Nuci: Aceste tipuri sunt deosebit de sanatoase

Nucile au un procent mare de grasimi – dar sunt totusi foarte sanatoase. Ele intaresc inima, promoveaza concentrarea si scad nivelul de colesterol. Dar ce nuca poate inscrie cu ce efect?

Prezentare generala
  • Ce sunt de fapt nucile „adevarate”?
  • Castane
  • Alune de padure
  • Nuci
  • Macadamia
  • Migdale
  • arahide
  • Fistic si caju
  • nuci braziliene
  • Nuci pecan

Nucile au o compozitie buna de acizi grasi si, prin urmare, sunt foarte sanatoase, in ciuda continutului lor ridicat de grasimi. Contin acizi grasi mononesaturati si polinesaturati – acestia sunt considerati a fi cei „sanatosi” si, de asemenea, se presupune ca previn bolile de inima intr-o anumita masura. jbwgroupinc.net Prin urmare, expertii in nutritie recomanda sa consumati o portie de nuci pe zi. Aproximativ 25 de grame corespund unei portii, care este aproximativ o mana.

Nucile fac parte din punct de vedere botanic din fructe, dar contin putina apa, dar mai multe grasimi, proteine, carbohidrati si fibre. In plus, exista potasiu, sodiu, magneziu, fosfor, minerale si vitamine – in special vitamine din grupa B si vitamina E. www.fruitsonline.com Cand sunt consumate cu moderatie, nucile imbogatesc meniul ca nutrienti valorosi.

Fapte interesante despre nuci

Seria foto cu 12 poze

Ce sunt de fapt nucile „adevarate”?

In limbajul colocvial, multe samburi, leguminoase, fructe cu samburi si fructe capsule sunt considerate incorect nuci. Arahida, de exemplu, este de fapt o leguminoasa, chiar daca, spre deosebire de alte leguminoase, coaja ei ramane inchisa.

In sens botanic, nucile „adevarate” au trei straturi lemnoase ca perete de fructe. 99bottlesofbeads.com Cad inchise din copac, motiv pentru care inchid fructe. Nucile „adevarate” in sens botanic includ, de exemplu:

  • Alune de padure
  • Nuci de macadamia
  • Castane
  • Nuci

Castane: nuci pentru linia subtire

Castane: apartin grupului de nuci cu continut scazut de calorii. Cu gustul lor de nuca, dulce, castanele sunt folosite in multe feluri in bucatarie. (Sursa: Ulrich Roth / imagini imago)

Castanele stimuleaza digestia datorita fibrelor pe care le contin. www.martensmoving.com Vitaminele C si E protejeaza celulele organismului ca captatori de radicali. Datorita continutului lor ridicat de amidon si gustului lor asemanator cu cartofii, castanele sunt foarte satioase si, prin urmare, sunt adesea folosite ca ingredient in supe, vanat si mancaruri din carne de pasare. Carbohidratii tai cresc nivelul de serotonina si iti ridica moralul.

  • Castane, castane dulci, castane: care este diferenta?

In plus, cultivarea speciala a castanului dulce nu contine aproape deloc grasime si, prin urmare, nu ofera nici macar jumatate din cate calorii decat migdalele sau alunele. www.mcwealthmanagement.com Acest lucru face ca castanele sa fie una dintre nucile cu cele mai scazute calorii de departe.

Alune: Pachete mici de energie

Alune: sunt una dintre nucile „adevarate”. Nucile sparte trebuie pastrate intr-un loc racoros si intunecat. (Sursa: imagini blickwinkel / imago)

Alunele sunt unul dintre cele mai vechi tipuri de nuci din Europa. mod-o-doc.com Deoarece planta este foarte robusta, s-a raspandit pe scara larga in gradinile germane. Pe langa acizii grasi sanatosi si zinc, alunele contin o cantitate deosebit de mare de vitamina E, care protejeaza celulele organismului de influentele nocive. Alunele contin minerale precum calciu, fosfor si fier, precum si multe fibre si substante fitochimice care determina digestia.

