Categorii
Sanatate

Este zaharul brun mai bun decat cel alb?

Va aratam de ce zaharul brun si alb sunt practic aceleasi si care este impactul lor real asupra sanatatii umane.

In ultimii ani , zaharul alb de masa a fost inlocuit cu alte substante aparent mai bune pentru sanatate . Un exemplu este zaharul brun. De-a lungul timpului a aparut intrebarea daca acest zahar brun este mai bun decat albul.

Acest produs este inca similar cu zaharul obisnuit, doar ca are pur si simplu un nivel mai mic de procesare. Mentine aproape toate proprietatile zaharului de masa comun, iar impactul sau asupra sanatatii este foarte similar. Prin urmare, aceasta nu imbunatateste deloc performanta primului si nici nu este inofensiv pentru sanatate.

Cantitatea de fibre este putin mai mare in zaharul brun, desi acest lucru nu il face neaparat mai buna decat cel alb. Daca il comparam cu alte alimente, cantitatea de fibre este inca neglijabila. Pe de alta parte, indicele glicemic si raspunsul pancreatic la ingestia sa sunt total similare.

Zahar in industrie

Zaharul este unul dintre cele mai utilizate produse din industrie. Are proprietati antimicrobiene, ceea ce imbunatateste conservarea alimentelor. In plus, are capacitatea de a imbunatati proprietatile organoleptice facand alte alimente mai atractive.

Cu toate acestea, este un aliment care este legat de aparitia multor boli complexe, precum diabetul sau cancerul. In ultimii ani, Organizatia Mondiala a Sanatatii – OMS – si-a limitat consumul pentru a incerca sa reduca rata obezitatii .

Una dintre problemele cu adaugarea sistematica a zaharului in produse este dependenta pe care o creeaza . Cand ar trebui sa fie un aliment complet situational pentru amenajarile sportive, a devenit una dintre substantele cele mai consumate in randul populatiei generale.

Numele nu conteaza: e zahar

In prezent, si dupa campania de constientizare desfasurata pentru reducerea aportului de zahar, gasim variante cu denumiri diferite, dar care ajung sa fie la fel. Zaharul brun, mierea, zaharul de cocos , sunt toate produsele care in compozitia lor au zaharul ca ingredient principal.

Efectul la nivel sistemic al tuturor acestor produse este destul de similar si doar marketingul se preface ca ne ofera o realitate diferita a acestora. Prin urmare, este o idee buna sa reduceti consumul acestor tipuri de alimente .

Ca omolog, este mai bine sa cresti aportul de carbohidrati cu continut scazut de glucide si alimente bogate in fibre care asigura sanatatea intestinala. De asemenea, nu este o idee proasta sa cresti aportul de grasimi esentiale , desi in cadrul unei diete calorii normale.

O modalitate buna de a reduce aportul de zahar este sa folositi indulcitori artificiali, dar fara a exagera . Aceste tipuri de produse sunt de obicei testate in laborator, desi efectele secundare pe termen lung nu sunt cunoscute pentru toti.

Una dintre strategiile foarte populare pentru pierderea in greutate si prevenirea aparitiei diabetului este postul intermitent . In acest fel putem repara – atata timp cat o prindem in timp – rezistenta la insulina care produce un consum mare de zahar.

In prezent, cel mai utilizat protocol de post intermitent pentru practicarea sa este 16: 8. Aceasta consta in a petrece saisprezece ore pe zi, fara a manca alimente calorice . In aceasta perioada, calea metabolizarii AMPK este activata, responsabila de procesele catabolice si productia de energie din arderea grasimilor.

Prin urmare, postul este o modalitate buna de a pierde in greutate, deoarece reduce semnificativ si cantitatea de calorii pe care o consumi pe saptamana. Saltul la micul dejun este adesea un mod eficient de a face post intermitent. In plus, micul dejun este atunci cand exista o posibilitate mai mare de a include alimente zaharoase, industriale sau de proasta calitate.

Zaharul brun este mai bun decat cel alb: concluzie

Pentru multe nume diferite pe care industria incearca sa le dea aceluiasi produs, in diferite forme de prezentare, calitatea sa nu variaza. Zaharul brun este foarte similar cu albul in majoritatea scopurilor .

Prin urmare, este un aliment care nu trebuie consumat in exces. Astfel vom evita problemele legate de obezitate sau de aparitia unor boli complexe.

O strategie interesanta poate fi schimbarea aportului de zahar pentru indulcitori artificiali , desi intotdeauna cu moderatie . O alta optiune interesanta este realizarea unui protocol de post intermitent , sarirea micului dejun, care este masa critica in ceea ce priveste aportul de zahar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *