Categorii
Lifestyle

De ce Mindfulness este cheia inovarii in vremuri dificile

In perioade incerte ca acestea, liderii trebuie sa se bazeze pe profunzimea experientelor lor pe masura ce sunt testati in moduri noi. Conditiile provocatoare aduc oportunitati si este treaba mea ca lider sa lucrez cu echipa mea pentru a gasi noi oportunitati si a le aduce rapid pe piata.

Cand tot ce ne inconjoara se invarte in necunoscut, stiu ca inspiratia vine de la trasarea unui drum pozitiv, plin de speranta si productiv si apoi de a face pe toti sa se indrepte spre acea cale. Prea des, vad lideri care nu reusesc sa-si uneasca echipele intr-un mod semnificativ cu viteza si o tendinta de actiune – si asta poate duce la consecinte grave in vremuri tulburi.

O componenta importanta a conducerii constante a unei echipe cu pozitivitate si convingere este practicarea mindfulness. Nu a fost niciodata un instrument mai valoros decat acum. Pentru mine, atentia se refera in mod expres la a fi pe deplin constient, a accepta si a controla gandurile si sentimentele tale. Ca lider, aceasta disciplina este critica. Constat ca multi oameni trec ziua, permitandu-si gandurilor si sentimentelor sa alerge fara intrerupere, fara sa-si ia timp sa examineze si sa exercite orice control asupra acelei energii. Ceea ce va petreceti timpul gandindu-va si simtind va va consuma puterea, deci este foarte important sa fiti activi in alegerea a ceea ce permiteti. Aceste alegeri au un impact direct asupra perspectivelor, contributiilor si sanatatii dvs. in fiecare zi.

Dezvoltarea atentiei si a seninatatii in astfel de momente incerte necesita o actiune consecventa, dezvoltarea rigurozitatii personale si a ritualului. Urmatorii sunt cinci pasi pe care i-am folosit pentru a-mi hrani si a-mi consolida propria atentie:

Incepeti ziua cu reflectie si intentie. Modul in care va petreceti prima ora a zilei va determina modul in care va petreceti ziua. Luati zece minute sa stati, concentrati-va doar asupra dvs. si a propriei minti. Reflectati la ceea ce va provoaca, lasati sentimentele sa dispara de ieri sau orice a aparut dimineata si stabiliti-va intentiile pentru ziua respectiva. Acest timp nu ar trebui sa fie cheltuit pe liste de sarcini, ce trebuie sa faceti pentru ceilalti sau ce proiecte trebuie sa finalizati. De data aceasta este vorba de a va curata mintea de dezordine, de a reflecta la ceea ce doriti personal sa simtiti in acea zi si a modului in care intentionati sa actionati pe tot parcursul zilei ca o reflectare a ceea ce reprezentati si cine sunteti.

Dezvoltarea atentiei si a seninatatii in astfel de momente incerte necesita actiuni consecvente, dezvoltarea rigurozitatii personale si ritualului.

Fii organizat si structureaza-ti timpul. Trebuie sa am un plan pentru fiecare zi care sa-mi permita sa-mi structurez timpul cu intentie si organizare. Fiecare dintre noi are mai multe de realizat in orice zi decat putem realiza, asa ca a fi intentionat cu timpul tau este o extensie importanta a constientizarii. Reflectez asupra a ceea ce este cel mai important pentru mine si ma gandesc, de asemenea, la intalnirile sau angajamentele care ar putea fi dificile sau provocatoare, astfel incat sa le pot structura intr-un mod care sa imi permita sa fiu calm si prezent.

In timpul zilei, examineaza sentimentele cand se intampla. Nu experimentati doar sentimente fara reflectie. Cand simtiti orice emotie extrema, cum ar fi furia, iritarea sau exaltarea, retrageti-va din acel sentiment pentru o clipa, scoateti-va din experienta si ganditi-va la ceea ce o determina. Ajunge la radacina fiind sincer cu tine. Daca este un sentiment negativ – chiar trebuie sa-l simtiti mai mult? Puteti doar sa o recunoasteti, sa o eliberati si sa mergeti mai departe?

Faceti o pauza in mijlocul zilei pentru a face un pas inapoi si a va concentra asupra dumneavoastra. Traim intr-o lume atat de agitata de distragere a atentiei si nevoie imediata, incat consider ca ajuta sa iau cinci minute undeva la jumatatea zilei pentru a reflecta la modul in care ziua mea merge si se recentreaza. Daca am o zi grozava, imi reamintesc sa fiu recunoscator si sa ma gandesc cum sa le transmit celorlalti. Daca am o zi dificila, ma gandesc la ceea ce trebuie sa eliberez si la modul in care pot restabili un sentiment de calm, claritate si control care duce la o a doua jumatate a zilei mai buna. Niciunui dintre noi nu ni se promite nicio zi, asa ca ma concentrez pe a-mi oferi cea mai buna contributie in fiecare zi si, uneori, asta imi cere sa exercit disciplina mentala asupra gandurilor mele.

