Cum va afecteaza anxietatea atentia

Cum va afecteaza anxietatea atentia

Simti ca nu te poti concentra pe nimic in acest moment? Nu esti singur. Anxietatea suplimentara cauzata de pandemia Covid-19 ne-a afectat memoria de lucru, spun specialistii.

W

Stim cu totii sentimentul: intri intr-o camera cu o misiune si apoi te opresti, confuz si putin dezamagit, realizand ca ai uitat complet de ce esti acolo. olx writeablog.net

In 2011, cercetatorii de la Universitatea Notre Dame au incercat sa-si dea seama de ce – au stabilit ca actiunea de a merge prin usa a provocat amnezia instantanee. Studiul lor a aratat ca creierul este conceput doar pentru a contine atat de multe informatii simultan, iar o schimbare de locatie functioneaza ca un declansator pentru a arunca unele date pentru a face loc pentru mai multe.

De cand a inceput raspandirea coronavirusului, am avut acel sentiment de a uita de ce sunt in bucatarie de zeci de ori pe zi. office shoes www.fastbookmarks.win De fapt, mi se pare aproape imposibil sa ma concentrez pe nimic. Nu pot pastra un numar de telefon in cap suficient de mult timp pentru a-l forma si este nevoie de vesnicie pentru a scrie un e-mail simplu. Incep o sarcina si sunt doar cateva minute inainte sa fiu distras. hanime youcoachhub3.godaddysites.com Productivitatea mea a scazut.

Nu sunt singura. Aproape fiecare persoana despre care am mentionat noua mea problema de preocupare se ocupa de probleme similare. ryanair nova-wiki.win Dintr-o data, este nevoie de un efort herculean pentru a face ceva substantial. „Sunt incredibil de ocupat”, a spus recent un prieten scriitor, „facand altceva decat mancaruri si facand plimbari”.

O situatie stresanta extrasa poate face ca sarcinile simple sa se simta mai dificile decat erau (Credit: Alamy)

Focalizare moale

Ceea ce se intampla este o defectiune a memoriei de lucru: capacitatea de a intelege informatiile primite, de a le forma intr-un gand coeziv si de a le tine suficient de mult timp pentru a face ceea ce aveti nevoie cu ea. la jumate 1pl.ru

„Ganditi-va la aceasta ca la platforma mentala pentru operatiile noastre cognitive, pentru ceea ce gandim acum”, spune Matti Laine, profesor de psihologie la Universitatea Abo Akademi din Finlanda. „Memoria de lucru este strans legata de atentie. Va concentrati asupra unei sarcini, a unui scop, a unei directive sau a unui comportament pe care doriti sa il realizati. meteo timisoara www.mrleffsclass.com

Cu alte cuvinte, memoria de lucru este capacitatea de a rationa in timp real si este o mare parte din ceea ce face creierul uman atat de puternic. Dar cercetarile au aratat ca circumstantele, ingrijorarea si anxietatea care se schimba rapid pot avea un impact semnificativ asupra capacitatii dvs. de concentrare. champions league 40-taraz.balabaqshasy.kz

„Cu mult inainte de pandemie, am finalizat un studiu online cu un grup mare de adulti americani care au completat chestionare de autoevaluare”, spune Laine. „Am vazut o tendinta de relatie negativa intre anxietate si memoria de lucru. Cu cat este mai mare anxietatea, cu atat este mai mica performanta memoriei de lucru. mfinante cui www.domination.ugu.pl ” Cand aveti o experienta acuta de anxietate – sa zicem, cineva care ameninta se indreapta in spatele vostru pe drumul spre casa in intuneric – inseamna ca s-ar putea sa aveti probleme sa va amintiti detaliile fetei lor. O situatie stresanta extrasa poate, de asemenea, distruge memoria de lucru, facand chiar si cele mai simple sarcini sa se simta mai dificile decat erau.

„Vorbim despre anxietate si stres care nu sunt acute”, spune Laine. vremea slatina www.pageglance.com „Este legat de un viitor profund incert. Nu stiti – continua vara aceasta, toamna asta? Nimeni nu stie. Ne conduce catre o situatie de anxietate mai cronica. pizza hut www.bonanza.com

In timp ce colecta date pentru un studiu inca nepublicat despre formarea memoriei de lucru in aceasta primavara, Laine spune ca el si echipa sa au intrebat aproximativ 200 de persoane din Marea Britanie si America de Nord daca au anxietate legata in mod specific de pandemie.