Alunele sunt, de asemenea, considerate un aliment puternic. kulai.com Au aproximativ 60% grasime, dar apoi constau in aproape 40% proteine. Si deoarece proteinele sunt bune pentru construirea muschilor si pentru a furniza energie muschilor, alunele pot oferi organismului un anumit impuls de energie.

Nuci: sanatoase cu moderatie

Nuci: uneori sunt greu de spart. Apoi ar trebui sa mearga la congelator. www.tangophone.com Dupa o ora, temperaturile de inghet schimba structura cojii – si apoi aproape orice nuca poate fi crapata. (Sursa: imagini blickwinkel / imago)

Una dintre cele mai cunoscute nuci este nuca. Acidul alfa-linolenic continut – ALA pe scurt – un acid gras omega-3, are un efect pozitiv asupra nivelului de colesterol, intareste inima si are efect antiinflamator. In plus, nuca contine o multime de proteine ​​si o multime de triptofan, care nu numai ca are un efect calmant, dar este si transformata in serotonina in organism si imbunatateste starea de spirit. johntheputertutor.com

Continutul ridicat de zinc, care este important pentru sistemul imunitar, trebuie de asemenea subliniat. Dar nucile iti pot afecta greutatea pe termen lung, pana la urma, aceste nuci au si un continut de grasime de 60 la suta. Prin urmare: savurati doar cu moderatie.

Macadamia: regina nucilor

Nuca de Macadamia: Este greu de spart. nydiamondsyndicate.com Cel mai bun mod de a face acest lucru este cu un spargator de nuci cu un fir, unde nuca se afla intr-un fel de buzunar – apoi rasuciti stiftul de metal bucata cu bucata pana cand coaja se rupe. (Sursa: imagini blickwinkel / imago)

Nuca de macadamia este numita si „regina nucilor” datorita gustului fin si pretului ridicat. Are tot ce caracterizeaza o nuca clasica: o coaja tare, un miez gustos, o aroma de nuca si multi acizi grasi nesaturati.

Sfat: 100 de grame au aproximativ 700 de calorii, asa ca ar trebui sa te bucuri de gustare doar cu moderatie. dqe.dunhamlawreview.com



  • massimo dutti
  • sentimente.ro
  • metrou harta
  • judecatoria sector 3
  • mango outlet
  • ebihoreanul
  • meteo targoviste
  • sinaia
  • makeup shop
  • exclusivity
  • animekage
  • aradon arad
  • nike air force
  • pepco catalog
  • delia matache
  • blockchain
  • buna ziua iasi
  • monitorul oficial
  • sentimente
  • fise de colorat






La aproximativ 76 la suta, nucile moi au cel mai mare continut de grasime dintre nuci. De asemenea, contin multe vitamine B si vitamina E, care pot preveni bolile vasculare.

  • Nuci de macadamia: utilizare, calorii si altele.

Migdale: un ingredient apreciat pentru copt

Migdale: pot fi consumate crude sau prajite, netratate sau sarate. smithkeene.com (Sursa: Westend61 / imagini imago)

Migdalele populare nu sunt nuci, ci fructe cu samburi. Acestea pot ajuta la reducerea inflamatiei la nivelul tractului gastro-intestinal si sustin functiile inimii, nervoase si musculare. Se spune ca fructele cu samburi au, de asemenea, un efect de scadere a colesterolului.