In timpul zilei, examineaza sentimentele cand se intampla. Nu experimentati doar sentimente fara reflectie.

Inchide-ti ziua cu un ritual negociabil. Sfarsitul zilei este la fel de important ca si inceputul si constat ca un ritual de seara imi poate pregati mintea si corpul pentru un somn odihnitor. Pentru mine, aceasta include 15 minute de meditatie intr-un spatiu special in acest scop. Experientele senzoriale sunt foarte legate de atentia mea, asa ca am un nebulizator calmant de lavanda si o ceasca de ceai negru decofeinizat cu lapte de soia vanilat. Acesta nu este un angajament de mare durata, dar ma obliga sa incetinesc, sa ma concentrez exclusiv pe propria reimprospatare mentala si sa ma asigur ca sunt in masura sa dorm. In perioadele de stres extrem, notez orice lucru care ma deranjeaza ca un mod ritual de a-mi da permisiunea sa-l eliberez, asa ca nu ma gandesc la asta in timp ce dorm. Pastrarea somnului odihnitor este atat de importanta.

Si, in calitate de lideri, nu este doar ceea ce faci pentru tine, ci ceea ce faci pentru altii care ar putea fi anxiosi. Gandirea intentionata la modul in care te prezinti pentru altii este o extensie a propriei tale atentii.

Gesturile mici conteaza. Cred ca exista multa putere in micul gest, iar astea nu sunt practicate suficient astazi. Notele scrise de mana, texte incurajatoare, aducerea cuiva a unei bauturi preferate, oferirea de a face ceva pentru persoana respectiva (cum ar fi ridicarea curatatoriei chimice sau vizionarea copiilor timp de o ora), toate acestea semnaleaza ca va ganditi la ele intr-un mod concret, va pasa si nu sunt singuri. Anxietatea poate fi foarte izolanta, deci aceasta este o modalitate excelenta de a sprijini usor conexiunea.

Oferindu-va sa stati impreuna – fie in persoana, fie practic – si sa fiti o casa de resonanta. Acesta este un moment minunat pentru a asculta si a sprijini – rezista doar la dorinta de a spune cuiva ce sa faca. Fraze de genul „te-ai gandit la …?” sau „ajuta-ma sa inteleg …?” poate fi important. Uneori, doar impartasirea unui ras sau o memorie comuna poate fi terapeutica. Dintr-o perspectiva mindfulness, aceasta este o oportunitate de a practica sa fii pe deplin prezent cu persoana respectiva si sa te concentrezi pe ceea ce ii serveste cel mai bine in acest moment.

Aduceti-va propriul punct de vedere pozitiv si oferiti context pentru modul in care va vedeti propria viata sau provocarile. Aceasta este o oportunitate de a impartasi moduri mici de a aduce pozitivitate in viata ta in fata unei provocari personale. Rezistati impulsului de a face comparatii sau de a da sfaturi pe baza experientei dvs., cu exceptia cazului in care este cautat in mod activ. Spuneti o poveste grozava care poate crea o conexiune si poate oferi context intr-un mod pozitiv. Daca va aflati personal intr-un spatiu negativ, nu aduceti asta cu voi si facilitati o mentalitate de „mizerie iubeste compania”. Practica dvs. personala de atentie ar trebui sa includa modul in care doriti sa va prezentati pentru ceilalti si ce doriti sa proiectati in lume.

Si, in calitate de lideri, nu este doar ceea ce faci pentru tine, ci ceea ce faci pentru altii care ar putea fi anxiosi.

Intr-o lume turbulenta, atentia este un instrument pe care fiecare dintre noi il poate folosi pentru a-si exercita propriul control si disciplina. Cu totii am auzit afirmatia: „Nu controlam ce ni se intampla, dar controlam raspunsul nostru”. Aceasta este o simpla declaratie de atentie. Mindfulness este expresia suprema a controlului a ceea ce ne dorim in viata noastra – incepand cu ceea ce alegem sa gandim si sa simtim.

Cand suntem dedicati unei abordari constiente pentru propriul comportament si leadership, cream pozitivitate, un sentiment de control si le reamintim tuturor ca de cele mai multe ori cele mai bune inovatii se nasc din vremuri dificile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *