Zaharul este cu adevarat rau pentru tine?

Zaharul este cu adevarat rau pentru tine?

Persoanele care mananca mai multe dulciuri prezinta un risc mai mare de diabet de tip 2, boli de inima si cancer … dar poate ca nu este de fapt vina zaharului. BBC Future investigheaza cele mai recente descoperiri. cec bank www.eater.com

G

Avand in vedere situatia actuala, multi dintre noi suntem mai interesati ca niciodata de modul in care alimentele ne pot (sau nu) sa ne sprijine sanatatea. Pentru a va ajuta sa rezolvati faptele de fictiune, BBC Future va aduce inapoi unele dintre cele mai populare povesti despre nutritie.

Colegii nostri de la BBC Good Food se concentreaza, de asemenea, pe solutii practice pentru swap-uri de ingrediente, retete nutritive pe dulapuri si toate aspectele legate de gatit si mancare in timpul blocarii.

Este greu de imaginat acum, dar a existat o perioada in care oamenii au avut acces la zahar doar cateva luni pe an, cand fructele erau in sezon. Cu vreo 80. cancan medvacancy.ru 000 de ani in urma, vanatorii-culegatori mancau fructe sporadic si rar, intrucat concurau cu pasarile.

Acum, rezultatele noastre cu zahar vin pe tot parcursul anului, adesea cu o valoare nutritiva mai mica si mult mai usor – prin simpla deschidere a unei bauturi racoritoare sau a unei cutii de cereale. Nu este nevoie de un expert pentru a vedea ca aportul nostru modern de zahar este mai putin sanatos decat era in zilele noastre de hranire. Astazi, zaharul a devenit inamicul sanatatii publice numarul unu: guvernele il taxeaza, scolile si spitalele il elimina de la automatele de distributie si expertii ne sfatuiesc sa il eliminam complet din dietele noastre. A fost chiar acuzat ca ar putea creste riscul de a contracta infectii, deoarece presupune ca suprima sistemul imunitar, desi, in realitate, impactul pe care il are asupra capacitatii noastre de a combate bolile este mult mai complicat decat atat. mangago www.skk-pravo.ru

Si pana acum, oamenii de stiinta au avut dificultati in a demonstra modul in care ne afecteaza sanatatea, independent de o dieta prea bogata in calorii. O analiza a cercetarilor efectuate in ultimii cinci ani a rezumat ca o dieta de peste 150g de fructoza pe zi reduce sensibilitatea la insulina – si, prin urmare, creste riscul de a dezvolta probleme de sanatate, cum ar fi tensiunea arteriala crescuta si nivelurile de colesterol. Insa cercetatorii au ajuns la concluzia ca acest lucru se intampla cel mai adesea atunci cand aportul ridicat de zahar este combinat cu excesul de calorii si ca efectele asupra sanatatii sunt „mai probabile” din cauza consumului de zahar crescand sansele de exces de calorii, nu de impactul zaharului singur.

Intre timp, exista si un argument in crestere conform caruia demonizarea unui singur aliment este periculoasa – si provoaca confuzie care ne risca sa eliminam alimentele vitale.

Zaharul, cunoscut si sub denumirea de „zahar adaugat”, include zahar de masa, indulcitori, miere si sucuri de fructe si este extras, rafinat si adaugat la alimente si bauturi pentru a imbunatati gustul. bershka filmuz.ru

Termenul „zahar” include o gama larga de indulcitori, inclusiv fructoza care se gaseste in mod natural in fructe (Credit: Getty)

Dar atat glucidele complexe, cat si cele simple sunt formate din molecule de zahar, care sunt descompuse prin digestie in glucoza si utilizate de fiecare celula din corp pentru a genera energie si a alimenta creierul. Glucidele complexe includ cereale integrale si legume. Glucidele simple sunt mai usor de digerat si elibereaza rapid zaharul in sange. Acestea includ zaharuri care se gasesc in mod natural in alimentele pe care le consumam, cum ar fi fructoza, lactoza, zaharoza si glucoza si altele, precum siropul de porumb cu continut ridicat de fructoza, care sunt produse de om.

S-ar putea sa va placa:



• Indulcitorii artificiali sunt cu adevarat rai pentru noi?



• Nu avem nevoie de aproape atat de multe proteine ​​pe cat consumam



• Cele mai hranitoare alimente din lume

Inainte de secolul al XVI-lea, numai bogatii isi permiteau zaharul. evz raymondympe.bloggersdelight.dk Dar a devenit mai disponibil odata cu comertul colonial.

Apoi, in anii 1960, dezvoltarea conversiei pe scara larga a glucozei in fructoza a dus la crearea siropului de porumb cu continut ridicat de fructoza, un concentrat de glucoza si fructoza.

Aceasta combinatie puternica, mai presus de orice alt tip de zahar, este cea pe care multi sustinatori ai sanatatii publice o considera cea mai letala – si este cea la care multi oameni se gandesc atunci cand se gandesc la „zahar”.

Zaharul

Consumul de sirop de porumb bogat in fructoza in SUA a crescut de zece ori intre 1970 si 1990, mai mult decat orice alt grup alimentar. Cercetatorii au subliniat ca acest lucru reflecta cresterea obezitatii in intreaga tara. pirate bay alleurasia.com

Unii cercetatori cred ca odata ce siropul de porumb cu continut ridicat de fructoza a devenit atat de frecvent, o criza a obezitatii a fost doar o chestiune de timp (Credit: Getty)

Intre timp, bauturile cu zahar, care folosesc de obicei sirop de porumb cu continut ridicat de fructoza, au fost esentiale in cercetarea examinarii efectelor zaharului asupra sanatatii noastre. O meta-analiza a 88 de studii a gasit o legatura intre consumul de bauturi zaharate si greutatea corporala. Cu alte cuvinte, oamenii nu compenseaza pe deplin obtinerea energiei din bauturile racoritoare consumand mai putine alte alimente – posibil pentru ca aceste bauturi cresc foamea sau scad satietatea.

Dar cercetatorii au ajuns la concluzia ca, desi aportul de bauturi racoritoare si zaharuri adaugate a crescut alaturi de obezitate in SUA, datele reprezinta doar corelatii largi.

Si nu toata lumea este de acord ca siropul de porumb cu continut ridicat de fructoza este factorul determinant al crizei obezitatii. dexonline aryba.kg Unii experti subliniaza ca consumul de zahar a scazut in ultimii 10 ani in tari, inclusiv in SUA, chiar daca nivelurile de obezitate au crescut. Exista, de asemenea, epidemii de obezitate si diabet in zonele in care exista putin sau deloc sirop de porumb bogat in fructoza, cum ar fi Australia si Europa.

Siropul de porumb bogat in fructoza nu este singurul tip de zahar vazut ca fiind problematic. Zaharul adaugat, in special fructoza, este invinuit pentru o varietate de probleme.

Pentru unul, se spune ca provoaca boli de inima. vremea craiova www.tellur.com.ua Cand celulele hepatice descompun fructoza, unul dintre produsele finale este triglicerida – o forma de grasime – care se poate acumula in celulele hepatice in timp. Cand este eliberat in sange, poate contribui la cresterea placii umplute cu grasime in interiorul peretilor arterelor.

Fructoza, care apare in mod natural in fructe si este o componenta cheie a siropului de porumb cu continut ridicat de fructoza, poate contribui la cresterea placii in artere (Credit: Getty)

Un studiu de 15 ani a parut sa sustina acest lucru: a constatat ca persoanele care consumau 25% sau mai mult din caloriile zilnice ca zahar adaugat aveau sanse de doua ori mai mari sa moara din cauza bolilor de inima decat cele care consumau mai putin de 10%. Diabetul de tip 2 este, de asemenea, atribuit aportului adaugat de zahar. Doua studii ample din anii 1990 au constatat ca femeile care au consumat mai mult de o bautura racoritoare sau suc de fructe pe zi au fost de doua ori mai susceptibile de a dezvolta diabet decat cele care au facut-o rar. e-licitatie www.bookmark-step.win

Nimic dulce?

Dar, din nou, nu este clar daca asta inseamna ca zaharul provoaca de fapt boli de inima sau diabet. Luc Tappy, profesor de fiziologie la Universitatea din Lausanne, este unul dintre multi oameni de stiinta care sustin ca principala cauza a diabetului, a obezitatii si a tensiunii arteriale ridicate este aportul excesiv de calorii si ca zaharul este pur si simplu o componenta a acestuia.

Multi oameni de stiinta cred ca zaharul singur nu provoaca obezitate – dar ca, in schimb, zaharul face adesea parte dintr-o dieta cu un aport prea mare de calorii in general (Credit: Getty)

„Consumul mai mult de energie decat cheltuielile de energie va duce, pe termen lung, la depunerea grasimilor, la rezistenta la insulina si la un ficat gras, indiferent de compozitia dietei”, spune el. „La persoanele cu un randament ridicat de energie si un aport de energie echivalent, chiar si o dieta bogata in fructoza / zahar va fi bine tolerata.”

Sportivii consuma adesea mai mult zahar decat ceilalti oameni, dar, deoarece il metabolizeaza in timpul exercitiilor fizice, au in continuare rate mai mici de boli cardiovasculare (Credit: Getty)

In general, dovezile ca adaugarea zaharului cauzeaza in mod direct diabet de tip 2, boli de inima, obezitate sau cancer sunt slabe. imagini 59.shymkent-mektebi.kz Da, aporturile mai mari sunt asociate cu aceste conditii. Dar studiile clinice nu au stabilit inca faptul ca le provoaca.

