Recenzie Selma: primul film de cinci stele din anul

Selma se uita in spatele imaginii iconice pentru a-l arata pe Martin Luther King Jr ca pe un politician politician. Criticul Owen Gleiberman isi da verdictul. hornbach bandit400.ru

La inceput, King este introdus intr-o intalnire cu presedintele SUA Lyndon B Johnson (Tom Wilkinson), care il intampina cu o voie buna, doar prea fericit pentru a avea un partener de baza in lupta pentru drepturile civile care nu este (in Cuvintele lui Johnson) un „radical”. Dar caldura intalnirii este de scurta durata. lidl catalog oresmiusz.pl King a ajuns sa ceara adoptarea timpurie a unui act national privind drepturile de vot si, desi Johnson este de acord ca un astfel de proiect de lege este necesar, el spune ca va trebui sa astepte; nu a trecut suficient timp de la Actul pentru Drepturi Civile din 1964, iar Johnson are prea multe altele pe farfurie. Aceasta reticenta, potrivit filmului, este cea care il impinge pe King sa mearga in Selma, Alabama, pentru a organiza o serie de proteste care vor dezvalui natiunii, prin intermediul mass-media de stiri,

Cand King si echipa lui ajung in Selma, incearca sa se inregistreze intr-un hotel plin de viata. hotnews alleurasia.com Un manager vine in hol cu ​​un „Dr King!” Inselator de prietenos. si continua sa-l loveasca pe King in maxilar. pizza elionora.ru Nu poti sa nu te retragi la acest act ingrozitor – dar, de fapt, exact ceea ce cauta King si oamenii sai. „Acest loc este perfect!” spune unul dintre ei. unitbv page-wiki.win Brutatia rasista urata nu este ceea ce incearca sa evite; este ceea ce cauta sa afiseze.

Perspectiva schimbatoare

In scurt timp, King sta in fata unei cladiri guvernamentale, conducand zeci de protestatari, inclusiv Annie Lee Cooper (Oprah Winfrey), o femeie in varsta pe care am vazut-o deja impiedicata sa se inregistreze pentru a vota. libertatea www.rohitab.com In timp ce multimea se indreapta spre cladire, politistii se ridica ca niste paznici de fortareata, batandu-i cu nise si chiar si batrana dulce Annie Lee se prabuseste cu picioare la pamant. Cand a doua zi dimineata apare o fotografie a incidentului pe prima pagina a unui ziar predat presedintelui Johnson, el se balbaie in furie, furioasa pe King: explozia publica a fanatismului si violentei ii va impusca momentul in ceea ce priveste drepturile de vot. stiri sportive www.goswm.com act. Si aceasta este exact strategia lui King. vremea ido ukraine-doctor.info Intregul film este incadrat ca o batalie de vointe intre activistul viclean moral si presedintele complacut, care trage cu picioarele.

Dar asa s-a intamplat, de fapt? Selma este acum subiectul unei controverse hot-button legate de obiectii – declarata pentru prima data de Joseph A Califano Jr, asistent de top al presedintelui Johnson pentru afaceri interne din 1965 pana in 1969 – care sustin ca interpretarea filmului despre Johnson este istoric inexacta. вк www.photos.newocx.com Exista multe dovezi, inclusiv conversatii inregistrate intre Johnson si King, care indica faptul ca Johnson a aprobat si, de fapt, a incurajat planul lui King de manipulare a violentei rasiste pentru expunerea in presa. Johnson of Selma este cu greu un ticalos, totusi, pe masura ce Wilkinson il portretizeaza – intr-o maniera impunatoare, dar lipsind picatura lenta de melasa din sertarul lui Johnson – este probabil prea desprins de misiunea lui King. brawl stars fb3809g0.bget.ru

Cu toate acestea, o lectura stricta a inregistrarii istorice indica faptul ca King si Johnson au facut-o, de fapt, nu sunt de acord asupra momentului – ca King a insistat asupra urgentei acerbe de acum si ca actiunile sale din Selma l-au stimulat pe Johnson inainte.

