Weekend de licenta Partea a 3-a: Lacul cel mai ciudat

Mai aveam o oprire pe care voiam sa o fac pe drum spre casa, asa ca duminica am fost sus cu Soarele si m-am prins curand de pe Kaibab. Apoi spre nord in Utah si prin Kanab.

Nota laterala : M-am oprit in Kanab pentru gaz si am stat afara pentru o clipa verificand e-mailul pe telefon. Asa cum am facut-o, am aruncat mai multe garnituri de cedru, respingandu-mi astfel „regula” cu privire la faptul ca nu apar in oras, sau altfel indicand prezenta juniorilor in cateva sute de metri de oras …

Inapoi la Long Valley Junction, am trecut inapoi in Marele Bazin, apoi m-am indreptat imediat spre Vest, urmand Duck Creek – afluent al raului Sevier – pana pe podisul Markagunt dens impadurit.

Am facut referire la Markagunt acum si din nou in aproximativ anul trecut si jumatate pe acest blog. Este al 3-lea si ultimul (pentru mine, oricum) al marilor platouri sudice, format din acelasi proces de inaltare a lacurilor antice inclinate / defecte * care au format platourile sale surori, Paunsaugunt si Varsator. In partea de est este delimitata cu Fault Sevier, care o separa de Paunsaugunt, iar la Vest de vechiul nostru prieten, Faultul Uraganului, care o separa de provincia Basin si Range si care, de fapt, marcheaza sfarsitul occidental al Platoul Colorado. Desi este similar in multe feluri cu surorile sale (flora, capota, faleze portocalii spectaculoase), in altele, este diferit.

Array

In primul rand, este un pic mai mare decat Paunsaugunt si, prin urmare, sustine muse mari de molid Engelmann si brad subalpin, pe care nu le vedeti pe platoul inferior.

* Un proces pe care l-am explicat in acest post.

Nota laterala: O alta diferenta, inrudita, este extinderea uriasa a padurii de brad molid, care a fost decimata de gandacii de scoarta in ultimele doua decenii. Am mai publicat bloguri despre gandacii de scoarta (gandacii de pin de munte, Dendroctonus ponderosae), de fapt, pe Paunsaugunt de fapt, dar depredatiile lor sunt mult mai evidente pe Markagunt. Gandacii de scoarta au provocat uciduri pe scara larga de Pine si PLT in toata vestul Americii de Nord *, dar devastarea de pe Markagunt este cea mai rea pe care am vazut-o in Utah.

* Am citit cativa ani in urma (nu-mi amintesc sursa) ca au scos o bucata de padure de Lodgepole in BC, despre dimensiunea Rhode Island.

Si, din punct de vedere geologic, este cuprins de dovezi despre activitatea vulcanica recenta, o mare parte din ultimii 2.000 de ani si puteti vedea o mare parte din aceste dovezi doar conducand pe autostrada, sub forma unor mici campuri de lava, care par asfalt rupte. parcarile intercalate intre aspens si PLT.

Detalii suplimentare: vulcanismul trecut pe Markagunt este de fapt mai complex decat satisface ochiul. Pe culmile cele mai inalte ale platoului – in jurul Varfurilor Sydney deasupra lui Brian Head, de exemplu, formatia Claron este acoperita de straturi de roca vulcanica datand de peste 20 de milioane de ani (Miocen).

Array

In alte zone, platoul este acoperit de eruptii mult mai recente, vechi de doar un milion de ani (Quarternary). Aceste eruptii mai vechi au produs straturi de roca cu o grosime de mii de metri in locuri si constituie o componenta structurala majora a platoului.

Dar lava pe care o vedeti pe platou – „parcarile impartite” – este cu totul altceva. Aceste fluxuri sunt rezultatul eruptiilor mult mai recente, numai in ultimii 2.000 de ani, iar aceasta serie de eruptii va juca un rol principal in aceasta postare.

Imi plac fluxurile de munte, iar Duck Creek este un fermecator. Iata un clip dintr-o extragere pe marginea drumului, la aproximativ 8.000 de metri. (Amintiti-va de acest flux. Se va dovedi a fi important mai tarziu in postare.

Am urmat Autostrada 14 pana la Duck Creek pana la decolarea spre Lacul Navajo, apoi m-am indreptat si am coborat spre capul traseului Cascade Falls, de-a lungul varfului stancilor roz, marcand marginea inaltului Podis. Traseul Virgin River Rim (VRRT) trece aici, urmand varful stancilor roz (Formatia Claron.) Pe care am parcat-o aici si am inceput sa pedalez spre vest si in sus pe VRRT.