De asemenea, zaharul a fost asociat cu dependenta … verificare rovinieta atyvkrasote.ru dar si aceasta constatare poate sa nu fie ceea ce pare. O revizuire publicata in British Journal of Sports Medicine in 2017 a citat concluziile ca soarecii pot experimenta retragerea zaharului si a sustinut ca zaharul produce efecte similare cocainei, cum ar fi pofta.



  • obiectiv de suceava
  • infofer
  • playstation 5
  • utorrent
  • red tube
  • fanatik
  • filmeporno
  • realitatea
  • bricodepot
  • filme xxl
  • filme de dragoste
  • tarom
  • stiri de cluj
  • youtube download
  • intersport
  • antena 3 live
  • filme online subtitrate
  • blogul lui atanase
  • meteo constanta
  • digi sport 1 live





Dar ziarul a fost acuzat pe scara larga ca a interpretat gresit dovezile. O critica esentiala a fost ca animalele erau restrictionate sa aiba zahar timp de doua ore pe zi: daca le permiteti sa-l aiba ori de cate ori doresc, ceea ce reflecta modul in care il consumam, nu prezinta comportamente asemanatoare dependentei.

Cu toate acestea, studiile au demonstrat alte moduri in care zaharul ne afecteaza creierul. desene gamesdll.ru Matthew Pase, cercetator la Centrul de psihofarmacologie umana Swinburne, din Australia, a examinat asocierea dintre consumul de bauturi zaharoase auto-raportat si markerii sanatatii creierului determinate de scanarile RMN. Cei care au baut bauturi racoritoare si sucuri de fructe au prezentat mai frecvent volume medii mai mici de creier si o functie de memorie mai slaba. Consumul a doua bauturi zaharoase pe zi imbatranea creierul cu doi ani, comparativ cu cei care nu beau deloc. Dar Pase explica faptul ca, din moment ce a masurat doar aportul de suc de fructe, nu poate fi sigur ca numai zaharul afecteaza sanatatea creierului.

Un studiu a constatat ca consumul a doua bauturi de suc pe zi imbatranea creierul cu doi ani, comparativ cu faptul ca nu bei niciunul (Credit: Getty)

„Oamenii care beau mai mult suc de fructe sau bauturi racoritoare pot impartasi alte obiceiuri dietetice sau de viata legate de sanatatea creierului. convertor 19-taraz.balabaqshasy.kz De exemplu, s-ar putea, de asemenea, sa exercite mai putin ”, spune Pase.

Un studiu recent a constatat ca zaharul poate chiar ajuta la imbunatatirea memoriei si a performantei la adultii in varsta. Cercetatorii au oferit participantilor o bautura care continea o cantitate mica de glucoza si i-au cerut sa indeplineasca diverse sarcini de memorie. Alti participanti au primit o bautura care contin indulcitor artificial ca control. Au masurat nivelurile de implicare ale participantilor, scorul lor de memorie si propria perceptie a efortului depus. rarbg turktv.club

Rezultatele au sugerat ca consumul de zahar poate determina persoanele in varsta sa fie mai motivate sa indeplineasca sarcini dificile la capacitate maxima – fara ca acestia sa simta ca ar incerca mai mult. Cresterea nivelului de zahar din sange i-a facut sa se simta mai fericiti in timpul sarcinii.

La adultii in varsta, consumul unei bauturi cu zahar ii poate face mai motivati si chiar mai fericiti in timpul unei sarcini (Credit: Getty)

Adultii mai tineri au prezentat o energie crescuta dupa ce au consumat bautura cu glucoza, dar nu le-a afectat starea de spirit sau memoria.

Lingurita de zahar

Desi ghidurile actuale recomanda faptul ca zaharurile adaugate nu ar trebui sa reprezinte mai mult de 5% din aportul zilnic de calorii, dieteticianul Renee McGregor spune ca este important sa intelegem ca o dieta sanatoasa si echilibrata este diferita pentru toata lumea.

„Lucrez cu sportivi care trebuie sa ia mai mult zahar atunci cand fac o sesiune grea, deoarece este usor de digerat. maszol xn--80aaflwglemhmr6f.xn--p1ai Dar le ingrijoreaza ca trec peste ghiduri ”, spune ea.

Pentru majoritatea dintre noi non-sportivi, este adevarat ca adaugarea de zahar nu este cruciala pentru o dieta sanatoasa. Dar unii experti avertizeaza ca nu ar trebui sa il identificam ca fiind toxic.

McGregor, ai carui clienti ii includ pe cei cu ortorexie, o solutie de a manca sanatos, spune ca nu este sanatos sa etichetezi alimentele ca „bune” sau „rele”. Iar transformarea zaharului intr-un tabu poate sa-l faca doar mai tentant. loto grecia storeboard.com „De indata ce spui ca nu poti avea ceva, il vrei”, spune ea. „De aceea nu spun niciodata ca nimic nu este interzis. Voi spune ca un aliment nu are valoare nutritiva. Dar uneori alimentele au alte valori. ”

Chiar si atunci cand alimentele dulci au o valoare nutritiva redusa sau deloc, ele au alte valori (credit: Getty)

Profesor asociat la Universitatea James Madison Alan Levinovitz studiaza relatia dintre religie si stiinta. harry potter hackerone.com El spune ca exista un motiv simplu pentru care privim zaharul ca fiind rau: de-a lungul istoriei, am demonizat lucrurile pe care le gasim cel mai greu de rezistat (ganditi-va la placerea sexuala din vremurile victoriene).

Astazi, facem acest lucru cu zahar pentru a castiga controlul asupra poftelor.

„Zaharul este foarte placut, asa ca trebuie sa-l vedem ca pe un pacat cardinal. Cand vedem lucrurile in binare simple bune si rele, devine de neconceput faptul ca acest lucru rau poate exista cu moderatie. Acest lucru se intampla cu zaharul ”, spune el. edupedu b775218w.bget.ru

El sustine ca a vedea mancarea in astfel de extreme ne poate face sa ne ingrijoram cu privire la ceea ce mancam – si sa adauge o judecata morala asupra a ceva cat este necesar si la fel de cotidian, ca sa decidem ce sa mancam.

Demonizam lucrurile carora le este greu sa ne impotrivim – inclusiv zaharul (Credit: Getty)

Scoaterea zaharului din dietele noastre poate fi chiar contraproductiva: poate insemna inlocuirea acestuia cu ceva potential mai caloric, cum ar fi daca inlocuiti o grasime cu un zahar intr-o reteta.

Si pe fondul dezbaterii in crestere cu privire la zahar, riscam sa confundam acele alimente si bauturi cu zahar adaugat care nu au alti nutrienti esentiali, cum ar fi bauturile racoritoare, cu alimente sanatoase care au zaharuri, cum ar fi fructele.

O persoana care s-a luptat cu aceasta distinctie este Tina Grundin, de 28 de ani, din Suedia, care spune ca obisnuia sa creada ca toate zaharurile sunt nesanatoase. Ea a urmat o dieta vegana bogata in proteine ​​si bogata in grasimi, despre care spune ca a dus la o tulburare alimentara nediagnosticata. aboutyou p1spb.ru

„Cand am inceput sa arunc in sus dupa ce am mancat, am stiut ca nu pot continua mult mai mult. Am crescut temandu-ma de zahar sub toate formele ”, spune ea. „Apoi mi-am dat seama ca exista o diferenta intre zaharul adaugat si zaharul ca carbohidrati si am adoptat o dieta bogata in fructoza, bogata in amidon, cu zaharuri naturale gasite in fructe, legume, amidon si leguminoase.

„Din prima zi, a fost ca si cum ceata s-a ridicat si am putut vedea clar. In cele din urma am dat celulelor mele combustibil, gasit in glucoza, din carbohidrati, din zaharuri. iphone x filmuz.ru

Desi exista dezacorduri cu privire la modul in care diferite tipuri de zaharuri ne afecteaza sanatatea, ironia este ca ar fi mai bine sa ne gandim mai putin la asta.

„Avem intr-adevar o nutritie prea complicata, deoarece, fundamental, ceea ce cauta toata lumea este nevoia de a se simti complet, de a se simti perfect si de succes”, spune McGregor. „Dar asta nu exista.”

Corectie: o versiune anterioara a acestei povesti se referea la glucoza si zaharoza ca fiind produse de om. Acest lucru a fost schimbat. O versiune anterioara a povestii mai spunea ca siropul de porumb cu continut ridicat de fructoza nu duce la cresterea leptinei; cu toate acestea, deoarece cele mai multe cercetari conexe s-au facut pe fructoza, nu pe sirop de porumb cu continut ridicat de fructoza, acest lucru a fost schimbat. Efectul zaharului asupra insulinei si relatia sa au fost, de asemenea, clarificate.



Alaturati-va peste 900.000 de fani viitori, placandu-ne pe Facebook sau urmariti-ne pe Twitter sau Instagram .

Daca ti-a placut aceasta poveste, inscrie-te la buletinul informativ saptamanal bbc. com , numit „Daca ai citit doar 6 lucruri in aceasta saptamana”. O selectie selectata de povesti de la BBC Future, Culture, Capital si Travel, livrate in casuta de e-mail in fiecare vineri.