• hbogo
  • timponline
  • stiri mondene
  • origin
  • victoria secret
  • wizz air
  • ing
  • mathaus
  • winner bet
  • autoscout
  • ютуб
  • antena3
  • gmail
  • ebay
  • golden retriever
  • times new roman
  • myelectrica
  • cropp
  • ziare.ro
  • bursa de transport

Din acest motiv, portretizarea lui Johnson in Selma este aparabila in mod dramatic ca un fel de metafora pentru muntele pe care il urca King. tagged orlovtrotter.ru Aproape in fiecare moment al luptei revolutionare a lui King, el impingea o piatra pe o piatra verticala. Si interpretarea regelui insusi este cea care face din Selma, aproape la fel de mult ca Lincolnul lui Steven Spielberg, un biopic de severitate transfixanta, cu un sentiment placut de ingrozitor al fiintei umane care pulseaza sub forta sfanta a cuvintelor lui King. vremea cluj vseapsny.ru Aceasta este povestea unui om aflat intr-o misiune despre care stie ca este mai mare decat el, iar eroismul sau sta in disponibilitatea sa de a fi consumat de aceasta.

In spatele icoanei

David Oyelowo, cu ochii lui de migdale plini de gravitati, ne arata un rege cu multe parti. omegle dealing.monster Exista o scurta scena la micul dejun, inainte ca King si echipajul sau sa plece spre Selma, care afiseaza ce intelepciune nebuna ar putea fi, dar este singura scena de acest fel: nu are luxul pentru astfel de lucruri. In biserica, intelegerea inalta a discursurilor sale – splendid evocatoare, avand in vedere ca familia King nu a permis folosirea cuvintelor proprii ale predicatorului in film – se potriveste cu militanta lor de baza. rochii elegante csgobot.ru Una dintre cele mai indraznete intelegeri ale filmului este ca King, in meticulosul sau mod de lupta cu puterea, era la fel de insurectionar ca un operator ca Malcolm X (care apare in Selma pentru a lucra cu fostul sau rival, ceva care King nu este fericit despre). Faptul ca King a insistat asupra rezultatelor, inaintand intreaga sa societate, cu greu l-a facut mai putin radical. massimo dutti gildiasmok.pl

El este, de asemenea, in anumite momente, tandru de tandru cu sotia sa, Coretta (Carmen Ejogo), totusi casatoria lor ocupa intotdeauna un loc in spatele luptei. O scena in care Coretta il interpreteaza pe King, o caseta FBI a uneia dintre adulterele sale adulterine, este nituitoare in liniste – si pune intrebarea de ce un barbat cu aceasta morala este dispus sa fie amoral. xxnx www.rockcor.ru Oyelowo raspunde la aceasta prezentand presiunile pe care King le are cu o convingere acerba, ca intr-o scena in care King, inchis in inchisoare, se intreaba daca poate continua.

Cea mai puternica dimensiune a Selmei este modul in care DuVernay leaga filmul de spectrul varsarii de sange. jocuri cu mașini 9-taraz.balabaqshasy.kz In cuvintele sale, King continua sa conecteze diferitele niveluri ale societatii si punctul sau este ca legea rasista nu este pur si simplu „nedreapta”: este o forma codificata de violenta, o opresiune care poate exista doar atunci cand este sustinuta de amenintarea cu crima.

Filmul relateaza cele trei incercari separate ale protestatarilor de a parcurge cele 50 de mile de la Selma la Montgomery si la inceput, deoarece multimea este tunduta de bate si gaze lacrimogene si bici, conecteaza direct 1965 cu sclavia. minecraft 3dtaraz.kz Desigur, diferenta este ca imaginile opresiunii sunt difuzate acum la televiziunea nationala. Si mai tarziu, cand maresalii federali au fost ordonati pe scena pentru a garanta siguranta marsilor, multimea triumfatoare include la fel de multi protestatari albi ca si negri. e-guvernare worklinux.ru Ceea ce ne arata Selma nu este doar un protest, ci nasterea unei noi Americi, care transcende insasi notiunea de alb si negru. Aceasta, spune filmul, a fost adevarata mostenire a lui King: nu doar castigarea luptei pentru drepturile civile pentru „poporul sau”, ci eliberarea tuturor. instagram new-york.rus-ads.com

★★★★★

Daca doriti sa comentati aceasta poveste sau orice altceva pe care l-ati vazut pe BBC Culture, accesati  pagina noastra de  Facebook sau trimiteti-ne un mesaj pe Twitter .