Sfat: migdalele contin si cantitati mari de acid folic, care este deosebit de important in timpul sarcinii. www.aroundtheglobetravel.com

Migdalele sunt, de asemenea, bogate in vitaminele B2 si E. Vitamina B2 joaca, printre altele, un rol important in apararea impotriva bolilor. Atentie la migdalele amare: deoarece contin multa acid cianhidric, nu trebuie sa le consumati crude. Dar sunt potrivite pentru gatit si coacere. www.geesepolice.net

Arahide: Leguminoase cu multe proteine

Arahide: Ca sa nu mananci atat de multe, cel mai bine este sa le cumperi cu coaja lor. Acest lucru incetineste putin, deoarece nucile trebuie mai intai decojite din coaja. (Sursa: Westend61 / imagini imago)

Desi nu sunt nici nuci, alunele contin acizii grasi nesaturati tipici, care au un efect pozitiv asupra sistemului cardiovascular. Substanta continuta de triptofan are un efect calmant asupra organismului si poate astfel favoriza un somn linistit. www.findtreatment.org

Dintre toate nucile, alunele ofera cea mai mare vitamina B3. Este considerat un „tonic nervos” natural si are o functie importanta in metabolism. Vitamina B3 scade nivelul colesterolului, dilata vasele de sange si poate ameliora tulburarile circulatorii.

Cu 25% proteine ​​la 100 de grame, alunele sunt, de asemenea, surse ideale de proteine. servicewithoutservants.com Acidul folic pe care il contine este important in timpul sarcinii pentru a sprijini dezvoltarea embrionului.

Fistic si caju: bune pentru nervi si oase

Fistic: pot fi recunoscuti dupa culoarea lor verde. Daca le cumparati cu carcasa pusa, cat mai multe dintre ele ar fi trebuit sa se deschida la cusatura. Este important ca acestea sa nu miroase a mucegai sau sa nu para vechi. www.restavracije-gostilne.si (Sursa: CTK Photo / imagini imago)

Fisticul si caju au in mare parte ingrediente diferite, ceea ce le face un amestec bun. Pe langa acizii grasi nesaturati, nucile caju contin proteine, vitamine B, potasiu, magneziu si fier. Aceste ingrediente pot ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare. In plus, asigura nervi puternici si maresc performanta creierului. monsterlinks.com

Pe langa proteinele vegetale, fisticul contine si minerale importante precum potasiu, calciu si fosfor. Acest lucru intareste oasele si dintii si scade nivelul de colesterol.

Nuci braziliene: bogate in seleniu

Nuci de Brazilia: Forma lor aminteste de feliile de portocala. Zece pana la 20 de nuci stau in forma de evantai intr-un fruct. www.transitpoint.net Samburii au gust putin pamantesc. (Sursa: Westend61 / imagini imago)

Poate cel mai important ingredient care face nucile braziliene sanatoase este proportia mare de seleniu. Oligoelementul leaga metalele grele, de exemplu, ar trebui sa detoxifice organismul si se presupune ca il protejeaza de cancer.

Nucile braziliene contin si numeroase minerale precum fier, zinc, calciu si magneziu. e-pests.com Printre altele, acestea sunt importante pentru sanatatea oaselor si a dintilor. Afla de ce nu ar trebui sa mananci prea multe nuci braziliene aici.

Nucile pecan: bune pentru muschi si nervi

Nucile pecan: provin din familia nucilor. Cu toate acestea, sunt mai blande, mai dulci si mai moi decat nuca. (Sursa: Shotshop / imagini imago)

  • Adevarate miracole nutritionale: de ce toata lumea ar trebui sa manance o mana de nuci in fiecare zi
  • Creierul este pacalit: de aceea nucile ar trebui sa te ajute sa slabesti
  • Tactica uimitoare: Alunele cresc cu adevarat in pamant?

Nucile pecan contin minerale valoroase precum magneziu, fier, potasiu, fosfor si calciu, care sustin diverse functii metabolice si au un efect pozitiv asupra oaselor si dintilor, printre altele.

Proteinele abundente, impreuna cu vitaminele B, asigura sanatatea muschilor si a nervilor. Vitamina A sustine membranele mucoase si ochii.

Surse folosite:

  • Cercetare proprie
  • Agentia de stiri dpa