Altitudinea este mai mare aici decat calatoria de ieri, la aproximativ 8.800 de metri pe capul traseului, iar peste cativa kilometri traseul urca pana la putin sub 10.000 de metri. Padurea de-a lungul marginii este destul de deschisa de Engelmann Spruce si Brad Subalpine amestecata cu standuri de Aspen. Iata cum arata o intindere tipica:

Planul meu de calatorie era sa urmez VRRT Vest si in sus de-a lungul jantei, apoi in jurul lacului Navajo si inapoi, ceea ce mi-ar fi oferit o minunata padure forestiera, cateva privelisti minunate catre sud si o vedere de aproape a lacului.

Totul despre Lacul Navajo

Lacurile mari si naturale de apa dulce sunt destul de neobisnuite in sud-vestul si, astfel, mereu merita verificate. Dar Lacul Navajo este deosebit de interesant. In primul rand, pentru a fi clar, nu este in intregime natural, ci este ca Fish Lake (pe care Bird Whisperer si cu mine l-am vizitat toamna trecuta), un lac natural care a fost „imbunatatit” pentru a creste si stabiliza nivelul apei. Dar acolo era un lac frumos, inainte ca oamenii sa-i incurce si ei.

Lacul, care se afla la putin peste 9.000 de metri, se afla la nord si sub bordura inalta a platoului, are doar 900 de ani si a fost format ca urmare a celei mai recente serii de eruptii, dintre care una a eliberat un flux de lava care a blocat avalul / Capatul estic al paraului care a alergat anterior prin vale, sprijinindu-l si creand lacul.

Iata un videoclip care arata totul. Acum stiu ca afisez o multime de videoclipuri cu casca si ca unele dintre ele se repeta, iar o serie de cititori, erori, o elimina. Dar acesta trebuie sa vizionati, pentru ca intr-un clip de 3 minute, arata toata geografia – si cea mai mare parte a geologiei pe care o descriu in acest post. Ce se intampla este acesta:

Videoclipul incepe cu mine calarind padure deschisa alaturi de margine, la 10.000 de metri. Apoi, in jurul orei 0:30, ma demontez si plec spre punct. Ma deplasez la dreapta si la stanga, luand in matura stancile roz, precum si drept in jos, oferindu-ti un sentiment pentru inaltimea si expunerea punctului.

Sub mine, terasa verde impadurita care iese in prim-plan este terasa Kolob, care este compusa din roca cretacica (65M – 125M ani). In departare, aproximativ 1:04 (in timp ce imi ridic camera pentru a fotografia o fotografie) puteti vedea Canionul Zion, compus din gresie jurasica Navajo (~ 175M ani). Asa ca obtineti acest lucru: stam pe roca tertiara (formatia Claron), privind peste roca cretacica (Kolob Terasa) pana la roca Jurasica (Canionul Zion). Ne uitam la aproximativ 120 de milioane de ani de rock!

Dar asteptati – cel mai bun este inca sa vina! Revin la bicicleta, remont si incep sa cobor spre nord. La 2:31, mort inainte prin copaci, il vedeti – Lacul Navajo, la 1.000 de metri sub mine.

Nota laterala: Da, stiu ca am postat o multime de filme cu casca. Dar in serios, cunoasteti pe cineva care primeste mai multa stiinta dintr-un clip cu casca?

OK, asa ca in jos, in jos am mers, spre si in jurul capatului superior al lacului. Iata cum arata calatoria de-a lungul tarmului nord al lacului, deplasandu-se spre est.

In cele din urma, traseul ajunge la capatul estic al lacului si trece peste barajul de lava (acum imbunatatit). In acest clip, calaresc traseul Navajo Lake Loop Trail prin lava si, facand acest lucru, calaresc peste roci mai putin de 1.000 de ani.

Botanical Side Note: Florile albe pe care le vedeti in videoclip sunt Elderberry (tufele mari) si Columbine. In apropiere, aceste Columbine – care par sa se inteleaga in mijlocul unui camp de lava, bine multumesc foarte mult – au sepale roz deschis. Sunt intotdeauna interesat sa observ cum variaza culoarea sepalelor Columbine in functie de local. Nu Columbina Rosie sau Columbina Galbena – acestea sunt specii diferite si au scheme de culori total diferite. Vorbesc despre Colorado Columbine, Aquilegia coerulea.

