul, mersul pe jos sau ciclismul stimuleaza circulatia sangelui la nivelul picioarelor si previn crampele la nivelul gambelor si coapselor. Cu toate acestea, este important sa va asigurati ca compensati pierderea de lichide si minerale.

4. Exercitii regulate de intindere

Oricine sufera in mod regulat de crampe la gambe poate contracara acest lucru prin intinderea muschilor gambei. O modalitate de a va intinde gambele este sa pasiti in fata unui perete, sa indoiti piciorul din fata si sa apasati calcaiul din spate in podea pana cand simtiti o usoara tragere in gambe. www.liveyourpassion.in Alternativ, stati pe podea cu picioarele drepte si trageti degetele de la picioare in sus, astfel incat calcaiele nu mai ating podeaua.

5. Caldura

Pentru a preveni crampele nocturne la gambe, va poate ajuta sa va mentineti picioarele calde, punandu-va sosete calde sau asezandu-va picioarele pe o sticla cu apa fierbinte sau pe o perna de cires.

6. Dusuri

alternate Dusurile alternate regulate cu apa calda si rece pot preveni si crampele la gambe. Au un efect relaxant si antreneaza in acelasi timp venele. lawnmowerclass.com

7. Pantofi comozi

Evitati incaltamintea prea stramta si care va strange picioarele. De asemenea, ar trebui sa purtati mai rar pantofi cu toc inalt daca sunteti predispus la crampe, deoarece acestea pun o presiune suplimentara asupra muschilor gambei. Daca picioarele sunt nealiniate, branturile pot usura picioarele si pot ajuta la prevenirea crampelor.  

Tratament: amelioreaza crampele

Un bun aport de magneziu si lichide este necesar mai ales pentru a preveni crampele. Dar ce sa faci daca are crampe si doare? Exercitiile fizice ajuta la combaterea durerii musculare acute. www.flaaless.com „Este cel mai eficient sa intindeti imediat muschiul”, spune nutritionistul Karsten Kohler. Respiratia profunda si constienta este benefica.

Daca asta nu ajuta, incearca sa mergi incet inainte si inapoi. Caldura si un masaj usor pot oferi, de asemenea, usurare si relaxare muschilor. Si cum ramane cu tableta de magneziu aruncata rapid? „Poate ajuta in cazuri individuale”, a spus Kohler. Cu toate acestea, nu exista constatari de incredere in acest sens. ahaonline.org  

Crampe musculare la gambe : muschii gambei pot fi intinsi prin intinderea picioarelor in timp ce va culcati si tragand varful degetului de la picioare in sus. Aceasta intindere ajuta si in cazul in care partea din spate a coapsei are crampe. 

Lupte musculare la nivelul coapsei:  Daca partea din fata a coapsei este afectata, indoiti piciorul si apucati glezna cu mana. Acum trageti piciorul inapoi spre fund, impingeti-va pelvisul usor inainte si tineti genunchii impreuna. Foloseste cealalta mana pentru a te sprijini pe perete sau pe un scaun.

Crampe musculare la spate: Cel mai bun mod de a ameliora o crampe de spate este caldura. mytricareclaims.biz O baie fierbinte, unguent de incalzire sau o sticla cu apa fierbinte favorizeaza circulatia sangelui si relaxeaza muschii.

Crampe musculare la picior: In cazul unei crampe la picior, de obicei ajuta la tragerea ferma a piciorului cu mana. O baie de picioare sau un masaj pot ajuta, de asemenea, la ameliorarea spasmului. 

  • Crampe la picioare : cele mai frecvente cauze si ce ajuta

Terapie: medicamente si metode alternative

Daca durerea apare din nou si din nou, in ciuda masurilor preventive, ar trebui sa cereti medicului dumneavoastra sa clarifice cauzele.  Pe piata sunt disponibile medicamente speciale pe baza de prescriptie medicala care contin chinina pentru persoanele care sufera adesea de crampe musculare . Totusi, acestea pot fi asociate cu reactii adverse grave si nu trebuie luate de copii, adolescenti, femei insarcinate sau care alapteaza fara consultarea medicului. jaden-bio.com  

Cercetatorii din Gottingen lucreaza si la o terapie cu medicamente pentru epilepsie. Ce medicament pentru epilepsie ajuta in fiecare caz in parte si declanseaza cele mai mici efecte secundare, totusi, trebuie testat individual pentru fiecare pacient.

Nu exista aproape deloc abordari non-drog. La Universitatea Germana de Sport din Koln, cercetatorii au dat intamplator cu o posibila noua abordare terapeutica: stimularea electrica . Cand au investigat daca muschii cresc prin stimulare electrica (EMS), oamenii de stiinta din sport au observat ca pragul de stimul pentru crampele musculare creste ca efect secundar. 

  • Dieta : Cele mai bune alimente pentru muschi sanatosi

Cum se dezvolta o crampe?

Creierul controleaza contractia si relaxarea muschilor prin intermediul nervilor. www.psuaaup.net Un spasm muscular apare atunci cand aceasta transmisie controlata a semnalului este perturbata. Primele semne ale unei astfel de tulburari sunt zvacniri mici, involuntare, de exemplu la nivelul ochiului. Atunci sunt afectate doar fibrele musculare individuale, in timp ce un intreg manunchi de fibre musculare se contracta in cazul unei crampe.

Crampele pot aparea oriunde in corp. De cele mai multe ori sunt afectati muschii scheletici striati, in special coapsele, gambele, picioarele si mainile. Este controlat de sistemul nervos central. honda-research-institute.net In comparatie, muschii netezi nu pot fi controlati dupa bunul plac. Acestea includ, de exemplu, organe interne, cum ar fi intestinele sau vasele de sange. Dar acestea pot si crampe – de exemplu sub forma de crampe abdominale in cazul colicilor biliare. Exceptie este muschiul inimii, care nu poate avea crampe.

Daca crampele musculare apar pe tot corpul, se vorbeste de o criza generalizata , care este de obicei cauzata de febra, epilepsie sau meningita. Dependentii de droguri sau alcool pot dezvolta, de asemenea, convulsii generalizate in timpul sevrajului. atunyote.net

In functie de cat dureaza crampa musculara, se face o distinctie:

  • spasm muscular clonic: convulsii bruste in succesiune rapida
  • Spasm muscular tonic: contractie puternica permanenta a muschilor 
  • Mai ales perfida noaptea: ce ar trebui sa stii despre crampele la gambe
  • Dureri musculare: aceasta ajuta la combaterea crampelor musculare in timpul exercitiilor fizice
  • Nu este intotdeauna o deficienta de magneziu: evitati crampele musculare in timp ce faceti jogging

Crampe musculare in timpul sarcinii

Majoritatea femeilor se confrunta cu crampe regulate la gambe in timpul sarcinii. O deficienta de magneziu cauzata de modificarea hormonala si circulatia proasta a sangelui la nivelul picioarelor sunt principalele cauze. Pentru a preveni crampele, va recomandam o dieta bogata in magneziu si exercitii fizice regulate.