Excursii rapide: Anversul este o destinatie obligatorie pentru a vizita … dar pur si simplu nu chiar acum

(Nota editorului:  Aceasta postare a fost actualizata cu noi informatii dupa mai multe calatorii la Anvers. Aceasta este a doua dintr-o serie de excursii rapide, credem ca reflecta mai bine stilul de viata al expatului in Europa. Puteti citi prima transa, o calatorie rapida in Dusseldorf, aici. )

Una dintre cele mai bune parti ale stilului nostru de viata pentru expat este accesul instantaneu la orasele minunate ale Europei. Din pacate, avem tendinta de a ne ferma si de a merge la afaceri sau peste un weekend.

Exista orase care trebuie explorate (Paris, Berlin si Roma). Exista insa si orase in care poti avea o aventura grozava in cateva ore.

Asadar, am creat un alt tip de serie de calatorii care reflecta mai bine stilul nostru de viata al expatului decat povestea conventionala „am fost acolo o saptamana si a fost frumoasa”.

Urmatoarea oprire, Anvers.

Rar spunem asta, dar nu mergeti.

Inca.

ANTWERP QUICK TRIP (Toate fotografiile lui Terry Boyd pentru Dispatches Europe.)

Dupa cum am raportat anul trecut, Anversul este un oras in mijlocul celei mai mari schimbari din Europa … cu o mila.

Grupul nostru – co-CEO Cheryl Boyd, partener de afaceri Nancy Wellendorf Church si cu mine – ne-am indreptat spre Antwerp, la recomandarea prietenului si colegului nostru expat Charlie De Wilde, care a mers la universitate acolo si o iubeste.

Dar cand am incercat sa ajungem in garajul Jansplein din partea de nord a orasului, am descoperit ca drumurile literalmente fusesera eliminate. Okaaay.

Cand am ajuns in sfarsit la centrum (conducand cel putin o data gresit pe o strada cu sens unic), am descoperit ca Leien Boulevard lipseste prin mijlocul cartierului principal de afaceri.

Array

La vremea respectiva, nu puteai sa cobori in cartierul De Leien (numit si „Boulevard”), seria de strazi care leaga nordul Anversului cu sudul, intre Violierstraat si Maria Theresialei.

Wow.

Puteti vedea mai multe detalii aici despre diferitele faze de constructie.

MARTIE 2018 – CONSTRUCTIE INTRE ERTBORNSTRAAT VAN IN DISTRICTUL EINEN

IANUARIE 2019 – LINIILE TRAM SUNT IN LOC, PENTRU CA ESTE O NOUA SUPRAFETA DE STRA

Odata ce am parcat in garajul Diamant din spatele garii centrale, am plecat si am plecat.

Fata de orasele scandinave elegante, cum ar fi Stockholm, sau orase olandeze precum Den Haag si Utrecht, Anversul nu face o prima impresie grozava. Este cam agitat in jurul garii centrale cand intri in cartierul Diamond, unde poate fi centrata 80% din diferitele parti ale comertului mondial cu diamante – taiere, lustruire si distributie en-gros. Pana nu mergeti pana la vest in elegantul Oras Vechi din jurul Catedralei Maicii Domnului, puteti vedea cat de splendid este acest oras.

In primul rand, Districtul Diamant: Acesta este centrul comunitatilor evreiesti si libaneze maronite din Anvers, care controleaza cea mai mare parte a afacerii. Acest lucru ofera Antwerp, probabil cel mai mixt oras din Europa din spatele Marsiliei, un zgomot exotic in timp ce vedeti grupuri de barbati si baieti din diferitele comunitati ultra-ortodoxe care poarta palariile de blana distincte din Hasidim Satmar si Lubavitcher Hasidim si imbracaminte literalmente din Polonia din secolul al XVII-lea si Ungaria.

Ca evreu american etnic, mi-am dat seama brusc cat de ne-evreiesc sunt cu adevarat. Si ne-am dat seama realizand cat de omogen (citit „alb”) Olanda este comparat cu Belgia.

Statia centrala de tren

Farmecul discret al burgheziei

Mersul spre nord din districtul Diamond va duce direct la Koningin Astridplein, in inima districtului comercial Anvers. Pe aceasta piata se afla gradina zoologica si fatada bizara din Antwerpen-Centraal, gara centrala. Nu puteti rata arhitectura sa eclectica belgiana cu un exterior care, dupa Haussmann Paris, se intalneste cu Hogwarts, toate turnurile si arcadele pilaster.

Cand intri in gara in sine, descoperiti ca Anversul are un factor „wow” ramas de la sfarsitul secolului al XIX-lea si inceputul secolului XX, unul dintre numeroasele perioade de boom istorice ale acestui port.

