Lumina albastra este cu adevarat ceea ce te tine treaz?

Lumina joaca un rol crucial in reglarea multor procese interne ale corpului, inclusiv ritmurile circadiene care guverneaza somnul. polskie porno In randul lucratorilor din schimbul de noapte, oboseala, insomnia si deficientele de performanta sunt atat de frecvente incat expertii au inventat termenul „tulburare de munca in schimburi” pentru a incapsula simptomele. zahia porno Cercetarile au legat chiar unele forme de cancer si boli de inima de intreruperile interne care decurg din ignorarea indicatiilor de somn-veghe ale soarelui. legale porno

Asadar, are sens ca tinerea unui dispozitiv care emite lumina la cativa centimetri de globii oculari ar perturba somnul. 69 porno Si exista unele dovezi care sa sustina aceasta teorie. free video porno Studiile au aratat ca expunerea unei persoane la lumina albastra – un tip de lumina cu lungime de unda scurta emisa in mod obisnuit de dispozitivele digitale – poate suprima eliberarea de organism a melatoninei, un hormon care ajuta la reglarea somnului. porno chien Si cercetarile de la Harvard Medical School au descoperit ca oamenii care citesc carti traditionale din hartie adorm mai repede si se simt mai alertati in dimineata urmatoare decat cei care se culca cu un e-reader. cindy lopes porno

Expertii spun ca lumina albastra nu este singurul lucru – sau chiar principalul – care leaga utilizarea dispozitivului dvs. porno perf de culcare de problemele de somn. porno sleeping

Un filtru de blocare a luminii albastre sau unul dintre acele programe de iluminare a luminii incorporate in majoritatea smartphone-urilor ar trebui sa elimine orice risc de somn, nu? Aceasta ar fi o solutie convenabila (in special pentru producatorii de dispozitive si vanzatorii de aplicatii care doresc sa ramaneti lipiti de ecranele dvs. coq nu porno ), expertii spun ca lumina albastra nu este singurul lucru – sau chiar principalul lucru – care leaga utilizarea dispozitivului dvs. fist porno de culcare de problemele de somn. sibel kekilli porno . porno anna polina

„Pe baza cercetarilor mele si a celorlalti, am constatat in mod constant ca lumina imbogatita cu albastru de pe ecranele testate intr-o singura noapte intr-un laborator de somn nu afecteaza somnul”, spune Michael Gradisar, cercetator al somnului si profesor de psihologie la Flinders Universitatea din Australia. porno plage Desi nu exclude ideea ca lumina albastra poate respinge somnul, Gradisar spune ca este mai probabil ca dispozitivele „indirect” sa respinga somnul, mentinand oamenii activi si alertati in perioadele in care, in mod normal, se vor intoarce la culcare. videos porno free

Nu toate dispozitivele sunt create egal. porno gasy „Dispozitivele interactive” – si anume smartphone-urile, computerele si jocurile video – „sunt mai susceptibile de a fi asociate cu persoanele cu dificultati de adormire”, spune Gradisar, citand un studiu de somn pe scara larga pe care l-a coautor, pe baza datelor la nivel national colectate de Fundatia Nationala a Somnului. film porno perfect Pe de alta parte, el spune ca exista „o relatie aproape zero” intre a te uita la televizor si a dormi. video porno free „Acest lucru se poate datora faptului ca televizorul este un dispozitiv pasiv”, spune Gradiser. porno ado gay „Nu exista nicio interactiune reala cu ceea ce se intampla pe ecran. liste films porno



  • shemale porno
  • porno alpha france
  • adeline lange porno
  • vagin porno
  • porno alternatif
  • disney porno
  • porno gay noir
  • porno gay ttbm
  • xxl porno
  • mormon porno
  • porno viol
  • porno club
  • porno gay muscle
  • porno xxl
  • porno italia
  • porno hetero
  • bande dessinée porno
  • telecharger film porno
  • porno 300
  • porno vietnam





Alti cercetatori sunt de acord. „Aproape tot ceea ce facem pe telefoane si tablete este stimulant, in special pe retelele sociale, mesaje text, e-mail si cumparaturi online”, spune Jean Twenge, profesor de psihologie la Universitatea de Stat din San Diego si autor al iGen , o carte care examineaza relatia dintre adolescenti si tehnologie.

Twenge spune ca retelele de socializare si alte activitati pe smartphone tind sa stimuleze ruminarea – sau probleme cu inchiderea gandurilor noastre. „Este prea usor sa te gandesti la textul prietenului tau, la e-mailul frustrant de la serviciu sau la comentariile de pe postarea ta de pe Facebook”, spune ea. Subliniind despre stirile pe care tocmai le-ati citit sau daca ati facut alegerea corecta in timp ce faceti cumparaturi online, va puteti mentine creierul agitat. „Nimic din toate acestea nu favorizeaza somnul noaptea”, adauga Twenge.

Este greu sa gasesti un expert in somn care sa nu recomande alungarea tuturor dispozitivelor mobile din dormitor.

Cercetarile lui Twenge releva faptul ca, printre adolescenti, utilizarea dispozitivelor si timpul petrecut pe retelele de socializare sunt ambele asociate cu un somn slab. Aceleasi tendinte apar in opera lui Gradisar; in comparatie cu adultii, tinerii sunt mai predispusi sa mearga la culcare cu telefoanele lor si sa aiba un somn insuficient.

Pentru multi americani, alertele de la mijlocul noptii sunt o sursa obisnuita de perturbare a somnului. Gradisar si colegii sai au descoperit ca, printre persoanele care isi folosesc telefonul mobil chiar inainte de culcare, 57 la suta isi lasa sunetele aprinse, iar unul din 10 americani raporteaza ca este trezit de zgomote sau alerte cel putin cateva nopti pe saptamana.

Presupunand ca sunteti in cautarea solutiilor pentru aceasta problema, raspunsul este evident (desi poate nu este usor): stati departe de ecrane in timpul orei inainte de culcare. „Utilizarea ecranelor electronice inainte de culcare este probabil cea mai mare problema pe care o vedem”, spune Judith Owens, MD, director de medicina pentru somn la Boston Children’s Hospital. De fapt, este greu sa gasesti un expert in somn care sa nu recomande alungarea tuturor dispozitivelor mobile din dormitor. („Nu aveti nevoie de un ceas cu alarma de 800 USD” este o abstractie obisnuita. ) O exceptie de la aceasta regula: Unii cititori electronici – presupunand ca ii folositi pentru a citi carti, nu pentru a naviga sau cumpara – ar trebui sa fie in siguranta, deoarece sunt asemanatoare cu citirea unei carti.

Ar fi frumos daca numai lumina albastra ar fi de vina pentru problemele legate de somn legate de dispozitive. Dar comentariul prietenului tau despre fluxul tau Instagram sau acel e-mail infuriat de la seful tau este probabil la fel de mult, daca nu chiar mai mult, de vina.