Este o dieta saraca in sare la fel de nesanatoasa ca a avea prea mult?

Este o dieta saraca in sare la fel de nesanatoasa ca a avea prea mult?

Unii oameni de stiinta sustin ca o dieta saraca in sare este la fel de periculoasa ca si consumul ridicat de sare. Care este realitatea?

L

Anul trecut, un videoclip cu bucatarul turc Nusret Gokce, condimentand cu dragoste o friptura masiva cu un varf de sare, a adunat milioane de vizualizari online si i-a adus porecla de „salt bae”. Dar nu doar atentia sa la detalii a atras atentia. euro 2020 www.domination.ugu.pl

Suntem obsedati de sare – in ciuda avertismentelor, consumam prea mult din ea si ne daunam sanatatii in acest proces. Dar un contraargument castiga teren, aruncand indoiala asupra zeci de ani de cercetare si aruncand lumina asupra intrebarilor care raman inca fara raspuns cu privire la condimentul nostru preferat. 

Sodiul, elementul cheie care se gaseste in sare, este esential pentru ca corpurile noastre sa-si mentina echilibrul fluidului general, sa transporte oxigenul si substantele nutritive si sa permita nervilor sa pulseze cu electricitate. stradivarius kgti.kg Dar majoritatea populatiilor au consumat in mod istoric mai multa sare decat s-au recomandat, iar oficialilor din domeniul sanatatii din intreaga lume li s-a facut treaba pentru a ne convinge sa reducem.

S-ar putea sa va placa:



• Nu avem nevoie de aproape atat de multe proteine ​​pe cat consumam



• Este cu adevarat rau zaharul pentru dvs.?



• Cum ne protejeaza carnea vindecata de intoxicatiile alimentare

Cu 2,7 g per 100 g de branza, branza albastra are mai multa sare decat apa de mare (Credit: Getty)

Liniile directoare recomanda adultilor sa nu aiba mai mult de 6g de sare pe zi. dictionar german roman independent.academia.edu In Marea Britanie consumam mai aproape de 8g; in SUA, 8,5 g.

Dar doar un sfert din aportul zilnic provine din sare pe care o adaugam noi in mancare – restul este ascuns in alimentele pe care le cumparam, inclusiv paine, sosuri, supe si unele cereale.

La confuzie se adauga faptul ca pe etichetele produselor alimentare, producatorii se refera adesea la continutul de sodiu, mai degraba decat la sare, ceea ce ne poate face sa credem ca consumam mai putina sare decat suntem. xiaomi nvl.vbent.org Sarea este alcatuita atat din ioni de sodiu, cat si din clorura. In 2,5 g de sare, exista aproximativ 1 g de sodiu. „Publicul larg nu este constient de acest lucru si doar crede ca sodiul si sarea sunt acelasi lucru. fc barcelona www.tripline.net Nimeni nu-ti spune asta ”, spune nutritionistul May Simpkin.

Cercetarile au constatat ca prea multa sare determina tensiune arteriala crescuta, ceea ce poate duce la accidente vasculare cerebrale si boli de inima, iar expertii sunt de acord in general ca dovezile impotriva sarii sunt convingatoare. Corpul nostru retine apa atunci cand mancam sare, crescand tensiunea arteriala pana cand rinichii o elimina. epic games hotnews.lv Prea multa sare pe o perioada lunga de timp poate provoca tensiuni asupra arterelor noastre si poate duce la hipertensiune arteriala prelungita, cunoscuta sub numele de hipertensiune arteriala, care provoaca 62% din toate accidentele vasculare cerebrale si 49% din bolile coronariene, potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii.

O meta-analiza a 13 studii publicate pe parcursul a 35 de ani a constatat un risc cu 17% mai mare de boli cardiovasculare totale si un risc cu 23% mai mare de accident vascular cerebral din cauza consumului suplimentar de 5g de sare pe zi.

Un popcorn mare de cinema sarat (aproximativ 250g) poate avea aproximativ 5g de sare – in valoare de aproape o zi, conform ghidurilor de sanatate (Credit: Getty)

Asa cum v-ati putea astepta, reducerea aportului de sare poate avea efectul invers. program pro tv azi property-d.com Intr-o analiza de date de opt ani a tensiunii arteriale, a altor factori de risc ai bolilor cardiovasculare si a consumului mediu de sare, cercetatorii au descoperit ca o scadere a aportului de sare cu 1,4 g pe zi ar fi contribuit probabil la o scadere a tensiunii arteriale – care la randul sau a contribuit pana la scaderea cu 42% a accidentelor vasculare cerebrale fatale si scaderea cu 40% a deceselor legate de bolile de inima.