Cand am locuit in zona Frontului Colorado, Columbines parea sa aiba aproape intotdeauna sepale albastre deschis. Aici, in Wasatch, din Utahul de Nord, sunt aproape intotdeauna albi. Dar columbinele din Lacul Navajo aveau toate sepalele roz deschis. Singurul alt loc pe care mi-l amintesc ca am vazut atatea Columbine roz este in Medicine Bow Range din Wyomingul de Sud.

Am rotunjit Capatul estic al lacului, am reintrat in padure, am traversat drumul, am urcat inapoi pana la Rim si mi-am retras calea inapoi spre capul traseului. Dar iata ce nu am facut : nu am traversat niciodata un flux de iesire.

Navajo Lake nu are o iesire vizibila evidenta. Si totusi, nu este stagnant sau salubre; apa este proaspata. Cum si unde se scurge?

Inapoi pe capul traseului, un alt traseu duce spre un scurt drum spre Cascade Falls. Cascadele, care se afla la 1.000 de metri mai jos si la sud de Raul Virgin Virgin, izbucnesc dintr-o gaura din faleza si sunt alimentate de tuburi de lava subterane si fisuri care scurg Lacul Navajo. Cascada este sursa furcii de nord a raului Virgin, care ulterior se uneste cu Fecioara, apoi cu Colorado si, in cele din urma, cu Marea Cortez si cu Oceanul Pacific.

Deci, aici este ceva cu adevarat interesant. In ciuda „laturii” nordice si pe bazinul Mare a Bazinului Raului Virgin, lacul face parte de fapt din bazinul hidrografic al Pacificului. Nu este ciudat?

Nu este atat de rapid – este chiar mai ciudat . Chestia este ca nu toata apa lacului se scurge prin Cascade Falls. Doar aproximativ 40% din asta. Deci, unde merge restul de 60%?

Se scurge in acel curent destul de mic pe care l-am condus alaturi pentru a ajunge aici – Duck Creek *. Cand ne uitam la parau mai devreme, ne uitam la apa care si-a parcurs un kilometru subteran prin tuburile de lava inainte de a iesi in parau. Deci, Lacul Navajo face parte din bazinul hidrografic al Pacificului, dar este si o parte din Marele Bazin. Este atat si nici unul, un hidrologic niciodata-niciodata.

* Cum descopera oamenii de stiinta acest fel de lucruri? Cu coloranti, se pare.

Daca arunci o cana de apa in aproape orice lac, iaz sau parau din lume, stii unde va ajunge. Acea portiune care nu se evapora, nu se indeparteaza sau se scufunda intr-un acvifer va ajunge in cele din urma undeva – un ocean sau un lac interior salin / salin si puteti urma o harta si puteti vedea unde se afla undeva . Dar Lacul Navajo este diferit. Calea fiecarei picaturi de apa este incerta si, in functie de sansa, sincronizare, curenti si vreme, s-ar putea sa se termine in Oceanul Pacific sau in superficialele ciudate pustii ale lacului Sevier. Cand te uiti la Lacul Navajo, te uiti la incertitudine si posibilitate, ceva radical diferit de relativismul determinismului hidrologic al lumii obisnuite.

Dupa 2 zile si jumatate de calarie si explorare, obosit, dar multumit, am simtit ca imi scot banii din finala mea de saptamana. Am incarcat pana la Watchermobile si am continuat pe autostrada Vest, in sus si peste, apoi coborand pe platoul Colorado si in Marele Bazin. Mai jos, in timp ce m-am apropiat de Cedar City, prin canionul care a marcat defectul Uraganului, era fierbinte si am scos scurt timp alaturi de Coal Creek. La soarele de dupa-amiaza tarziu, mi-am improscat fata si capul in apa care curge usor inainte de lungul drum spre casa.

Nota Despre surse : Cele mai multe informatii hidrologice din acest post cu privire la Lacul Navajo au provenit din acest Tinut: un ghid pentru padurile nationale occidentale , de Robert Mohlenbrock.

Nota despre mine: Familia Watcher va fi in vacanta * pana la nord un pic si voi lua o pauza de la postare aproximativ o saptamana si jumatate.

* Da, Ray ramane la casa si va jur ca devine doar mai insufletit si mai maniat ca niciodata. Nici nu te gandi la asta.