Episodul 14 – Compresie – Recenzii de film Poly-ish

postat 14 iulie 2016, 23:32 de Joreth InnKeeper [actualizat 6 sept. 2018, 18:48]

Compersion  (2016)

Wow. Asadar, am facut-o in primele 4 episoade difuzate pana acum. Sunt izgonit. OK, in primul rand, aceasta este o noua serie difuzata pe o „noua retea digitala”, de asemenea YouTube. Enchant TV este numele retelei folosind YouTube ca canal sau mecanism de livrare. In al doilea rand, intreaga distributie este oameni de culoare. Cand a fost ultima data nenorocita ceva poli care a centrat experienta oamenilor de culoare? Creatoarea, Jackie J. Stone, spune ca doreste ca aceasta retea sa fie „acasa la o programare dinamica si creativa care evidentiaza complexitatile si povestile bogate si diverse ale oamenilor de culoare, in special ale femeilor.” Ceea ce ma aduce la al treilea punct, care este faptul ca trecerea la poliamorie pentru personaje este instigata de o femeie care vrea sa inceapa sa se intalneasca cu barbati.

FARA VANZARE UNICORNUL DUMNEZEU! Puteti spune cat de incantat sunt despre asta?

Toate acestea fac ca faptul ca este inca un cuplu hetero „sa-si deschida” casatoria lor pentru un compromis rezonabil pentru mine. Acest spectacol deja trece prin atatea alte trope culturale, incat sunt total dispus sa aud povestea asta din nou, pentru ca este povestita dintr-o perspectiva diferita. Totusi, acel cutero hetero „deschiderea” este inca un trope de care am sa ma plang, dar nu lasa acele plangeri sa te distraga de la reactia mea generala, care este ca mi-a placut pana acum acest spectacol. Aceste plangeri sunt cu adevarat despre trope in sine, nu neaparat acest spectacol.

In muma de medii YouTube pe care le-am analizat pana acum, m-am plans in mod constant cu privire la limitarile de timp ale mediului. Spun in continuare ca restrictia de timp de 10-15 minute face ca fiecare spectacol sa se simta grabit si parca s-ar sari peste complexitatea emotiilor pentru a ajunge la concluzia sau la punctul pe care vor sa-l faca. In mod absolut nu m-am simtit urmarind acest spectacol. Chiar daca este adevarat ca a fost nevoie de doar 4 episoade de pe YouTube pentru a obtine de la prima conversatie „draga, vreau sa vad alte persoane” pana la prima intalnire, am simtit ca scrierea si editarea scenariului au fost realizate si reusite sa transmite nuanta si complexitatea personajelor si prin ceea ce ar putea trece. A avea actori buni, cu siguranta, ajuta si el. Chiar am crezut furia, socul, raul de ambele parti,

Ceva care se refera de obicei este ca nimeni nu este implicat in productie. Producatorul a avut ideea de a face spectacolul dupa ce a intalnit un cuplu care isi intretine casatoria, mentinand totodata relatii romantice complete, pe langa sot. Nu am avut o inregistrare foarte buna, cu spectacole care incearca sa abordeze acest subiect fara o contributie directa a comunitatii poli. Cu toate acestea, in 4 episoade, simt ca distributia si echipajul iau acest proiect foarte in serios.

Spre deosebire de atrocitatea care este filmul 50 Shades, actorii par sa-si respecte si sa admire personajele si alegerile pe care le fac personajele, chiar daca actorii sunt noi in idei.

Acum, despre productie. Ce pot sa spun? Acest lucru a fost mai mult decat sa obtii un aparat foto decent, astfel incat sa nu para un film de acasa. In mod evident exista experienta aici, sau cel putin talent brut. Opera de camera a prezentat o buna utilizare a tehnicii de mana care reprezinta de obicei „intimitate” si „bruta” si „emotionala” fara a o folosi excesiv. Primul episod este in totalitate despre marea dezvaluire. Keena trebuie sa discute subiectul cu sotul ei de 15 ani, Josh. M-am indragostit de cea de-a doua scena, care este Keena avand un monolog personal care incearca sa obtina curajul sa o scoata pentru prima oara. Chiar am crezut frica ei. Chiar am crezut hotararea ei. Am crezut cu adevarat ca dihotomia ei de a se psihiza in a avea conversatia. Nu m-am „deschis” niciodata o relatie pentru ca am inceput poli ca persoana singura si m-am asigurat ca toate relatiile mele poli sunt deschise de la inceput, dar pentru acest moment, am simtit cu adevarat ca as fi putut fi in pozitia lui Keena. Intre actoria ei, scenariul si camera de lucru, am empatizat cu ea chiar de la inceput.