Dar intr-o tema obisnuita in studiile observationale precum aceasta, cercetatorii au concluzionat, de asemenea, ca este dificil sa separe in totalitate efectele mai putinei saruri de alte comportamente de dieta si stilul de viata. Cei care sunt mai constienti de aportul de sare au mai multe sanse sa manance mai sanatos in general, sa faca mai multa miscare si sa fumeze si sa bea mai putin. magic fm live nansobranie.ru

Studiile randomizate pe termen lung care compara persoanele care mananca mult versus putina sare ar putea stabili cauza si efectul. Dar foarte putine astfel de studii exista din cauza cerintelor de finantare si a implicatiilor etice. „Studiile randomizate care arata efectul sarii asupra organismului sunt aproape imposibil de realizat”, spune Francesco Cappuccio, profesor de medicina cardiovasculara si epidemiologie la facultatea de medicina a Universitatii din Warwick si autor al revistei de opt ani. daftsex atyvkrasote.ru

„Dar nu exista niciun studiu randomizat pentru obezitate sau fumat, despre care stim ca te omoara”.

O ceasca de supa miso contine 2,7 g de sare (Credit: Getty)

Intre timp, dovezile observationale sunt din abundenta. Dupa ce guvernul japonez a lansat o campanie pentru a convinge oamenii sa-si reduca aportul de sare la sfarsitul anilor 1960, aportul a scazut de la 13,5 g la 12 g pe zi. simona halep qa.rudnik.mobi In aceeasi perioada, au existat scaderi ale tensiunii arteriale si o reducere cu 80% a mortalitatii prin accident vascular cerebral. In Finlanda, aportul zilnic de sare a scazut de la 12g la sfarsitul anilor 1970 la 9g pana in 2002 si a existat o scadere cu 75-80% a deceselor provocate de accident vascular cerebral si boli de inima in aceeasi perioada.

Diferite lovituri

Dar un factor suplimentar complicat este ca efectele consumului de sare asupra tensiunii arteriale si a sanatatii inimii difera de la un individ la altul. szekelyhirdeto www.benz.lv

Doua bucati de sushi nigiri contin aproximativ 0,5 g sare – dar 1 lingura de sos de soia adauga inca 2,2 g sau 2,7 g total (credit: Getty)

Studiile au constatat ca sensibilitatea noastra la sare variaza de la persoana la persoana – in functie de factori la fel de variati precum etnia, varsta, indicele de masa corporala, sanatatea si istoricul familial de hipertensiune. Unele studii au descoperit ca cei cu sensibilitate mai mare la sare sunt mai expusi riscului de hipertensiune arteriala asociata sarii.

De fapt, unii oameni de stiinta sustin acum ca o dieta cu continut scazut de sare reprezinta la fel de mult un factor de risc pentru dezvoltarea hipertensiunii arteriale, precum consumul ridicat de sare. antena 1 program installgames.ru Cu alte cuvinte, exista o curba in forma de J sau U, cu un prag in partea de jos, unde riscurile incep sa revina.



  • loto 6 din 49
  • chestionare auto
  • cfr
  • youtube to mp3
  • moodle fsega
  • pepco
  • toyota
  • porn hub
  • matrimoniale
  • digi sport 1
  • jocuri online
  • c&a
  • prognoza meteo
  • gets bet
  • aternos
  • horoscop zilnic
  • farmerama
  • youtube downloader
  • cam4
  • hm




O meta-analiza, de exemplu, a gasit o legatura intre aportul scazut de sare si evenimentele cardiovasculare si deces. Cercetatorii au sustinut ca a consuma fie mai putin de 5,6 g, fie mai mult de 12,5ga zi este asociat cu rezultate negative asupra sanatatii. pc garage distributors.maitredpos.com

Carnea Deli, cum ar fi curcanul, sunca si friptura de vita, au in jur de 1,5 g de sare pe portie; doua felii de paine integrala din grau pot contribui cu inca 0,6 g (credit: Getty)

Un studiu diferit care a implicat peste 170.000 de persoane a avut rezultate similare: o legatura intre aportul de sare „scazut”, definit ca mai putin de 7,5 g, si riscul crescut de evenimente cardiovasculare si deces la persoanele cu si fara hipertensiune, comparativ cu un „moderat” aport de pana la 12,5 g pe zi (intre 1,5 si 2,5 lingurite de sare). Acest aport moderat este de pana la dublul aportului zilnic recomandat de Marea Britanie. zara johnnympcj651.wpsuo.com

Autorul principal al studiului, Andrew Mente, un epidemiolog nutritional la Universitatea McMaster din Ontario, a concluzionat ca reducerea aportului de sare de la mare la moderat reduce riscul tensiunii arteriale crescute, dar nu exista beneficii pentru sanatate dincolo de aceasta. Si cresterea consumului de sare de la scazut la moderat ar putea ajuta si ea.