O lipsa de somn iti „distruge” memoria de lucru, spune Oliver Robinson de la University College London (Credit: Alamy)

„Am adaugat o intrebare cu privire la anxietatea pandemica, deoarece in acea perioada erau peste tot in stiri”, spune Laine. „Le-am cerut oamenilor sa-si raporteze nivelurile de anxietate pe o scara de la zero la zece, zece fiind„ ingrijorarea constanta care interfereaza cu activitatea zilnica ”. winrar www.instapaper.com



  • sephora
  • tion
  • fac
  • vremea vaslui
  • prosport
  • porhub
  • vk
  • cotidianul
  • ytb
  • marele pescar
  • e ziare
  • answear
  • my enel
  • drpciv
  • iphone 11
  • marelbo
  • giurgiuveanul
  • emag.ro
  • фейсбук
  • etoro





Valoarea medie, care cred ca este destul de mare, a fost de aproximativ 5,6. ”

In plus, Laine spune ca aceste cifre au aratat o corelatie clara intre acea anxietate legata de pandemie si scaderea performantei memoriei de lucru, desi pot exista mai multe mecanisme diferite pentru modul in care anxietatea, legata de pandemie sau altfel, intrerupe functia cognitiva. „Exista o idee ca cumva iti consuma capacitatea”, spune el. dex images.google.vu „Cand esti anxios, capul tau este plin de aceste ganduri, iar creierul tau este cumva partinitor si acorda mai multa atentie lucrurilor negative.”

Anxietatea sustinuta poate provoca si insomnie, explica Oliver Robinson de la Institutul de neurostiinte cognitive de la University College London. „Lipsa somnului este o modalitate foarte buna de a afecta memoria de lucru”, spune el. face delphi.larsbo.org „Daca nu dormi la fel de bine, acesta este un mod minunat de a-l distruge”.

Chiar daca nu sunteti constient in mod explicit ca sunteti mai la indemana, „este ceva pe care il prelucrati”, adauga Robinson. Problemele de memorie de lucru s-ar putea datora, in parte, unei incarcari cognitive care copleseste capacitatea creierului tau. filmexxx sting3d.xyz

Robinson explica faptul ca chiar si procesele cognitive simple, cum ar fi realizarea unei liste de cumparaturi, necesita acum mai multa inteligenta. „Acum, mai degraba decat sa ma gandesc:„ Voi alerga doar la magazin ”, va ganditi la ce aveti nevoie, la ce magazine sunt deschise si daca va fi sigur sa mergeti acolo. Sa presupunem ca creierul tau poate indeplini patru sarcini simultan. anre ilonochka.ru Acum, dintr-o data, exista 10 si nu puteti face niciuna dintre ele. ”

Duck-ul la magazine era o activitate banala. Acum, cu Covid-19, exista multi mai multi pasi in proces care cresc anxietatea si sarcina mentala (Credit: Alamy)

Castiguri ale creierului?



Vestea buna este ca va puteti exercita memoria de lucru. manuale digitale ace-wiki.win Exista o multime de „jocuri pe creier” acolo, dar jocul celor mai multe dintre ele, sunt de acord expertii, nu face de fapt nimic altceva decat sa te faca mai bun la acel joc. „Jocurile de antrenament cognitiv nu ma fac mai bine sa-mi amintesc lista de cumparaturi”, spune Robinson. „Este ca si cum ai incerca sa-i antrenezi pe oameni sa joace tenis facandu-i sa alerge. maxinfinite dom3online.ru

Cu toate acestea, un anumit tip de exercitiu de antrenament, numit spatele N, arata promitator in unele studii. Sarcina N-back este un pic ca jocul clasic Concentration, in care jucatorii trebuie sa gaseasca perechi de carti potrivite. Dar, in loc de perechi, exista un singur obiect care se misca in jurul plansei in forma de grila. yahoo clevertour.kz Jucatorii trebuie sa-si aminteasca pozitia obiectului printr-un anumit numar de ture – 1-spate, 2-spate si asa mai departe.

Daca jocul are un impact real asupra memoriei de lucru, ramane un pic controversat in comunitatea de neurostiinte, dar cateva runde va pot ajuta, de asemenea, sa renuntati la o anumita tensiune. La urma urmei, anxietatea este cea care provoaca in primul rand problema si ameliorarea care ar putea ajuta la rezolvarea unor probleme de concentrare. program protv vokgl.ru

Doriti sa obtineti o memorie de lucru mai buna? Petrecerea orelor pe sudoku probabil nu va ajuta (Credit: Alamy)

De obicei, in tratamentul terapeutic pentru anxietate, „ne bazam pe a le arata oamenilor ca lucrurile nu sunt atat de rele pe cat cred ei ca sunt”, spune Robinson. „In acest caz, nu poti folosi cu adevarat asta. Dar poti limita lucrurile care te fac sa te gandesti la asta. cfr calatori www.red-bookmarks.win

Cu alte cuvinte, repornirea memoriei de lucru poate insemna si reducerea consumului de stiri si luarea in considerare a unei pauze de pe retelele de socializare. Dar cel mai eficient lucru de facut ar putea fi pur si simplu sa te convingi ca este OK sa te lupti. 

„Sa-ti dai voie sa simti ca e OK sa nu te simti OK, paradoxal, te poate face mai OK. Daca pur si simplu te hotarasti, nu vei face nimic ”, spune Robinson. „Pur si simplu nu vei fi la fel de productiv si nu este nimic in neregula daca nu poti lucra la o capacitate de 100%: suntem inca in mijlocul unei pandemii”.