LE ROYAL CAFE

Statia este cavernoasa, ornamentata si nebuna. Urcati scarile din dreapta intrarii principale si sunteti la Le Royal Cafe, unul dintre acele locuri unde trebuie doar sa va lasati ambivalenta „Sunt un aventurier expat” la usa si sa o experimentati ca pe un prost turist.

Piesa centrala este un ceas urias inconjurat de creturi aurite, arcade si doua oglinzi uriase cu doua etaje. Exista mai multe adaugari recente incongruente, inclusiv o cabina de luat masa centrala si un bar iluminat.

Cheryl a primit un „sandwich crocant”, un fel de lavash umplut cu salata si Nancy si cu mine am obtinut vin. Mancarea a fost buna, la fel ca si vinul, iar fila a ajuns la poate 50 de euro, deci nu a fost ieftina. Dar mancarea si bautul sunt chiar aici. Acesta este un loc in care incepeti sa intelegeti cat de fascinant trebuie sa fi fost sa faci parte din inaltul burgheziei din 1910, sa zicem.

Vorbind despre burghezie, desi aceasta este Belgia, Anvers are mult mai mult un sentiment parizian decat oricare dintre celelalte orase din regiune, chiar Bruxelles.

Bulevardele largi, arhitectura si curtile de pe cartierul comercial principal va intreaba daca ar fi trebuit sa faceti un viraj la stanga la Albuquerque … iar apoi te ratacesti in Chinatown.

Chiar peste Koningin Astridplein de la gradina zoologica si gara centrala se afla blocuri de restaurante chinezesti autentice, pana la ratele din Beijing, atarnate in ferestre, precum si pe pietele asiatice si indiene. Nu puteti rata arcul urias chinezesc de la intrare si merita o excursie la Anvers doar pentru asta.

Daca aveti copii, gradina zoologica din Anvers este un alt motiv excelent pentru a vizita. Adaugati la asta totul, de la cumparaturi grozave pana la tururi in al doilea port ca marime din spatele Rotterdam-ului din apropiere.

Nu chiar acum …

Asa cum am spus in prima noastra postare Quick Trips, mergem in orase pentru cinci experiente si toate sunt aici.

1 – Muzee / gradini zoologice

2 – Cumparaturi

3 – Mancare si baut

4 – Generalul care se inchide

5 – Ambianta / arhitectura

Deci, sa vedem cum tarifele Antwerp:

Muzee / Zoo – 9 din 10

Anversul are una dintre cele mai bune gradini zoologice din Europa. Am vizitat prima data in 2004 si a fost grozav. Ceea ce a fost si mai bine – unul dintre docenti a sfarsit oferindu-ne un tur privat in spatele scenei din casa girafei. Cand ne-am intors luna trecuta, gradina zoologica era plina de activitati si oameni.

Este o gradina zoologica din 175 de ani – una dintre cele mai vechi din lume – deci nu este la fel de moderna ca cea mai buna din Europa, precum Basel si Tiergarten Schoenbrunn din Viena. Dar este actualizat constant, cu o multime de atractii minunate, cum ar fi noua gradina interioara de fluturi.

Ca orice alt oras european, Anversul are muzee si culturi grozave. Una dintre cele mai noi destinatii din Anvers este Museum ann de Stroom sau MAS. Acest lucru este nou, cum ar fi Louvre din Belgia.

Ei ca:

• are 10 etaje inaltime, cu o punte de observare pe partea de sus

• are 5.700 m² (60.000 de metri patrati) de spatiu expozitional

• primeste 650.000 de vizitatori anual

• are 500.000 de piese de colectie schimbatoare

Restaurant si baut – 9 din 10

Ca in fiecare oras european, mancarea este o arta, iar masa este o experienta. DAR, Anvers are ceva multe alte orase … un Chinatown autentic – singurul din Belgia – pe Van Wesenbekestraat chiar la marginea pietei centrale si a cartierului comercial principal.

M-am intors la notele mele scrise pe fuga, unde am scris scrise ecstatic, cum ar fi „prepelita prajita cu piper si sare!”; „Rata si coaste afumate!”; „Du-te inapoi la restaurantul Lung Wah!” si „bacanie dupa bacanie cu pungi toate in mandarine!” Atatea semne de exclamatie, atat de putin timp.

Ne-am intors la Craciun, apoi din nou la Anul Nou, mancand in Chinatown de ambele ori. Fang’s si China Star au ambele mancaruri fabuloase si pagini si pagini de oferte variind de la cativa euro pentru aperitive la 25 de euro, plus pentru rata din Beijing si alte delicatese. Un pranz imens – cel putin opt feluri de mancare in toto – pentru patru cu bere la Fang’s a ajuns la 60 de euro! Daca vrei atmosfera, mergi cu China Star. Daca vrei sa mananci acolo unde mananca localul, Fang’s are doar cateva mese.

Nici macar nu am ajuns la berile belgiene …

ORASUL VECHI LA CRACIUN

Ambianta / arhitectura – 9 din 10

Desi Anversul, ca Rotterdam, a fost bombardat in timpul celui de-al doilea razboi mondial, este mult mai intact decat Rotterdam. Ei bine, a fost pana cand au inceput mai multe proiecte simultane in 2017, inclusiv Proiectul Ringland si Oosterweel Link.

Asadar, acesta este un oras al viitorului … cu o circulatie mai buna de transport si aceeasi arhitectura belgiana interesanta fin de siecle .

Cu toate acestea, daca iubesti cladirile fin-de-cercul Belle-Epoque / Beaux-Arts si Medieval, acesta este orasul tau.

Strazile comerciale sunt elegante, cu usile inalte cu doua etaje care duc spre niste curte linistite si curti. Multe dintre cele mai bune magazine se afla in cladirile Beaux-Arts, iar Palais op de Meir este un complex palat vechi de 350 de ani, care gazduieste acum un sutien, un chocolatier / instalatie de productie, un spatiu pentru evenimente si un design interior. magazin.

Apoi este Orasul Vechi, cu cladiri care dateaza din secolul al XIII-lea. Puteti vorbi despre Brugge tot ce doriti si este frumos. Dar acesta este un oras viu magnific, nu un muzeu.

Zonele derulate din jurul marginii impiedica scorul de 10.

FAIT D’ANVERS

Cumparaturi – 8 din 10

Dusseldorf are Mila de materialism din Konigsallee, iar Paris are Champions-Ellysees. Anvers nu prea are nimic de comparat. Desi zona Schuttershofstraat din Wilde Zee are un magazin Hermes si alti retaileri de top.

Mall-ul Stadfeestzaal este destul de uimitor. Acest mall urban are aproximativ 40 de magazine, inclusiv un Urban Outfitters, pe care nu il vezi in fiecare zi in Europa. De asemenea, are Fait d’Anvers, deasupra, o arena de mancare daca a existat vreodata un… parte, un restaurant, o parte infasurata si toate sub o cupola de aur. Aproape ca trebuie sa-l vedeti pentru a intelege … motiv pentru care am inclus o instantanee.

General agatat – 7 din 10

Experienta noastra este ca oamenii din Anvers – si in Belgia in ansamblu – tind sa fie mai rezervati decat in ​​cazul in care locuim in Olanda. Acestea fiind spuse, am intalnit un tanar cuplu cu flamand de 20 de ani, care s-a aruncat sfidator pe canapele mari de la intrarea in Cafe Imperial, acest restaurant si cafenea imposibil de grozav, cu o curte frumoasa care face parte din complexul Palais op de Meir.

Ne-a placut stilul lor.

Ne-au spus ca gasesc Anversul mai distractiv decat Bruxelles, mai plin de viata si mai plin de viata. Nu au fost multumiti de multiple proiecte de constructie care s-au lovit de toate la un moment dat, dar au considerat ca ar putea fi mai bine doar sa o treaca. Data finalizarii lor a fost 2019, dar „suntem sceptici”, a spus tanarul.

– Pare a fi pentru totdeauna, a spus tanara.

Prietenii nostri olandezi spun ca belgienii sunt – in ciuda faptului ca sunt alaturi – oamenii le plac cel putin. Mai mult o atitudine romantica / franceza, iar Anversul are o insuflire franceza.

Bonus – Moda

Anversul nu este doar un centru de diamante si un port important. Este, de asemenea, un centru de moda. In anii 90, The Antwerp Six a ajuns sa redefineasca moda europeana, nu doar un lucru francez si italian. Cel mai cunoscut dintre cele sase este Dries Van Noten, care intretine un atelier in Anvers.

Bonus bonus – Gara centrala are o duzina de concepte de vanzare cu amanunt interesante, printre care The Play Ground, o cafenea in care adolescentii se aduna pentru a juca carti, jocuri de masa si sah. O respingere a berii in era digitala?

THUMBS UP TO THUMBS DOWN?

Sase degetele entuziasti in sus. Acesta este un oras pe care nu il putem opri in vizita, iar fiica noastra a mers cu prietenii ei din scoala internationala pentru cateva zile dupa absolvire.

In general, Belgia primeste un rap rap ca destinatie de nerecuperat in comparatie cu Franta. Si poate asa este.

Dar Belgia este afectata in mijlocul celei mai mari concentratii de expati din Europa, de la Amsterdam la Paris. Evaluam Anversul, impreuna cu Ghent si Brugge, ca fiind cele mai satisfacatoare locuri pentru a petrece o zi, un weekend sau o saptamana.