„Gasirea unui punct dulce in mijloc este in concordanta cu ceea ce v-ati astepta pentru orice nutrient esential . huawei www.bausch.kr .. unde la niveluri ridicate aveti toxicitate si la niveluri scazute aveti deficienta”, spune el. curtea de apel cluj stolicahobby.ru „Un nivel optim se gaseste intotdeauna undeva la mijloc.”

Desi are un gust mai dulce decat sarat, chiar si un singur cupcake are aproximativ 1g de sare (Credit: Getty)

Dar nu toata lumea este de acord.

Cappuccio este fara echivoc ca o reducere a consumului de sare reduce tensiunea arteriala la toata lumea – nu doar la persoanele care mananca mult prea mult. pepco catalog webcamera.ru El spune ca valul de studii din ultimii ani care concluzioneaza constatarile contrare sunt mici, includ participanti care deja nu se simt bine si se bazeaza pe date defectuoase – inclusiv studiul lui Mente, care a folosit un test de urina la fata locului pe participanti in loc de „standardul de aur” al raspandirii mai multe teste pe o perioada de 24 de ore.

Sara Stanner, director stiintific la Fundatia Britanica pentru Nutritie, este de acord ca dovezile ca reducerea aportului de sare la cei cu hipertensiune arteriala scade tensiunea arteriala si riscul de boli de inima sunt puternice. Si nu sunt multi oameni care consuma niveluri de pana la 3g, nivelul la care o parte din aceasta cercetare este periculos de scazuta. oferta lidl moscow-forest.ru

Acest lucru ar fi dificil de realizat, spune Stanner, din cauza nivelurilor de sare din alimentele pe care le cumparam.

O singura felie de pizza de pepperoni congelata poate avea 1,9 g de sare (credit: Getty)

„O mare parte din sarea pe care o consumam este in alimentele de zi cu zi”, spune ea. „Acesta este motivul pentru care reformularea aprovizionarii cu alimente este cea mai reusita abordare de reducere a nivelurilor nationale de sare, asa cum a fost cazul in Marea Britanie. sudoku www.kiva.org

Expertii au, de asemenea, pareri contradictorii cu privire la faptul daca aportul ridicat de sare poate fi compensat printr-o dieta si exercitii fizice altfel sanatoase. Unii, inclusiv Stanner, spun ca o dieta bogata in potasiu, gasita in fructe, legume, nuci si lactate, poate ajuta la compensarea efectelor adverse ale sarii asupra tensiunii arteriale.

Ceu Mateus, lector universitar in economia sanatatii la Universitatea Lancaster, recomanda ca ar trebui sa acordam prioritate sa fim constienti de sarea ascunsa in dietele noastre, decat sa incercam sa o evitam cu totul. imobiliare public.sitejot.com

„Problemele pe care le avem cu prea multa sare ar putea fi similare cu cele legate de prea putin, dar trebuie totusi sa facem mai multe cercetari pentru a intelege ce se intampla aici. Intre timp, o persoana sanatoasa va putea regla cantitati mici ”, spune Mateus.

„Ar trebui sa fim constienti de faptul ca prea multa sare este foarte proasta, dar nu o elimina complet din dieta. ”

In ciuda studiilor recente care sustin potentialele pericole ale unei diete cu continut scazut de sare si diferentele individuale in sensibilitatea la sare, cea mai stabilita solutie din cercetarile existente este ca prea multa sare creste cu siguranta tensiunea arteriala.

Luati restul cu un varf de .. . ei bine, stiti.

Alaturati-va peste 900. 000 de fani viitori, placandu-ne pe  Facebook sau urmariti-ne pe  Twitter  sau  Instagram .

Daca ti-a placut aceasta poveste,  inscrie-te la buletinul informativ saptamanal bbc.com , numit „Daca ai citit doar 6 lucruri in aceasta saptamana”. O selectie selectata de povesti de la BBC Future, Culture, Capital si Travel, livrate in casuta de e-mail in fiecare vineri.