Apoi, cand Josh primeste ca bomba arunca asupra lui, reactia lui se simte naturala. Furia lui parea reala. Din nou, asta necesita o combinatie de actorie si scenariu. Puteti avea un actor bun care sa livreze linii neplacute si puteti avea un dialog cu adevarat bun, cu actiune neplacuta. Dar aceasta conversatie s-a simtit organica. Se simtea natural. S-a simtit real. La fel ca si cu Keena, de cand am ales poliamoria cand eram single, nu am avut niciodata pe cineva sa arunce o provocare mondiala in relatia mea pe termen lung, asa ca nu stiu cu adevarat cum este sa fii in pozitia lui Josh. Dar pentru acea scena, am simtit * socul si tradarea.

Modul in care a fost tratata cinematografia, implica faptul ca a trecut ceva timp intre episoade si ca evenimentele au avut loc in acel spatiu, astfel incat ajuta la constrangerile de timp si sentimentele de a „trece in graba” de lucrurile complicate. Folosind unele tehnici standard de realizare de filme precum taierea inainte si inapoi intre doua momente diferite, obtinem impresia unei povesti mai profunde decat vedem de fapt pe ecran. Exista o stiinta psihologica interesanta in spatele editarii de filme, dar care ar putea lua un semestru intreg de clase in care sa mergi cu adevarat. Este suficient sa spun, exista cateva sfaturi si trucuri standard pe care producatorii de filme le-au folosit si le-au rafinat de-a lungul anilor, care ne-au permis sa crestem ritmul intr-un film inca din primele zile ale realizarii filmului si lasam in continuare privitorul cu greutatea timpului si a impresiei. de nuanta si profunzime care se intampla pe ecran. Exista un episod al podcastului, numit Ghidul scepticilor catre univers, care a avut de fapt un profesionist in industria cinematografica, a vorbit despre stiinta din spatele editarii, asa ca daca sunteti interesat, puteti asculta asta. Dar nu vreau sa ma dezbrac prea mult. Le numesc „tehnici standard”, deoarece afacerea de divertisment le foloseste atat de des si atat de bine, incat majoritatea publicului nici macar nu le vad. Acea’

Dar, in special, seriile web lipsesc adesea unele dintre aceste metode incercate si adevarate. Deoarece noi spatii media precum YouTube si echipamente mai ieftine pot aduce mediul in mai multe maini decat pana acum, ceea ce este un lucru bun in general, de asemenea, de multe ori vedem dezavantajul de a lasa „doar oricine” sa faca filme – o lipsa de pricepere sau de cunostinte sau experienta despre ceea ce face mass-media populara, bine, popular. Dar, ca cineva * in * afacerea, am observat aici. Acest serial se simte mai mult ca o „emisiune TV obisnuita” sau „un film regulat” decat o multime de alte seriale web pe care le-am vazut. Nu ca nu m-am bucurat de alte serii web, dar pot simti o diferenta. O multime de timp, aceasta diferenta este determinata de „este un mediu diferit” si ar trebui sa ii oferim mai multa latitudine pentru a fi efectiv ** diferit. Parca atunci cand televiziunea a intrat pentru prima oara pe scena – nu am putut face aceleasi lucruri pe care le-au facut filmele si am ajuns sa inventam tot felul de divertisment diferite din cauza asta. Dar uneori, aceasta diferenta nu este altceva decat lipsa de cunostinte sau deprinderi cu privire la modul de a realiza tehnici eficiente sau * de ce * sunt eficiente si, prin urmare, utilizate, in primul rand. Nu stiu despre educatia sau experienta regizorului sau a echipajului, dar aceste episoade de pana acum * se simt * de parca stiu afacerea.

spoilere:

Acum, pentru cateva critici. Acest lucru va dezvalui niste spoileri, dar daca mergeti pe pagina YouTube pentru a viziona emisiunea si pentru a vedea titlurile fiecarui episod, nu este chiar atat de rasfat. Dar am de gand sa arponeze o singura conversatie intr-un singur episod, asa ca este un fel de rasfat. Pana la cel de-al patrulea episod, exista o acceptare de feluri. Daca ati vazut pana la cel de-al treilea episod sau ati citit toate titlurile, sau ati ghicit dupa numele emisiunii, atunci stiti ca in cele din urma, cuplul incearca sa inceapa sa se intalneasca cu alte persoane decat altele. Asadar, acum suntem in punctul in care datarea respectiva a primit unda verde. Printr-o serie de decupaje, vedem o parte din conversatie in care cuplul se muta in acceptare si planificare. Si iata critica mea:

Vreau sa reiterez aici ca aceasta nu este intr-adevar o critica a spectacolului in sine, ci a conceptului pe care spectacolul alege sa-l evidentieze. Cred ca, avand in vedere premisa unui cuplu care deschide o casatorie, aceasta este de fapt modalitatea corecta de a incepe aceasta calatorie pentru personaje tocmai pentru ca este atat de tipica. Se intampla, de asemenea, sa fie atat de „gresit”. Dar este o astfel de evolutie naturala pentru oamenii care exista intr-o cultura in care poliamoria nu este doar o alegere acceptabila printre multi, asa ca bineinteles personajele noastre de aici ar merge acolo. Sper doar ca in cele din urma vor invata cat de neetice si crude sunt tipurile de reguli pe care aleg sa le adopte. Vedem veto, vedem un acord de inchidere daca lucrurile devin dificile, vedem restrictii asupra comportamentului altor persoane, si vedem ca toate aceste reguli sunt facute fara aportul celorlalti oameni implicati. In graba pentru a „proteja casatoria”, vedem desconsiderarea prea-tipica si punerea relatiei inaintea oamenilor din relatie. Mi-am dorit atat de rau sa sar pe ecran si sa ii inmanez cuplului o copie a Legii drepturilor relatiei si mai mult de doi.

Cred ca am citit undeva ca toate filmarile s-au terminat deja, cel putin pentru acest prim sezon, asa ca probabil nu va fi de folos, dar sper ca regizorul va pune mana pe o copie de More Than Two si din The Game Changer, mai ales, si influenteaza scrierea sezoanelor viitoare. Nu am idee unde va trece aceasta poveste din trecut episodul 4 pentru ca nu este inca, dar judecand dupa traiectoria complet previzibila pana acum si faptul ca spectacolul de pana acum nu a incercat sa treaca peste toate lucrurile grele inca, ” Pariez ca cuplul nu sare in mod magic dintr-o ierarhie complet normala a privilegiilor de cuplu, frica directa catre o structura mai etica deschisa inainte de incheierea primului sezon. Pariez ca ne vor arata toate durerile in crestere si, prin urmare, vor avea inca mult spatiu de crescut in anotimpurile viitoare careCartea Game Changer poate influenta, daca regizorul o citeste.

Deci, in concluzie, am iubit, am iubit, am iubit primele episoade pe care le-am vazut, critici si toate. Presupun ca, la fel cum este putin probabil sa sari direct la o etica totala, total deschisa, fara probleme poliamorice, este probabil, de asemenea, putin probabil sa porneasca de la o examinare atat de sensibila si onesta a relatiilor deschise si sa se incheie pe un aspect acru, „poliamoria este condamnata pentru a nu reusi, aici urmariti aceasta epava a trenului pentru a vedea de ce „notati, mai ales avand in vedere titlul spectacolului Compersion . Asa ca, daca seria nu ma surprinde cu una dintre lectiile de moralitate obisnuite, cu degetele care se potrivesc impotriva non-monogamiei etice, voi merge inainte si voi declara ca acesta este, ambele, un element obligatoriu inclus in filmul Poly-ish Lista si spectacol obligatoriu.

Ai citit recenzii despre filmul Poly-ish, alaturi de gazda ta, Joreth, unde privesc prostiile, asa ca nu trebuie.